Inlägg från: Anonym (morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (morsan)

Tips på tillbehör till småbarnstiden?

Som någon skrev tidigare i tråden köp inte en massa förrän ni upplever att ni behöver något eller vill ha något :)

Vi har aldrig haft andningslarm, blöjhink, bilspegel. Inte saknat heller.

För en skötväska ville jag ha många fack och kunna hänga den på styret på barnvagnen. Lite snygg också viktigt och både axelrem och vanliga "handtag" på väskan. 

Något jag absolut haft mkt nytta av är en babymonitor så jag kunnat ha lite koll på bebisen när den sovit på exempelvis en annan våning, annat rum, ute i barnvagn osv. 

Barnvagn hade jag aldrig klarat mig utan. 

Våra bebisar har älskat att sitta i babysitter så hade inte klarat mig utan en sån. 

Massa mysiga filtar och små handdukar (jag har bara haft kräkbebisar). 

Åkpåse till babyskyddet mycket använt och så praktiskt när man ska iväg och det är kallt, bara bädda in bebis där och slippa krångla på med overall och massa kläder. 

Våra bebisar spenderade också väldigt mycket tid i ett babynest första tiden och det var praktiskt att bara flytta mer runt och ställa vartsomhelst. Dom sov i det i vår säng också första tiden, sedan sov de i spjälsäng som vi ställt mot vår säng. Tog av ena sidan så bebisen liksom sov i sin egen säng men ändå öppet in till vår säng så jag lätt kunde komma åt på nätterna och dom kände sig trygga med oss lagom nära :) Finns ju bedside-crib som är särskilt gjort för sånt men vi hade en vanlig spjälsäng med avtagbar sida som sagt. 

Gud så rolig och mysig tid ni har framför er, nästan avis även om jag är så färdig med det livet 🥰 

Svar på tråden Tips på tillbehör till småbarnstiden?