• Anonym vacker

Hur hittar man någon??!

Jag har varit singel i hela mitt liv. Jag vet inte hur kommer jag träffa någon, då jag träffar inte folk. Sitter alltid hemma. Har inga vänner.
    Jag är 27 årig tjej som aldrig haft en relation trots att jag ser bra ut och vältränad. 
    Behöver tips!!! 

• Svar på tråden Hur hittar man någon??!
  • Anonym (L)

Du träffar ingen genom att sitta hemma. Ut med
    dig och träffa folk. Prova nya hobbies som innebär att man umgås med andra. 
    Lycka till!

• Anonym (Loa)

Skaffa sociala fritidsintressen. Gå studiecirkel, kvällskurs eller gå med i en förening som gör något du tycker är kul. 

• Anonym (Gymmet?)

Är du vältränad så gissar jag att ditt självförtroende är som högst på gymmet. Det är lättare att prata med karlar i en miljö man känner sig attraktiv i. Så ragga på gymmet. (Nu är vi på familjeliv så det kommer dyka upp någon och informera om att man skall inte ragga på gymmet, diskutera att män inte får det så varför skulle hon då få det osv...ignorera bara det :D och prata med karlar på gymmet ändå)

• Anonym (SL)

Hur ser ditt liv ut i övrigt?
    Arbete, familj, husdjur, intressen och mående?

Allt hör ju ihop. Och det påverkar vilka råd man ger...
    Vad tänker du är orsaken till varför du inte haft någon relation?

Sen blir jag nyfiken på varför du inte har vänner. Har det alltid sett ut så? Och i såfall varför?
    Om du har svårt i stort att knyta kontakter så är det ju kanske där du måste börja. Om du istället har svårt att bibehålla kontakter, ett annat steg.

• Anonym vacker
    Anonym (SL) skrev 2024-04-15 07:09:31 följande:

Hur ser ditt liv ut i övrigt?
    Arbete, familj, husdjur, intressen och mående?

Allt hör ju ihop. Och det påverkar vilka råd man ger...
    Vad tänker du är orsaken till varför du inte haft någon relation?

Sen blir jag nyfiken på varför du inte har vänner. Har det alltid sett ut så? Och i såfall varför?
    Om du har svårt i stort att knyta kontakter så är det ju kanske där du måste börja. Om du istället har svårt att bibehålla kontakter, ett annat steg.

Det har faktiskt alltid varit svårt för mig att knyta kontakter och när jag flyttade till Sverige för några år sen blivit mycket svårare. Är lite blyg eller kanske saknar jag sociala komptens. 
    Min familj situation: är ensamstående, bor själv och jobbar ibland inom vården. 
    Mitt mående känns bra, har haft stress uttmatning men jag mår mycket bättre idag och känner mig nöjd förutom det här med ensamhet mest kanske (emotionell ensamhet) jag har
  • Anonym (?)
    Anonym vacker skrev 2024-04-15 08:43:02 följande:
    Det har faktiskt alltid varit svårt för mig att knyta kontakter och när jag flyttade till Sverige för några år sen blivit mycket svårare. Är lite blyg eller kanske saknar jag sociala komptens. 
    Min familj situation: är ensamstående, bor själv och jobbar ibland inom vården. 
    Mitt mående känns bra, har haft stress uttmatning men jag mår mycket bättre idag och känner mig nöjd förutom det här med ensamhet mest kanske (emotionell ensamhet) jag har
    Börja med att engagera dig i någon förening, idrott, politik, hobby, musik. I huvudsak för att umgås med folk och få ett socialt liv. Sen brukar det lösa sig
  • Anonym vacker
    Anonym (?) skrev 2024-04-15 08:52:35 följande:
    Börja med att engagera dig i någon förening, idrott, politik, hobby, musik. I huvudsak för att umgås med folk och få ett socialt liv. Sen brukar det lösa sig
    Jag har inte hittat nåt intressant i min stad och jag vågar inte gå ensam på nya ställe. Man känner sig mer ensam då många kommer med sina vänner. Har alltid känt mig utanför även i när jag var i skolan😪
  • Anonym (Loa)
    Anonym vacker skrev 2024-04-15 21:46:34 följande:
    Jag har inte hittat nåt intressant i min stad och jag vågar inte gå ensam på nya ställe. Man känner sig mer ensam då många kommer med sina vänner. Har alltid känt mig utanför även i när jag var i skolan😪

Det känner jag inte riktigt igen. Anmäler man sig till en kurs brukar det finnas folk som gått dit på egen hand. 

