Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 12:35:34 följande:
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-16 04:46:09 följande:
    Du läser ju inte vad man skriver. Jag räknade ju precis upp ett antal motiv för kvinnomord, kvinnomisshandel och våldtäkt, och beskrev även vilka motiv vi skulle slippa om vi utvisade alla invandrare från hederskulturer (och det är majoriteten av alla brott mot kvinnor) samt även ett antal motiv som INTE skulle försvinna för att vi utvisade alla män från hederskultur, då dessa beteenden är mer spridda över alla kulturer. Som sagt svartsjuka, ilska över avvisande samt missbruk. 

Det är ingen som tycker att någon man överhuvudtaget ska få våldta kvinnor. (Jag är själv kvinna för övrigt.)

Och igen: det är en sanning att många feministiska politiker och skribenter har antingen totalförnekat att invandrare skulle vara överrepresenterade när det gäller våld mot kvinnor, eller hittat på förmildrande omständigheter. När det gäller V så var det bara för några år sedan de erkände att hederskultur finns i Sverige. De var nog sist ut. Tänk så många unga flickor som mördades i onödan, eller skickades till hemlandet för bortgifte, för att vi inte tilläts börja prata om det här tidigare, utan varje försök avvisades med att det bara var rasistiska påhitt!

Men det är ju det du inte gör. Du nämner inte att kvinnomisshandlare finns bakom vanliga svenssonfasader. Det är det här som är aningen stötande. Att det ska bortförklaras, mörkas. Skyllas på. Förstår du vad jag skriver? Det är också därför bortskyllning på invandrare är stötande för att undermeningen handlar om att skydda vanliga svenssons misshandel. Budskapet blir då att kvinnor ska acceptera Svensson misshandel.

(På samma sätt som att kvinnor ska acceptera att bli kladdade på för någon annan typ av hederskultur, dvs Svensson hederskultur)

Jag försöker förenkla det här.

Not only do race-based priorities function to obscure the problem of violence suffered by women of color; feminist concerns often suppress minority experiences as well. Strategies for increasing awareness of domestic violence within the white community tend to begin by citing the commonly shared assumption that battering is a minority problem. The strategy then focuses on demolishing this strawman, stressing that spousal abuse also occurs in the white community. Countless firstperson stories begin with a statement like, "I was not supposed to be a battered wife." That battering occurs in families of all races and all classes seems to be an ever-present theme of antiabuse campaigns. First-person anecdotes and studies, for example, consistently assert that battering cuts across racial, ethnic, economic, educational, and religious lines. Such disclaimers seem relevant only in the presence of aninitial, widely held belief that domestic violence occurs primarily in minority or poor families. Indeed some authorities explicitly renounce the "stere-otypical myths" about battered women. A few commentators have even transformed the message that battering is not exclusively a problem of the poor or minority communities into a claim that it equally affects all races and classes. Yet these comments seem less concerned with exploring domestic abuse within "stereotyped" communities than with removing the stereotype as an obstacle to exposing battering within white middle- and upper- class communities
  • ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 16:26:28 följande:

Det är ett problem med våld mot kvinnor, manligt kön är en faktor i det hela. Däremot finns olika orsaker eller nyanser naturligtvis. Det hoppas jag alla förstår. Tror ingen uppfattar "mäns våld mot kvinnor" som att alla män misshandlar kvinnor" (men en del korkade agitatörer verkar vilja att det ska uppfattas så)

Det är ju därför man inte kan skylla allt på invandrare (dvs flytta bort problematiken) för då innebär det också att allt det andra våldet ska mörkas.

Enligt feministisk pseudovetenskap, där kvinnor alltid får frikort finns det två faktorer män och patriarkat så det är samma strukturer i alla kulturer, det innebär mörkläggande i alla lägen.
    Unveiled: How Western Liberals Empower Radical Islam
    Yasmine Mohammed

The Internet is full of YouTube videos of children being viciously attacked in madrasas. Girls getting grabbed by the hair and being pulled to the ground for not wearing hijab (head covers), boys being whipped and kicked as they fall to the ground. The abuse I endured, as barbaric as it was, is light in comparison to stories I?ve heard. A girl in Somalia told me of how her mother poured hot oil down her brother?s throat (as he was tied to a bed), and the siblings were forced to watch.

