Förälskad i annan
Anonym (sådär) skrev 2024-05-19 22:50:20 följande:
Även om det innebär att man krossar andra människor?Är det bara du som lever en gång eller gör andra människor oxå det?
Är det bara ditt liv som räknas och alla andras, inklusive din partners och dina barns inte värt ett skit?
Om du medvetet fuckar upp andras liv för att ditt liv ska kännas fint, vad gör det dig till då? Vad brukar man kalla människor som bara bryr sig om sig själva och är totalt likgiltiga inför andra människors mående?
Vore det inte bättre om man tänker som att det är ok att följa sitt hjärta MEN man bör iaf försöka göra det på ett sätt som inte orsakar andra människor onödigt lidande?
Man vänjer sig vid nya situationer. Med det har jag ingen aning om vas TS ska göra, men jag ångrar absolut inte att jag skiljde mig från mitt ex, min nya relation är något helt annat, vi har fortfarande en gnista fast vi varit ett par i 11 år.
Barnen har en bra kontakt med båda föräldrarna, fast det inte var en enkel period första året så har det ändå löst sig. Vi kan också bli ovänner ibland, men skillnaden är att något känns djupare och att vi förstår varandra bättre, är mer lika, och vi är positiva, något jag inte fullt ut kände med mitt ex.