Anonym (Mannen) skrev 2024-04-17 10:11:35 följande:
Det är dock sällan det blir en plötsligt förälskelse. Det händer nog bara oerfarna, exempelvis tonåringar.
Det är mycket som sker innan förälskelsen kommer. Man dras nästan alltid på något sätt till personen. Men det kan ju räcka med att arbeta med personen under en tid. Sen börjar man umgås lite mer genom jobbet.
Jag jobbade med en gift kvinna för 10 år sedan. Vi och några till hade ett eget projekt. För att hinna med arbetet träffades vi på ett fik vissa kvällar. Bara jag och hon alltså. Det tog inte många dagar innan hon sa att hon var förälskad i mig. Så här i efterhand tror jag att hon redan var det innan vi började träffas på fiket och det var en del av hennes plan.
Vi hade iaf ett kort förhållande efter hon flyttat ifrån maken. Men det höll inte. Hon var lite äldre än mig och jag hade mer attraktiva yngre kvinnor efter mig.
Nja, det råkade jag bli. Rn förälskelse kan slå till rätt snabbt i vuxen ålder också. Men det är inte i vem som helst. De flesta är man inte attraherad av och ännu färre blir man förälskad i.