[...]

Daily, as I massaged her feet, she would tell me how I had ruined her life. How I wasn?t supposed to be born. How she wished I'd never been born. How I brought her nothing but heartache. How my existence caused her nothing but misery. How she would never be able to be rid of me, either, because no man would ever take me off her hands. How I was fat and ugly and unworthy of anyone?s love. It was an IV drip of poison that never slowed.

Many years later when I got involved in activism, I noticed a very common thread. A lot of us girls had been psychologically abused by our mothers. A woman who has no control over her life craves control. There are very few outlets where that control is acceptable. In her immediate family, she cannot exert control over her husband or her son, but her daughter is fair game. All of her aggressions and frustrations are released in that one direction.

Since, according to Hadith, Heaven is at the feet of mothers, mothers will get to determine if their children will burn in Hell for eternity or not. That is a lot of power to wield over a child. That power can have tragic results in the hands of an abusive mother. She can abuse the status and use it to control and manipulate. You must be an obedient slave to get her affection, support, approval, and, most importantly, to get into Heaven one day. She can revoke her "blessing" at any point, keeping you in line for perpetuity.

In our home, I was the cat. It was as if my mother took sadistic pleasure in torturing me. It satisfied some pathological need in her. And, unfortunately, she was not alone. In speaking with other ex-Muslim women, I discovered that this pattern of behaviour was remarkably common. Some Saudi Arabian women told me about how their mothers would lock them in a room for months. This is extraordinarily easy to do in a country like Saudi Arabia, where there is no protection for girls who are being abused. Another woman told me of how, after she escaped to the United States and started dating an American man, she slipped and fell and started to bleed where she had scraped herself. Her boyfriend came running, and she flinched. She expected him to yell at her, to tell her how stupid she was, and ask her why she's so clumsy and why she can't walk straight. She was taken aback when his first words were, "Are you okay?" That was not the response she was accustomed to hearing.

• ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 18:19:25 följande:
    Likväl så klumpar du ihop invandrare. På precis samma sätt som vissa gör när dom tolkar att mäns våld mot kvinnor handlar om alla män. Läser du det jag skriver egentligen? Vet inte hur pass förenklat jag ska uttrycka mig? Det jag vill säga (om vi nu ska ta det från sin renaste form) är att:

feminister är mot misogyni i alla former. Trådstarten har fel.

Vill du läsa min förklaring till den uppfattningen så rekommenderar jag dig att läsa mina övriga inlägg.
    Unveiled: How Western Liberals Empower Radical Islam
    Yasmine Mohammed

I don't have to refer to a history book to find women who are risking their lives to fight societies that view women as second-class citizens. I interact with them every day. Yet, tragically, most prominent Western feminists are not standing alongside me and these brave freedom-fighting women.

Many feminists in the Western world are afraid that by supporting their fellow sisters, someone might misconstrue that as ethnocentrism or racism. And even worse than just ignoring them, at times Western corporations actively support the very things that these brave women fight against. The 2019 swimsuit issue of Sports Illustrated featured a burkini. And most egregious, the poster for the Women?s March depicts a woman in hijab.

Feminists in America would never cheer Nike for putting a swoosh on Mormon underwear, yet they cheer for it being put on religiously prescribed modesty clothing from a different religion. How can we fight Western patriarchy while simultaneously supporting Islamic patriarchy? I hope this book has dispelled all the myths and confusion that lead to such hypocritical and dangerous disconnects. People

