Förälskad i annan
Mina funderingar riktas nu istället mot varför jag ens ifrågasätter min nuvarande relation. Inte att jag letar fel, men jag känner efter. Funderar på vad det innebär att älska någon.
Det är så svårt att släppa taget om känslan att vara förälskad, drömmar och förhoppningar. Önskar jag kunde lobotomera bort det.
"Sådär" beskriver allt bra ovan. Jag vet allt detta. Ändå kan och vill jag inte ta ett 100% beslut att ta bort förälskelsen ur mitt liv.
Blir nog lika olycklig som lycklig av det. Har fortfarande ingen plan.
Det känns som min förälskelse dragit sig lite mer undan också, men inte hela tiden. Vi hörs ändå av, bara inte lika ofta. Han är definitivt också medveten om att jag känner något, eftersom jag inte kunnat låta bli att bli lite emotionell några gånger. Inte så jag gjort fel något direkt, bara reagerat totalt ologiskt egentligen, på ett sätt man kan göra om man verkligen tycker om någon som mer än en vän.
Det hade varit så trist att helt förlora honom i mitt liv, jag tycker väldigt mycket om honom som person. Ibland kan jag känna att hela förälskelsegrejen förstört det, men jag kan inte heller sluta känna så. Skitjobbigt. Dessutom saknar jag honom mer för att vi ses och hörs mindre. Och oroar mig lite för han verkar ganska olycklig ibland. Det här kan jag inte ens säga till någon i mitt verkliga liv.