Hur kan synfel ses som ett estetiskt problem??!
När jag har råd i framtiden kommer jag att operera bort mitt synfel med laser, för att få en bättre livskvalitet-inte för att bli snyggare. Helt makalöst att ett synfel, som är ett handikapp i vardagen, anses vara ett estetiskt problem, och en laseroperation av ögonen ses som en SKÖNHETSOPERATION!!?? Detta gör mig väldigt upprörd och ledsen, och den/de som kommit fram till har garanterat inga synfel själva! Det är dyrt och besvärligt med glasögon och linser, dyrt med synundersökningar regelbundet, svårt att utöva vissa sporter som glasögon-och linsbärare osv. Får man nåt vajsing med kroppen och går till läkare så är det "billiga" landstingspriser man betalar, så varför anses ögon och tänder inte höra till kroppen?! Hört detta från flera som haft problem med tänderna, att de hör ju faktiskt också till kroppen. Vet att många med synfel håller med mig. Okej att det är dyrt för att det är avancerad teknik som används, men sluta för fan att kalla en laseroperation av ögonen för skönhetsoperation!; Det sänker min livskvalitet oerhört!