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-04-16 18:13:13 följande:
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 17:48:58 följande:
    Menar du att alla invandrare håller på på det sättet? 
    Absolut inte. Vi har invandrare från en mängd olika länder, varav många inte har en sådan kultur.
    Men när man tar emot många så får även en mindre andel betydelse.
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 17:48:58 följande:
     Det känns som att många i tråden har bara ett endaste fokus. Typ att invandrare är bajs och feminister likväl. Finns inget annat. Bäst att stoppa in dom i samma fack.
    Min uppfattning om trådens kärna är att vi i Sverige har feminister och vänstergrupperingar vars inställning till migration och utländsk kultur är motsägelsefull och att de gärna mörkar det som gör det motsägelsefullt. Som att de endast vill rikta sig till vita män när de argumenterar mot patriarkat och för jämställdhet.
    intressant artikel
    steigan.no/2018/07/darfor-vill-vansterkvinnor-inte-tala-om-valdtakterna/
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-04-17 08:44:16 följande:
    KillBill skrev 2024-04-17 07:46:25 följande:
    Vad svamlar du om? när jag har protesterat mot länkar så handlar det om källor som kan kopplas till nazism, fascism eller högerextremism. Jag länkar till Sveriges största kvällstidning och och det är ytterst märkligt att du inte accepterar etablerad svensk press som källa. 

Då kan du ju sluta med att länka till expo, tidningen som har sina rötter i extremvänstern. Jag har sett dig länka till dem ibland .

Inte mer okey att länka till dem, som med media du pekar finger åt är högerextremistisk.,
    KillBill skrev 2024-04-17 07:46:25 följande:
    Men låt oss fokusera på  artikeln från Linköpings universitet. Hederskultur handlar om att de som bryter mot rådande normer anses dra skam över familjen. Nedan följer några citat från artikeln. Det är tydligt att fenomenet att svenska kvinnor tog betalt för att mörda spädbarn var kopplat till hederskultur.

"Länge var det förknippat med skam att föda barn utom äktenskapet"

"stigmatisering av ogifta mammor gav upphov till affärsverksamheter kring utomäktenskapliga barn under perioden 1870-1950"

"Änglamakeri, det vill säga bruket att mot betalning ?göra änglar? av späda fosterbarn genom att vanvårda dem till döds"

Bara för att artikeln skriver om "stigmatisering" och "skam" om utomäktenskapliga barn, så är det i sig inget objektivt bevis på någon hederskultur.,
    Det är din egna intolkning av att det skulle bero på på någon hederskultur som du uppvisar här.

Min kommentar handlade inte om (dina) "subjektiva intolkningar" i en text.

Utan min kommentar handlade objektiva källor som bevisar att Sverige har HAFT hederskultur.
    Inte efterfrågan om dina subjektiva intolkningar av dylikt.

Sedan så är det just detta också.
    "Haft" och "nu" är två skilda saker.
    Vi får in folk som kommer från länder som har hederskultur nu i "modern tid".

Du försöker hävda att vi har ju haft hederskultur.
    (Objektiv bevisning saknas, som sagt).

Det är en enorm skillnad  på "haft" (om Sverige och "leva mitt i en hederskultur" så som många invandrar fortsätter att efterleva här i Sverige i modern tid. 

Så bara för att du (subjektivt) anser att Sverige har haft hederskultur, vad vill du nå med den informational i så fall? Skall vi strunta i att hjälpa de utsatta flickorna/pojkarna/HBTQ-personerna?
    Eller skall vi upplysa de outbildade om att i Sverige, som skryter om att de är minsann världens mest jämställda land, så finns det ingen plats för sådant förtrycka av individer genom någon heder?

Vad vill du nå med att indirekt trivialisera problemet som finns nu mitt i det svenska samhället, via invandringen, med att försöka flytta över till något som inte finns bland oss Svenskar längre? (OM det har funnits, objektiv bevis saknas fortfarande)
    Hederskultur finns i olika former, 'du kallade mej för idiot så vi måste slåss' är en av dem, 'du har fel åsikt så du ska... "åka hem till en släkting"' är en annan.

Jag tycker att det är något som lyser igenom i den här tråden.

Hur mycket måste man kritisera och göra narr av jehovas innan en ateist kommer med mot 'argumenten' får jehovafob och whatabout sd?

