Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Förälskad i annan

Vad är det du har fallit för? Något särskilt eller är det bara fysiskt

• Anonym (...)
    Anonym (Kris&Panik) skrev 2024-05-28 00:27:59 följande:
    Egentligen inte fysiskt från början. En känsla av att vi klickar. Hennes självsäkerhet kombinerad med osäkerhet. Komprimisslöshet. Humor. Mm mm.
    /TS
    Tolkar jag det som att hon inte är särskilt snygg? Vissa är attraktiva även om de inte är modellsnygga.

Men min erfarenhet är att förälskelser som inte försvinner med åren och som inte börjar med det fysiska är "på riktigt". Sen vill man oftast vara kvar i sin stabila relation för att det är det livet man helst vill leva.
  • Anonym (...)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-06-05 21:41:28 följande:
    Men förälskelsefasen går alltid över. Det är biologiskt så för våra kroppar orkar inte utsöndra de ämnen som krävs. På sin höjd att förälskelsefasen varar i två år. 
    Jo så blir det till slut . Men man kan ändå vara kvar med den personen om den passar ens liv bättre än den man är med. Folk växer ifrån varandra ibland, och man inser att kärleken inte finns kvar utan bara kamratskap kryddad med sex . Och ibland får man chansen men vill ändå stanna med sin nuvarande. Alla alternativ kostar TS och hans familj en del, han måste välja och förmodligen kommer han att välja att stanna även om hans förälskelse skulle visa sig vara besvarad.
  • Anonym (...)

Har du fått mer klarhet? Du sa nånstans att tycket verkar vara ömsesidigt. Ibland kan man försöka fokusera på hennes eventuella brister. Snålhet, irriterande åsikter eller karaktärsdrag, bristande hyfs.... 

Anonym (Kris&Panik) skrev 2024-06-05 15:11:25 följande:
    Hon är väldigt attraktiv och sexig. Men det var inte så/därför det började. Klickade mentalt först, nu tycker jag hon är väldigt fin.
  • Anonym (...)

Jag kan känna en liknande känsla. Jag saknar honom hela tiden men det finns ingen chans för oss. Det skulle vara om han skulle säga vad han känner, då skulle jag nog göra det jag kunde för att få det att funka. Men jag kan inte ens låta det märkas....

Nu har du TS inte vart här på ett tag, så man hoppas att din förälskelse ebbade ut och att du hittade tillbaka till din nuvarande utan någon skada skedd . Hoppas att det blir så för mig med

Svar på tråden Förälskad i annan