J023 skrev 2024-04-13 11:31:25 följande:
Tack för era svar 🥰
Vi behöver oavsett köpa någon behållare att kasta blöjor i, så tänkte att de då skulle få vara det mest luktfria alternativet.
Den väskan man fick gratis från libero ryms inte ens skötunderlägget i // så tänkte försöka hitta en ryggsäck som går att använda till annat också.
Man behöver inget skötunderlägg. Det räcker med en liten handduk, och den kan nan knöla ner i vilken väska som helst.
Kom på en sak till som vi har haft jättestor användning av: små frottétrasor. Till ansike, händer, golv, bord, stol, vid blöjbyten mm. Det skulle gå åt enorma mängder engångsservetter om vi inte haft alla trasor. Går att sy av gamla handdukar (blir mjukast mot barnets hud), men IKEA har billiga också.
Generellt är det kul med små specialprylar för ens lilla bebis, men de flesta är rätt, eller helt, onödiga. Ska man tänka på den miljöbelastning det innebär (och det ska man, för som förälder har man ansvar för sitt barns framtid!), så är det bättre att åtminstone köpa dessa gadgets begagnat.
Sen undrar jag av ren nyfikenhet: äger du ingen ryggsäck eller annan väska i den storleken? Jag använder min så otroligt ofta (handling, till jobbet, utflykter, till träningen, kortare resor mm), så själv har jag svårt att förstå hur man klarar sig utan! :D