Westboro baptist church, har man fel åsikt får man brinna i helvetet, straff av gruppen: utslängd så den är något kultig. Trots att den är väldigt jämställd får man kalla hela gruppen för idioter utan att få heta kristofob, någon som vet varför?
    www.godhatesfags.com/

Om någon i mångfaldens namn vurmar för westboro baptist church och förmiskar god hate fags med whatabout svenne så är ju konsekvensen att man vurmar för böghat även om det är oavsiktligt.

• ClumsySmurf
    KillBill skrev 2024-04-17 11:43:42 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-04-17 11:19:15 följande:
    Hederskultur finns i olika former, 'du kallade mej för idiot så vi måste slåss' är en av dem, 'du har fel åsikt så du ska... "åka hem till en släkting"' är en annan.

Jag tycker att det är något som lyser igenom i den här tråden.

Hur mycket måste man kritisera och göra narr av jehovas innan en ateist kommer med mot 'argumenten' får jehovafob och whatabout sd?

Westboro baptist church, har man fel åsikt får man brinna i helvetet, straff av gruppen: utslängd så den är något kultig. Trots att den är väldigt jämställd får man kalla hela gruppen för idioter utan att få heta kristofob, någon som vet varför?
    www.godhatesfags.com/

Om någon i mångfaldens namn vurmar för westboro baptist church och förmiskar god hate fags med whatabout svenne så är ju konsekvensen att man vurmar för böghat även om det är oavsiktligt.
    Jag begriper inte vad du få sagt och argumenten känns extremt konstruerade. Om du utvecklar ditt resonemang så kanske det blir mer begripligt. 
    antirasistens dubbelmoral
  • ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 20:52:05 följande:
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 20:43:34 följande:

De är inte för misogyni förstås men de kör med dubbla måttstockar och blundar för problemen. Jag jobbade med integration tidigare och har har sett otaliga exempel på det inom olika myndigheter. 

Ett absurt exempel var ju när svenska regeringsföreträdare tog på sig slöja vid ett statsbesök i Iran när man VET att kvinnor torteras och mördas i det landet om de tar av slöjan eller bär den fel. 

Det var samma regering som hävdade att den ägnade sig åt feministisk utrikespolitik. Det är ett rent hån. Förstår du vad jag menar då? 

När van der Leyen var utrikesminister och besökte Saudi vägrade hon bära slöja och bar en byxdress vilket orsakade stora kontroverser men det brydde hon sig inte om för, som hon själv uttryckte det, så klär hon sig som hon vill. Det är civilkurage och feminism. 

Eller när vänsterpolitiker ställde upp i hijab-uppropet som om det skulle vara ett problem i Sverige att vuxna kvinnor som vill bära hijab inte får det. Problemet är alla kvinnor som tvingas bära hijab av sin omgivning och jag har träffat många sådana kvinnor. 

Det finns påstådda feminister som förringar hedersvåld, som Schyman och FI, för de kan sitta i sin  privilegierade bubbla. Bara några tunnelbanestationer bort lever kvinnor i ett helvete av förtryck. Jag har träffat de här kvinnorna, jag har sett dem svårt skadade på kvinnojourer. 

Det är också helt sjukt att man kan bli kallad transfob för att man påpekar den direkta faran i att män som har fått för sig att de är kvinnor och är dömda för vålds- och sexualbrott mot kvinnor ska få sitta på kvinnoanstalter, som han som styckmördade sin flickvän i Sverige. 

Jag hävdar inte att de gillar misogyni, det var din tolkning, utan att deras ideologiska skygglappar möjliggör misogyni och låter den fortgå . 

Du behöver också kunna skilja på personer och ideologier. Det borde säga sig självt att en feminist är mot hedersvåld. Att feminister på något sätt skulle vara för våld mot kvinnor är falskt. Du borde kunna vara kapabel att särskilja det här och genomskåda propaganda. 

Om en förvirrad politiker tar på sig slöja är inte samma sak som att feminister gillar hedersvåld. Förstår du?

Det borde säga sig självt att feminister som är sharia polisers nyttiga idioter skiter hedersvåld.
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 21:49:59 följande:
    Någon kan kalla sig själv för feminist men vara för hedersvåld och misogyni parallellt. Gör det den till en feminist då? 
    Pseudo feminister har i alla tider fått kalla sej feminister.

