Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Förälskad i annan

Som många redan har rekommenderat dig - det är nog bäst att avbryta kontakten med henne. Gör det, om det är möjligt. Annars kommer känslorna med stor sannolikhet att bli ännu starkare och blir ännu svårare för dig att motstå dem. 

• Anonym (Hej)
    Undrar hur det går för dig, TS? Är nu i en liknande situation och skulle vilja veta om det finns ljus eller något annat i slutet av tunneln )
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Kris&Panik) skrev 2024-05-13 16:10:37 följande:
    Hej, TS här. Inget ljus i tunneln och ingen direkt uppdatering, förutom att jag kanske känner lite mer att tycker är ömsesidigt. Men jag har försökt hålla mig ifrån kontakt och tankar, lägga det på is så att säga.

Mina funderingar riktas nu istället mot varför jag ens ifrågasätter min nuvarande relation. Inte att jag letar fel, men jag känner efter. Funderar på vad det innebär att älska någon.

Det är så svårt att släppa taget om känslan att vara förälskad, drömmar och förhoppningar. Önskar jag kunde lobotomera bort det.

"Sådär" beskriver allt bra ovan. Jag vet allt detta. Ändå kan och vill jag inte ta ett 100% beslut att ta bort förälskelsen ur mitt liv.

Blir nog lika olycklig som lycklig av det. Har fortfarande ingen plan.
    Åh det känns riktigt jobbigt och bekant. Denna önskan att lobotomera bort känslan - kunde inte beskriva den bättre. För min del skulle jag definitivt totalt bryta all kontakt med mannen (som ett alternativ till lobotomi), men han är pappa till mitt barns nära vän. Så jag kan nu inte helt avstå från kommunikation med honom, men jag begränsade det i alla fall så mycket jag kunde. Får se om det hjälper.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Em) skrev 2024-05-13 20:59:56 följande:

Det är sällan så jobbigt som man kan tro.
    Om jag varit attraherad av någon brukar det sällan dröja längre än 6 månader. Efter det har det ingen betydelse hur snygg, sexig etc man jag än tyckt det var. Attraktionen är helt bortblå om man inte underhåller det. Sen undrar man hur man kunde vara så intresserad. Känslan är helt ljummen. 

Det är väl ungefär så länge förälskelsehormoner ( som inte underhålls) håller i sig. 

Det är annorlunda med mig. Förälskelsehormoner som underhålls börjar lugna ner sig drastiskt efter cirka ett halvår. Efter max ett år försvinner den starka attraktionen eller utvecklas till någon djupare känsla. Och i fall som den nuvarande kan en attraktion vara mycket längre. Vi är alla så olika.
Svar på tråden Förälskad i annan