Hur läskigt är det att gå till tex en kvällskurs i fotografi för dig? Blir du nervös och orolig eller får du fullskalig ångest och hyperventilerar? 

Du fick fråga om familj. Finns inte dina föräldrar eller syskon i Sverige? 

• Anonym vacker
    Anonym (Loa) skrev 2024-04-16 07:16:51 följande:

Det känner jag inte riktigt igen. Anmäler man sig till en kurs brukar det finnas folk som gått dit på egen hand. 

Hur läskigt är det att gå till tex en kvällskurs i fotografi för dig? Blir du nervös och orolig eller får du fullskalig ångest och hyperventilerar? 

Du fick fråga om familj. Finns inte dina föräldrar eller syskon i Sverige? 

Har inga syskon. Jag har min mamma bara. 
    Och jag kan känna mig orolig och ha ångest om jag går själv till nya ställe eller träffa nya människor. Jag behöver ha nån sällskap. Därför känner jag att jag kommer vara ensam hela mitt liv. Eller vet inte hur jag ska komma ur min ensamhet.
  • Anonym (?)
    Anonym vacker skrev 2024-04-16 07:39:27 följande:
    Och jag kan känna mig orolig och ha ångest om jag går själv till nya ställe eller träffa nya människor. Jag behöver ha nån sällskap. Därför känner jag att jag kommer vara ensam hela mitt liv. Eller vet inte hur jag ska komma ur min ensamhet.
    Få med dig någon kollega?

Du har två val som DU kan välja mellan
    Fortsätta ensam
    Våga ge dig ut själv

Ingen annan kommer rädda dig
  • Anonym (Hh)

Ladda ner Bumble och använd den för vänfunktionen. Du kan till och med skriva i din presentation att du söker sällskap till ex kvällskurs. Annars svajpa bara fram någon trevlig tjej och gå på vändejt. 
    Appen meetup ska också vara bra. 
    Gofriendly.

Jag är också 'ny' i min stad (storstad) och jag vet att det finns träffar för nyinflyttade (vänder sig i första han till nyinflyttade i landet för att språköva ovh lära sig om olika kulturer, jag bor inte i sverige) de brukar annonsera på Facebook och det verkar väldigt populärt. Tänker gå men det passar inte riktigt med mina arbetstider (och så är jag lite blyg).

Finns det någon sida på sociala medier, tex 'välkommen till Stockholm' eller var du nu bor som du kan gå med i och hitta aktiviteter där? 

• Anonym (SL)
    Tror att du skulle behöva ta hjälp för att komma över detta. Ångest och oro är "bara" känslor men som just nu hindrar dig. Med rätt verktyg kan du klara av saker trots dessa känslor.
    Har du testat terapi, tex KBT?

Vi kan ge dig hur många tips som helst men om du inte vågar så spelar de ju ingen roll.
  • Anonym (Loa)
    Då behöver du få hjälp att hantera din oro och ångest. Boka en tid på vårdcentralen och berätta att din oro och ångest hindrar dig från att träffa folk och få vänner. På 1177.se kan du läsa om social ångest. Du är långt ifrån ensam om att känna så här, och det finns väl utarbetade och beprövade metoder att jobba med det. 
  • Livets arbitrala sida
    Anonym vacker skrev 2024-04-14 23:48:37 följande:
    Hur hittar man någon??!

Jag har varit singel i hela mitt liv. Jag vet inte hur kommer jag träffa någon, då jag träffar inte folk. Sitter alltid hemma. Har inga vänner.
    Jag är 27 årig tjej som aldrig haft en relation trots att jag ser bra ut och vältränad. 
    Behöver tips!!! 

Kan du nämna 3 egenskaper som du önskar att din partner ska ha?
  • Anonym vacker
    Livets arbitrala sida skrev 2024-04-20 19:53:54 följande:
    Kan du nämna 3 egenskaper som du önskar att din partner ska ha?
    En snäll bra kille. vill helst träffa en thailändsk då vi har samma språk och kan kommunicera bättre. 
    Men jag har abslout iga problem med att träffa någon från andra etnicitet.
  • Anonym vacker

+ ska ha bra ekonomi för jag varit sjukskriven länge och kan inte arbeta mycket.

Svar på tråden Hur hittar man någon??!