"Du behöver också kunna skilja på personer och ideologier"

Det handlar inte om åsikter folk har hållit för sej själva så blir som att påstå att man ska skilja på person och handling
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-03 21:14:38 följande:
    Har sett främlingsfientliga personer hävda att de vill få ut alla invandrare för att de våldtar kvinnor. Sett feminister mena att det är bara en ursäkt och används för att förminska debatten "mäns våld mot kvinnor"

Förstår du? Det här är en av anledningarna till att vissa inbillar sig att feminister gillar misogyna invandrare.

Sett feminister mena att det är bara en ursäkt och används för att förminska debatten "mäns våld mot kvinnor"

inte bara jag som har sett feminister/antirasister köra med den halmgubben
    Kimberlé Crenshaw kritiserade, för över 30 år sen men man har på något sätt lyckats vända intersektionaliteten ut och in , det var inte menat att feminister skulle bli låga förväntningars rasister som skyddar män som slår kvinnor.
    Det var mer menat att svarta kvinnor skulle få en extra röst än att vita privilegierade kvinnor och vita feministiska män skulle sparka nedåt, på svarta kvinnor.

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-12-04 00:15:16 följande:
    Bara för att vänsterfeminister inte uttalar det, så innebär det inte att det ändå finns där i form av outtalad tolerans, eller att man försöker mörka att det ens existerar.
    Det finns vänsterfeminister som t.o.m. tar det i försvar när det kommer från immigranthåll, genom att se på invandrade med de låga förväntningarnas rasism.

Hur ofta hör du en vänsterfeminist uttala sig offentligt mot kulturellt betingade värderingar om kvinnor, som kommer hit med invandring?

Hur ofta ser du vänsterfeminister ställa särskilda krav på integration mot våra mer jämställda värderingar?

Snarare vill man från vänsterhåll tysta ner och inte ens erkänna att det existerar, eller bunta ihop det med liknande problem hos svenskar (vars omfattning och kulturella grund inte kan jämföras med hur det ser ut i Iran, Afghanistan m.fl. länder i ME och Afrika).

Ett välkänt exempel är när Vänsterpartiet uteslöt Amineh Kakabaveh för att hon hade en tydlig politisk linje mot hedersvåld, som inte passade vänsterns migrations- och mångkultursvänliga profil.

Bland feministerna på högerkanten kan du däremot höra sådant, där är man inte helt blinda för dess existens och att det innebär ett problem att hantera samt att det ser annorlunda ut, har en annan omfattning och med största sannolikhet inte kan motverkas på samma sätt som när det uppträder hos nordiska män.
    Det är lite knepigt att vissa feminister gärna delar ut offerpoäng till höger och vänster så länge de kan få godhetspoöng och det inte flyttar fokus från dem själva som offer.

- Vi vill ha det lika bra som ni
    -- Vi har det redan lika dåligt, husblatte

• ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-04 01:41:46 följande:

Ok, jag scrollade igenom dina postade youtube saker och drar slutsatsen att det handlar om att de tycker att hederskultur är dåligt. (Vem gillar hederskultur egentligen? Det är som att slå in öppna dörrar) Betyder det att feminister vill ha hederskultur tror du? 

Det borde vara en no-brainer att begripa att feminister inte gillar misogyni eller våld mot kvinnor i någon form. Är det någon som påstår det så borde du anta att de i så fall har en annan agenda än feminism.

annan agenda än feminism är nog vanligare än vad man tror

• ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-12-04 03:42:36 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-04 03:14:40 följande:
    annan agenda än feminism är nog vanligare än vad man tror

Vem vill främja våld mot kvinnor och misogyni?

Tror det kan vara samma personer som vill ha ut alla invandrare med motiveringen att de är de som våldtar kvinnor. Tror att feministerna fattar det också. 

-en annan agenda. Sen att dra slutsatsen att det då ska vara feministerna som vill ha våld mot kvinnor och misogyni handlar antagligen om samma personer med en annan agenda.

