Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Andra trådar i ungefär samma ämnen:

Muslim och feminist - hur känner ni att det går att kombinera? (familjeliv.se)

Varför gillar vänstern islam? (familjeliv.se)

Feminism och Islam, hur får ni ihop det? (familjeliv.se)

Varför slåss feminister i så stor utsträckning för muslimer? (familjeliv.se)

Vänster-Feminist på expressen: Islamisk kultur bättre än svensk kultur (familjeliv.se)

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn? (familjeliv.se)

feminister, varför ogillar ni vita män? (familjeliv.se)

• Tom Araya

För mig är det obegripligt hur individer och politiska partier med en påtaglig feministisk profil samtidigt kan förespråka mångkultur och en omfattande, inte sällan även obegränsad och kravlös migration från länder som står så långt ifrån Sverige kulturellt. Det är så uppenbart kontraproduktivt att det bara kan förbigå den som är intellektuellt funktionsnedsatt. 

• Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-06-11 19:01:19 följande:

Verkar som i princip allt du postat (och nu skummar jag igenom) handlar om samma missuppfattning om feminism. Antar att trådarna du länkar är samma sak. Bara för att det upprepas flera gånger så blir det inte sanning till slut.

Anonym (Werthers) skrev 2024-06-11 19:14:52 följande:

(Vissa av sakerna du länkar till handlar inte ens om feminism)

Är det mina inlägg och mina länkar du hänvisar till?

Det blir lite otydligt när du inte kan peka på vilket innehåll du menar eller hur du vill ifrågasätta det som att handla om feminism.

• Tom Araya
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-03 18:53:52 följande:
    Det är väldigt vanligt att folk anammar hela politiska paket.

De som är vänster blir då HBTQ, miljöaktivister, proinvandring, anti-bil, veganer mm mm.
    Men även inom vänster, oavsett om det är partiaktiva eller bara väljare måste väl kunna ifrågasätta delar av partiets politik som de inte håller med om (ingen håller väl med ett parti till 100% eller!?). Är det bara för att detta inte kommer ut som vi utanför aldrig hör det, eller i alla fall oerhört sällan?
  • Tom Araya
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 19:38:32 följande:

Jag är definitivt feminist men inte av det identitetspolitiska  slaget som TS beskriver. 

För mig är den typen av feminister ett hinder och en backlash som enbart är frustrerande. 

...
    ...EN JÄKLA MASSA TEXT...
    ...

Jag är varken höger eller vänster när det gäller feminismen. För mig handlar det enbart om att kunna leva ett liv i frihet utan rädsla.  

Dig vill man ju se stå där längst fram i debatterna på möten, demonstrationer, media mm.
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:08:55 följande:
    De flesta feminister resonerar antagligen på ditt sätt. Det finns ingen chans att en feminist gillar invandrares misogyni. Det borde vara en no-brainer.

Jag tror den här missuppfattningen har uppkommit pga ett svart-vitt tänk. En vit, svensk man som är främlingsfientlig och misogyn (då det går hand i hand) föreställer sig feminister på ett visst sätt, han kanske t om klumpar ihop kvinnor med feminister. Från dennes perspektiv så ser han då att feminister vurmar för invandrares misogyni. Det borde säga sig självt att det är otroligt felaktigt. Sen så kan en feminist vara för invandring av olika skäl, men att hävda att feminister är för misogyni är orimligt.
    Bara för att vänsterfeminister inte uttalar det, så innebär det inte att det ändå finns där i form av outtalad tolerans, eller att man försöker mörka att det ens existerar.
    Det finns vänsterfeminister som t.o.m. tar det i försvar när det kommer från immigranthåll, genom att se på invandrade med de låga förväntningarnas rasism.

Hur ofta hör du en vänsterfeminist uttala sig offentligt mot kulturellt betingade värderingar om kvinnor, som kommer hit med invandring?

Hur ofta ser du vänsterfeminister ställa särskilda krav på integration mot våra mer jämställda värderingar?

Snarare vill man från vänsterhåll tysta ner och inte ens erkänna att det existerar, eller bunta ihop det med liknande problem hos svenskar (vars omfattning och kulturella grund inte kan jämföras med hur det ser ut i Iran, Afghanistan m.fl. länder i ME och Afrika).

Ett välkänt exempel är när Vänsterpartiet uteslöt Amineh Kakabaveh för att hon hade en tydlig politisk linje mot hedersvåld, som inte passade vänsterns migrations- och mångkultursvänliga profil.

Bland feministerna på högerkanten kan du däremot höra sådant, där är man inte helt blinda för dess existens och att det innebär ett problem att hantera samt att det ser annorlunda ut, har en annan omfattning och med största sannolikhet inte kan motverkas på samma sätt som när det uppträder hos nordiska män.
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:13:38 följande:
    Nu är det här en gammal tråd, orkar inte scrolla men har för mig att du postade ett mish mash av olika anti-feministisk propaganda t ex att några antifeminister sitter och diskuterar hur feminister är hur mycket de ogillar som och "berättar" (hittar på) vad de står för.

Tror du att feminister vurmar för invandrares misogyni? På riktigt? Eller är du så pass påverkad av propaganda?
    Du har alltså ingen koll på vad det var jag postade, utan gör mest en massa fördomsfulla antaganden?!

Börja med att läsa, titta och lyssna på vad som sägs i det jag länkar till, så har du en rimlig chans att förstå vad jag vill säga.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism