• Anonym (?)

Är han helt omdömeslös eller överreagerar jag?

Har ni något fastställt umgängsschema?

• Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 08:58:55 följande:
    Vi har varannan vecka, hur menar du med fastställt? 
    Är schemat fasställt hos familjerätten eller tingsrätten?

Eller är det bara en överrenskommelse mellan er två?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 09:07:37 följande:
    Det är mellan oss två.
    Då finns det inget som hindra att ni gör om schemat så det blir bättre för barnen. Kanske han ska ha mindre tid nu när det är mycket med annat för honom.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 09:30:00 följande:
    Jag har pratat med honom nu, tycker det är svårt för han säger bara att han disciplinerar barnen och att de behöver det och att det överdrivs. 
    Vad säger han om förslaget att du tar mer tid?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 10:09:28 följande:
    Jag har inte lagt fram det förslaget, vi sa bara det faller sig naturligt att stora kanske vill vara mer hos mig nu. Han säger ju inte heller att något är fel och som sagt vill jag ju också att vi ska fortsätta växelvis om det funkar. Frågan är ju med tanke på barnen senaste tiden, innan har det ju funkat så ville som första steg prata med honom och se om det blir ändring så får se efter detta.
    Sluta hacka på hur han är, klart han blir sur och avig då. . Föreslå att barnen är mer med dig
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 10:15:16 följande:

Jag hackar inte på hur han är, jag tar upp sånt barnen berättar vilket jag anser är min skyldighet.
    Varför ska jag i första hand föreslå barnen är mer hos mig? Har vi inte lika ansvar över barnen vi valt att skaffa och se till att de har det bra hos oss båda?
    Känns drastiskt att som ett första alternativ avlasta honom utan att han får en chans att skärpa till sig. Jag har det också tufft i perioder men jag prioriterar alltid barnen, vi har ju dessutom varannan vecka att återhämta oss, vilken jag gissar är viktig för oss båda. 
    Skulle det fortsätta måste jag såklart ta tag i detta igen.

Kommer han ändra på sig?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 10:17:15 följande:
    Han har gjort det förut så jag hoppas han kan göra det nu också. 
    Lycka till! Funder också på vad som är bst för barnen och var du kan göra en skillnad för dem.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 10:50:10 följande:
    Okej, vårt fall är inte såhär. Det jag tycker är mest oroväckande är pappas humör. Det finns liksom inget annat som via en anmälan tex hade gått att ta på. Barnen har kläder, bor fint osv. Det ser alltså bra ut utåt. Men jag dokumenterar sånt jag anser avviker eller inte känns okej..
    Kommer du kunna ändra hans humör?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-15 16:23:11 följande:

Absolut att slå i väggen var totalt oacceptabelt och det jag vi tagit upp.
    Min äldsta funderar på att bo hos mig men har inte bestämt sig ännu, det är ju främst han som hamnar i kläm med sin pappa. Och ja, att de är stränga mot yngsta.
    Jag förstår att det är lätt för dig såhär på nätet att ge drastiska råd, det påverkar ju inte dig och ditt liv på något sätt, jag vill att det går rätt till utan att jag drar i högsta växeln och sen i efterhand det kanske framkommer att det inte var så dramatiskt i alla fall(förutom slaget i väggen) och att jag är den som gjort fel. 

Funder mindre på om du gör rätt eller fel och mer på vad som är bäst för barnen
Svar på tråden Är han helt omdömeslös eller överreagerar jag?