Snart kanske det kommer påståenden såsom att feministerna äter hundar och katter.

Det är från Kimberlé Crenshaws mapping the margins: intersectionality, identity politics, and violence against women of color jag klistrat in längst ner
    supportny.org/wp-content/uploads/2018/04/mapping-the-margins.pdf

Jag tror invandrarkvinnor har känt sej ganska svikna av vänstern, främst feminister
    Medan det har varit girlpower att kasta skit på män har det varit islamofobiskt av invandrarkvinnor att vilja prata om hedersvåld. Att förneka det idag är som att försöka ösa vatten ur ett skepp som redan ligger på havsbotten, att de har en annan agenda än feminism är ju ganska uppenbart.

Det är ju samma strukturer och det finns ju en gemensam nämnare, män.

"Snart kanske det kommer påståenden såsom att feministerna äter hundar och katter."

Det finns ju lesbiska kvinnor med tjejkukar som är feminister
    ClumsySmurf skrev 2024-04-15 00:49:50 följande:
    KillBill skrev 2024-04-14 15:58:29 följande:

När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..

php1hKT6k46361.jpg

//

KillBill skrev 2024-04-14 16:19:26 följande:
    Nej Jag blandar inte bort korten.  Mäns våld mot kvinnor och övergrepp som begås av män mot kvinnor är ett problem i alla samhällen och kulturer. På 60-talet var det  lagligt för svenska män att våldta en kvinna inom äktenskapet och först i slutet av 70 talet blev olagligt för svenskar föräldrar att slå sina barn. 

Har du fakta som stödjer att inte SD män är överrepresenterade eller gissar du bara? Det är rätt många SD kvinnor som larmat  om en sunkig kultur och SDs EU parlamentsledamot Peter Lundgren dömdes för sexuellt ofredande. 

omni.se/hanna-wigh-lamnar-sd-efter-larm-om-sexovergrepp/a/9PPBE

Not only do race-based priorities function to obscure the problem of violence suffered by women of color; feminist concerns often suppress minority experiences as well. Strategies for increasing awareness of domestic violence within the white community tend to begin by citing the commonly shared assumption that battering is a minority problem. The strategy then focuses on demolishing this strawman, stressing that spousal abuse also occurs in the white community. Countless firstperson stories begin with a statement like, "I was not supposed to be a battered wife." That battering occurs in families of all races and all classes seems to be an ever-present theme of antiabuse campaigns. First-person anecdotes and studies, for example, consistently assert that battering cuts across racial, ethnic, economic, educational, and religious lines. Such disclaimers seem relevant only in the presence of aninitial, widely held belief that domestic violence occurs primarily in minority or poor families. Indeed some authorities explicitly renounce the "stere-otypical myths" about battered women. A few commentators have even transformed the message that battering is not exclusively a problem of the poor or minority communities into a claim that it equally affects all races and classes. Yet these comments seem less concerned with exploring domestic abuse within "stereotyped" communities than with removing the stereotype as an obstacle to exposing battering within white middle- and upper- class communities

ClumsySmurf skrev 2024-04-15 00:49:50 följande:
    KillBill skrev 2024-04-14 15:58:29 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

När du kopplar våldet och usel kvinnosyn till invandring trivialiserar du problemet. Svinaktiga män finns överallt..

//

KillBill skrev 2024-04-14 16:19:26 följande:
    Nej Jag blandar inte bort korten.  Mäns våld mot kvinnor och övergrepp som begås av män mot kvinnor är ett problem i alla samhällen och kulturer. På 60-talet var det  lagligt för svenska män att våldta en kvinna inom äktenskapet och först i slutet av 70 talet blev olagligt för svenskar föräldrar att slå sina barn. 

Har du fakta som stödjer att inte SD män är överrepresenterade eller gissar du bara? Det är rätt många SD kvinnor som larmat  om en sunkig kultur och SDs EU parlamentsledamot Peter Lundgren dömdes för sexuellt ofredande. 

omni.se/hanna-wigh-lamnar-sd-efter-larm-om-sexovergrepp/a/9PPBE

Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism