Är han helt omdömeslös eller överreagerar jag?
Har ni något fastställt umgängsschema?
Har ni något fastställt umgängsschema?
Jag hackar inte på hur han är, jag tar upp sånt barnen berättar vilket jag anser är min skyldighet.
Varför ska jag i första hand föreslå barnen är mer hos mig? Har vi inte lika ansvar över barnen vi valt att skaffa och se till att de har det bra hos oss båda?
Känns drastiskt att som ett första alternativ avlasta honom utan att han får en chans att skärpa till sig. Jag har det också tufft i perioder men jag prioriterar alltid barnen, vi har ju dessutom varannan vecka att återhämta oss, vilken jag gissar är viktig för oss båda.
Skulle det fortsätta måste jag såklart ta tag i detta igen.
Absolut att slå i väggen var totalt oacceptabelt och det jag vi tagit upp.
Min äldsta funderar på att bo hos mig men har inte bestämt sig ännu, det är ju främst han som hamnar i kläm med sin pappa. Och ja, att de är stränga mot yngsta.
Jag förstår att det är lätt för dig såhär på nätet att ge drastiska råd, det påverkar ju inte dig och ditt liv på något sätt, jag vill att det går rätt till utan att jag drar i högsta växeln och sen i efterhand det kanske framkommer att det inte var så dramatiskt i alla fall(förutom slaget i väggen) och att jag är den som gjort fel.