Inlägg från: Anonym (Loa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loa)

Hur hittar man någon??!

Skaffa sociala fritidsintressen. Gå studiecirkel, kvällskurs eller gå med i en förening som gör något du tycker är kul. 

• Anonym (Loa)
    Anonym vacker skrev 2024-04-15 21:46:34 följande:
    Jag har inte hittat nåt intressant i min stad och jag vågar inte gå ensam på nya ställe. Man känner sig mer ensam då många kommer med sina vänner. Har alltid känt mig utanför även i när jag var i skolan😪

Det känner jag inte riktigt igen. Anmäler man sig till en kurs brukar det finnas folk som gått dit på egen hand. 

Hur läskigt är det att gå till tex en kvällskurs i fotografi för dig? Blir du nervös och orolig eller får du fullskalig ångest och hyperventilerar? 

Du fick fråga om familj. Finns inte dina föräldrar eller syskon i Sverige? 

• Anonym (Loa)
    Anonym vacker skrev 2024-04-16 07:39:27 följande:
    Har inga syskon. Jag har min mamma bara. 
    Och jag kan känna mig orolig och ha ångest om jag går själv till nya ställe eller träffa nya människor. Jag behöver ha nån sällskap. Därför känner jag att jag kommer vara ensam hela mitt liv. Eller vet inte hur jag ska komma ur min ensamhet.
    Då behöver du få hjälp att hantera din oro och ångest. Boka en tid på vårdcentralen och berätta att din oro och ångest hindrar dig från att träffa folk och få vänner. På 1177.se kan du läsa om social ångest. Du är långt ifrån ensam om att känna så här, och det finns väl utarbetade och beprövade metoder att jobba med det. 
Svar på tråden Hur hittar man någon??!