Inlägg från: Anonym vacker |Visa alla inlägg
  • Anonym vacker

Hur hittar man någon??!

Jag har varit singel i hela mitt liv. Jag vet inte hur kommer jag träffa någon, då jag träffar inte folk. Sitter alltid hemma. Har inga vänner.
    Jag är 27 årig tjej som aldrig haft en relation trots att jag ser bra ut och vältränad. 
    Behöver tips!!! 

• Svar på tråden Hur hittar man någon??!
  • Anonym vacker
    Anonym (SL) skrev 2024-04-15 07:09:31 följande:

Hur ser ditt liv ut i övrigt?
    Arbete, familj, husdjur, intressen och mående?

Allt hör ju ihop. Och det påverkar vilka råd man ger...
    Vad tänker du är orsaken till varför du inte haft någon relation?

Sen blir jag nyfiken på varför du inte har vänner. Har det alltid sett ut så? Och i såfall varför?
    Om du har svårt i stort att knyta kontakter så är det ju kanske där du måste börja. Om du istället har svårt att bibehålla kontakter, ett annat steg.

Det har faktiskt alltid varit svårt för mig att knyta kontakter och när jag flyttade till Sverige för några år sen blivit mycket svårare. Är lite blyg eller kanske saknar jag sociala komptens. 
    Min familj situation: är ensamstående, bor själv och jobbar ibland inom vården. 
    Mitt mående känns bra, har haft stress uttmatning men jag mår mycket bättre idag och känner mig nöjd förutom det här med ensamhet mest kanske (emotionell ensamhet) jag har
  • Anonym vacker
    Anonym (?) skrev 2024-04-15 08:52:35 följande:
    Börja med att engagera dig i någon förening, idrott, politik, hobby, musik. I huvudsak för att umgås med folk och få ett socialt liv. Sen brukar det lösa sig
    Jag har inte hittat nåt intressant i min stad och jag vågar inte gå ensam på nya ställe. Man känner sig mer ensam då många kommer med sina vänner. Har alltid känt mig utanför även i när jag var i skolan😪
  • Anonym vacker
    Anonym (Loa) skrev 2024-04-16 07:16:51 följande:

Det känner jag inte riktigt igen. Anmäler man sig till en kurs brukar det finnas folk som gått dit på egen hand. 

Hur läskigt är det att gå till tex en kvällskurs i fotografi för dig? Blir du nervös och orolig eller får du fullskalig ångest och hyperventilerar? 

Du fick fråga om familj. Finns inte dina föräldrar eller syskon i Sverige? 

Har inga syskon. Jag har min mamma bara. 
    Och jag kan känna mig orolig och ha ångest om jag går själv till nya ställe eller träffa nya människor. Jag behöver ha nån sällskap. Därför känner jag att jag kommer vara ensam hela mitt liv. Eller vet inte hur jag ska komma ur min ensamhet.
  • Anonym vacker
    Livets arbitrala sida skrev 2024-04-20 19:53:54 följande:
    Kan du nämna 3 egenskaper som du önskar att din partner ska ha?
    En snäll bra kille. vill helst träffa en thailändsk då vi har samma språk och kan kommunicera bättre. 
    Men jag har abslout iga problem med att träffa någon från andra etnicitet.
  • Anonym vacker

+ ska ha bra ekonomi för jag varit sjukskriven länge och kan inte arbeta mycket.

Svar på tråden Hur hittar man någon??!