• PapsiMax

Hur skulle du röstat idag?

Med tanke på rådande situation i landet idag, alla hemska brott som sker, gängkriminaliteten och den otrygghet som råder i samhället i stort... och givetvis även andra frågor som berör samhällets svåra situation.

Hur skulle du lägga din politiska röst i dagsläget?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?
  • Anonym (24)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 14:32:26 följande:
    Vilket regelverk, organisation och pedagogik menar du och hur ska detta genomföras med ytterligare besparingar? Som sagt, 96% av kommunerna sparar nu in ytterligare på skolan.

Varför vill ni bygga parallellsamhällen samtidigt som ni så grovt kritiserar effekterna av det? Varför ska man behöva leta "en väg ut"? 
    Vilka "ni"?. Jag har inte byggt något parallell-samhälle. Det du talar om har byggts av politiska beslut från cirka mitten av 80-talet och framåt. Det är effekterna av de besluten som behöver hanteras.
    -

En bekant till mig utbildade sig till lärare och blev så småningom rektor. Han vände utvecklingen på två problemskolor och alla föräldrarna där var tacksamma. En del av lärarna ogillade däremot det arbete han gjorde då det var "osvenskt" till naturen.

Kortfattat så förklarade han sitt arbete med att ungarna måste kunna rikta all uppmärksamhet på inlärning utan att behöva förhålla sig till andra elever i klassrummet. Ungarna behöver förutsägbarhet kring vad som förväntas av dem och vad som förväntas ge resultat.

Han införde helt enkelt någon sorts "ordning och reda" och "tydliga regler". Han satte ramarna inom vilka barnens skolarbete skulle utföras. Han införde något på den tiden så kontroversiellt som mobilförbud.

Två problemskolor vända han och hans personal på det sättet. Till ingen extrakostnad dessutom.

Där någonstans tror jag att del av lösningen på problemskolor ligger, snarare än att bara kasta ytterligare resurser på dem utan mål och mening.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 06:19:22 följande:
    Jag är ju Sd, men funderar lite på att gå över till AfS på grund av Sd:s ställningstagande för Israels pågående folkmord i Mellanöstern. Jag är så himla besviken på dem/oss nu, trots att jag har varit med i partiet nästan ända sedan det bildades. 

Foliehattar är de inte, utan detta med de fossila bränslerna tror jag är en anpassning för att få röster, helt enkelt. Sd och AfS vann först röster bland vanligt folk, som levde mitt uppe i invandringsproblematiken långt innan villafolket hade förstått att problemen förekom. Männen insåg också dessa problem långt före kvinnorna, då män tänker mer logiskt, medan kvinnor är mer känslostyrda och lätt går på propagande om "söta, svartögda flyktingbarn" och inte tänker ett dugg längre än så, eller undersöker några fakta. (Ja jag är själv kvinna, men jag får höga resultat på IQ-tester.)

Och om man har en potentiell målgrupp där majoriteten är arbetarklassmän, då kan man liksom inte motarbeta diesel- och bensinbilar, som är en stor del av livet för de flesta av dessa män... av rent taktiska skäl. Jag tror att det är DÄR det sitter, och inte i att de högt uppsatta företrädarna för Sd och AfS inte skulle förstå detta med klimatkrisen egentligen. De är liksom inte dumma. Men alla partier måste tänka strategiskt om de ska få röster och växa, och då måste de offra vissa frågor. Precis som Sd också offrade kravet på sänkt abortgräns, i ett försök att få fler kvinnliga väljare och medlemmar. DET upplevde jag för övrigt också som ett svek (jag är Pro Life). 

