EnAnonumius skrev 2024-04-16 22:34:53 följande:
Då du har sagt flertalet gånger i dina inlägg (i många andra trådar) att du inte accepterar länkar till höger media, så är det lika fel faktiskt att utgå från att det skall vara acceptabelt att länka till vänstermedia.
Så Aftonbladet dissar jag då det är vänstermedia, och en tidningsartikel är i sig knappast en objektiv källa. Det borde till och med du förstå att det kan knappast räknas som objektiv källa, med en tidningsartikel från kvällspressen (oavsett om det är höger eller vänster kvällspress).
Med det sagt...
Nu var det ju inte kommentaren från mig, om du kunde lägga med en objektiv källa som beskriver vad en änglamakerska var för något och vad hbn gjorde. Vilket är det artikeln beskriver från Linköpings Universitet.
Du hävdade
b.la i inlägg #155 citerar dig och dina ord":
"Nyfödda spädbarn mördades i Sverige en bit in på 1900-talet av s.k. änglamakerskor så visst har det även funnits hemska exempel på hederskultur i Sverige."
(slut citat)
Min kommentar till det hela (inlägg #157) var
b.la följande citerar mig själv:
"Du påstår, att babymorden berodde hederskultur med att mörda barn i Sverige genom änglamakerskor."
(slut på citatet)
Jag hittar ingenstans i artikeln från Linköpings Universitet att babymorden berodde på någon hederskultur. Och då har jag läst det tre gånger.
Så kan du bevisa ditt påstående med en objektiv källa att babymorden var ett exempel/resultatet på hederskultur i Sverige?
Så vad är dina objektiva bevis på att vi haft hederskultur i Sverige?
Varför vill du ha bevis över dåtidens hederskultur? Vad anser du om sk modern svensk hederskultur som XXX nämnde att hon i form av sd-kvinna anser att sd Peters vadhanuheters kladdande ska vara något som kvinnor ska acceptera för att inte skada (sd i det här fallet)-s rykte? Kvinnan som berättade det och hennes väninna har fått emotta en hel del hot för att de inte accepterade det, hot om våld osv.
(fattar inte sd-kvinnor att det klassas som en annan slags hederskultur? Obegripligt)