EnAnonumius skrev 2024-04-17 08:44:16 följande:
KillBill skrev 2024-04-17 07:46:25 följande:
Vad svamlar du om? när jag har protesterat mot länkar så handlar det om källor som kan kopplas till nazism, fascism eller högerextremism. Jag länkar till Sveriges största kvällstidning och och det är ytterst märkligt att du inte accepterar etablerad svensk press som källa.
Då kan du ju sluta med att länka till expo, tidningen som har sina rötter i extremvänstern. Jag har sett dig länka till dem ibland .
Inte mer okey att länka till dem, som med media du pekar finger åt är högerextremistisk.,
KillBill skrev 2024-04-17 07:46:25 följande:
Men låt oss fokusera på artikeln från Linköpings universitet. Hederskultur handlar om att de som bryter mot rådande normer anses dra skam över familjen. Nedan följer några citat från artikeln. Det är tydligt att fenomenet att svenska kvinnor tog betalt för att mörda spädbarn var kopplat till hederskultur.
"Länge var det förknippat med skam att föda barn utom äktenskapet"
"stigmatisering av ogifta mammor gav upphov till affärsverksamheter kring utomäktenskapliga barn under perioden 1870-1950"
"Änglamakeri, det vill säga bruket att mot betalning ?göra änglar? av späda fosterbarn genom att vanvårda dem till döds"
Bara för att artikeln skriver om "stigmatisering" och "skam" om utomäktenskapliga barn, så är det i sig inget objektivt bevis på någon hederskultur.,
Det är din egna intolkning av att det skulle bero på på någon hederskultur som du uppvisar här.
Min kommentar handlade inte om (dina) "subjektiva intolkningar" i en text.
Utan min kommentar handlade objektiva källor som bevisar att Sverige har HAFT hederskultur.
Inte efterfrågan om dina subjektiva intolkningar av dylikt.
Sedan så är det just detta också.
"Haft" och "nu" är två skilda saker.
Vi får in folk som kommer från länder som har hederskultur nu i "modern tid".
Du försöker hävda att vi har ju haft hederskultur.
(Objektiv bevisning saknas, som sagt).
Det är en enorm skillnad på "haft" (om Sverige och "leva mitt i en hederskultur" så som många invandrar fortsätter att efterleva här i Sverige i modern tid.
Så bara för att du (subjektivt) anser att Sverige har haft hederskultur, vad vill du nå med den informational i så fall? Skall vi strunta i att hjälpa de utsatta flickorna/pojkarna/HBTQ-personerna?
Eller skall vi upplysa de outbildade om att i Sverige, som skryter om att de är minsann världens mest jämställda land, så finns det ingen plats för sådant förtrycka av individer genom någon heder?
Vad vill du nå med att indirekt trivialisera problemet som finns nu mitt i det svenska samhället, via invandringen, med att försöka flytta över till något som inte finns bland oss Svenskar längre? (OM det har funnits, objektiv bevis saknas fortfarande)
Hederskultur finns i olika former, 'du kallade mej för idiot så vi måste slåss' är en av dem, 'du har fel åsikt så du ska... "åka hem till en släkting"' är en annan.
Jag tycker att det är något som lyser igenom i den här tråden.
Hur mycket måste man kritisera och göra narr av jehovas innan en ateist kommer med mot 'argumenten' får jehovafob och whatabout sd?
Westboro baptist church, har man fel åsikt får man brinna i helvetet, straff av gruppen: utslängd så den är något kultig. Trots att den är väldigt jämställd får man kalla hela gruppen för idioter utan att få heta kristofob, någon som vet varför?
www.godhatesfags.com/
Om någon i mångfaldens namn vurmar för westboro baptist church och förmiskar god hate fags med whatabout svenne så är ju konsekvensen att man vurmar för böghat även om det är oavsiktligt.