När det gäller klimatet, så tror jag att Sd och AfS kommer att komma runt med tiden, då fler och fler av deras väljare blir kvinnor och medelklass och även överklass. Förmodligen kommer även mycket i klimat- och miljöfrågorna att regleras ifrån Bryssel i framtiden, så det spelar inte så stor roll vad våra regeringspartier här uppe tycker i de frågorna. EU:s reglering måste ju följas ändå. Då kan man rösta på vilket parti man vill för den övriga politiken, och strunta i vad de tycker om klimat/miljö.
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-13 15:50:39 följande:
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
    Nä, men det är ju ett faktum att kvinnor i allmänhet har sämre logisk förmåga än män. Dock är de bättre på det verbala. Jag fick både ock! Solig
  • Anonym (Hej)

Jag har tröttnat på alla partier, så jag kommer inte rösta alls. Inte ens blankt då jag inte är motiverad att gå till vallokalen.

• Ooof

Sd i riksdagen 

M i EU (gillar inte SDs kandidater och samarbeten på EU-nivå)

Jag är egentligen i mitten men i och med att migrationspolitiken påverkat samhällets alla instanser så kraftigt har jag röstat SD i senaste valet.

• Anonym (Hej)

Jag ska rösta på Nordiska motståndsrörelsen (NMR)

• Anonym (Nicke)

Blir typ stum av resultatet, SD?? 

Hur tänker ni? Varför röstar ni på SD? Förklara gärna för jag har otroligt svårt att se något bra med dom...

Sen kanske det är mest sånna typer av anhängare på familjeliv, lite mer extrema så det kanske är därför men ändå. Kan någon som röstar SD förklara varför?

• Pixxel
    Anonym (Nicke) skrev 2024-07-03 18:01:47 följande:

Blir typ stum av resultatet, SD?? 

Hur tänker ni? Varför röstar ni på SD? Förklara gärna för jag har otroligt svårt att se något bra med dom...

Sen kanske det är mest sånna typer av anhängare på familjeliv, lite mer extrema så det kanske är därför men ändå. Kan någon som röstar SD förklara varför?

Har du varit utanför dörren eller läst tidningar och kollat på nyheter senaste åren?

Det är skjutningar nästan dagligen. Tiggare utanför varenda butik och tunnelbanestation. Svenskar blir trakasserade i skolan för att dom är svenskar och vi har muslimer som attackerar poliser för att dom skyddar en tillståndsgiven (förvisso av en dansk idiot) men ändå laglig demonstration.

Vi har ghetton överallt i Sverige och unga tjejer vågar inte gå ut ensamma när det är mörkt ute.

Räcker det?
  • Anonym (Nicke)
    Pixxel skrev 2024-07-03 18:06:41 följande:
    Har du varit utanför dörren eller läst tidningar och kollat på nyheter senaste åren?

Det är skjutningar nästan dagligen. Tiggare utanför varenda butik och tunnelbanestation. Svenskar blir trakasserade i skolan för att dom är svenskar och vi har muslimer som attackerar poliser för att dom skyddar en tillståndsgiven (förvisso av en dansk idiot) men ändå laglig demonstration.

Vi har ghetton överallt i Sverige och unga tjejer vågar inte gå ut ensamma när det är mörkt ute.

Räcker det?
    Visst behöver vi ta tag i gängen och förbättra migrations politiken men SD står för så mycket mer än bara gängen. För vi kan inte ha det som det är nu. Däremot så SD är och har alltid varit främlingsfientliga och kopplar varje område till invandringen som problemet.

Dom har kanske två bra förslag i hela deras politik. Sen är det också så att anledningen till att vi har dessa gäng är de stora klyftorna mellan ghettona och vanliga städer, de lever nästan helt utan pengar och enda sättet att få tag i pengar är genom gängen. Sen är det så att råkar man bli rekryterad tar man sig inte ut. Säger dock inte att det är okej, en annan anledning är dessutom dessa gäng ledare, som jordgubben och kurdiska räven osv som styr dessa gäng som måste tas tag i och sluta gömmas hos andra länder. Sverige skulle behöva ställa krav på bland annat Turkiet att ge hit gäng ledarna för att fängsla dom.  

Låt mig inte ens börja på deras syn på rättigheter, deras nazism, trollfabriker osv. Kvinnorna som inte vågar gå ut kommer till slut inte ens få gå ut med SD i majoritet. 
    Det är min förståelse av SD.
Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?