Förälskad i annan
Prata med din fru, ingen här vet hur hon resonerar.
Prata med din fru, ingen här vet hur hon resonerar.
Förtydligande:
Jag VILL inte vara otrogen och har inga planer på det. Använde detta forum för att det handlar mycket om separation mm.
Jag är alltså orolig att det kommer sluta med att jag känner att jag måste separera pga dessa känslor. Hoppas att det ska gå över. Vill inte lämna min familj eller utsätta våra gemensamma barn för allt som en separation skulle innebära.
Tack för bra svar. Du har rätt i att jag bara väntar idag. Slits mellan nyfikenheten på nåt annat och önskan att hålla fast vid mitt förhållande. Har tänkt att dessa nya känslor ska lägga sig.
Jag tycker inte synd om mig själv, men vill inte såra andra på grund av att jag är självisk. Samtidigt vill jag inte missa något eller sluta känna dessa ändå härliga känslor.
Hamnar i cirkelresonemang gång på gång.
Två inlägg har tagit upp att du ska kapa banden med henne, inte mötas. Du svarar inte på det.
Med detta menade jag också att kapa kontakten. Jag förstår att det är en bra idé. Med den här tråden ville jag höra mig för om någon gått igenom något liknande. Om det slutat väl, eller om man ångrat sig.
Har du någon erfarenhet, "ok"?
Hur långt är ett snöre?
Hur hjälper det dig om Kalle lämnade frun för en ny kvinna och lever lyckligt resten av livet?
Jag kommer inte basera något beslut på vad jag läser här. Har ingen att prata om det med IRL, därför ville jag höra om liknande tankar eller tips, för att få hjälp att reda i mina tankar.
Än så länge har jag fått tre tips om att kapa kontakten, vilket som sagt vore smart. Vore intressant att höra om någon som lyckats glömma en förälskelse. Och det bästa kanske vore att läsa om någon som lämnade sitt förhållande för en ny, men där det sedan gick åt helvete. //
Självklart kommer du att glömma henne, men just nu underhåller du ju dina känslor för henne eftersom ni träffas.
Du behöver inte läsa om andra, du vet redan att det finns de som lämnar och ångrar sig.
Det du behöver göra är att bestämma dig. Det kan betyda att du går miste om ditt livs kärlek, men det kommer du aldrig att få veta. Det finns inga garantier.
Det där sista ger mig lite ångest. Jag vet att jag åste bestämma mig. men Hur?!
Jag och min fru har haft 20 år tillsammans förövrigt.
Ångest över att tillbringa livet med en fru du älskar och som du har en bra relation med, bra sexliv och dessutom slippa splittra familjen?
Ja, herregud det låter ju hemskt, vilket öde.
Då är vi inte överens.
Jag vill vara föraren i mitt eget liv. Du får gärna låta någon köra med dig i ditt liv.