Inlägg från: Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!)

Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor

Peterheter skrev 2024-04-10 09:44:14 följande:
    JO det går. Jag lovar dig. Jag var också nere i träsket en gång. Allt handlar om din mentalitet, hur du tänker. En bra början är att ignorera kvinnor fullständigt. Titta inte på dem. Prata inte med dem.
    Men har man inte allvarliga problem om man inte kan prata normalt med det motsatta könet?
    Allt handlar väl inte om sexuell spänning. 
    De flesta personer av det motsatta könet ser man inte så på utan man pratar och umgås med vänner, bekanta, släkt och kollegor av det motsatta könet på ett normalt sätt.
    Sen pratar man med folk av det motsatta könet hela tiden, tex besök på bank, tandläkare, läkare, man frågar om råd i vissa affärer ja man integrerar med folk hela tiden och måste ju kunna föra ett vettigt samtal eller kunna fråga personer om hjälp och råd i olika ärenden även om dom är av det motsatta könet.
    Kan man inte titta personer av det motsatta könet i ögonen och prata på ett normalt sätt har man stora problem. 
    Allt handlar inte sexuell spänning mellan könen utan vanligt hyfs mellan könen.
    Man integrerar ju människor av bägge könen varje dag, måste vara väldigt jobbigt
    om man inte klara av det. Det är inte normalt!
    Peterheter skrev 2024-04-10 10:34:41 följande:
    Man kan prata normalt på en arbetsplats. Utanför arbetsplatsen är det total ignorans som gäller.
    Så du integrerar inte med kvinnor i ditt vardagliga liv?
    Möter du inte på kvinnor som du pratar med överallt?
    Umgås du med vänner? som jag uppfattar det har du inga kvinnliga vänner men umgås du med manliga vänner? har dom då inga fruar, flickvänner mm som du pratar med, har du inga manliga släktingar som har fruar mm
    Har du ingen syster eller mamma eller andra släktingar.
    Ska män ignorera sina systrar, mammor, farmor, mormor, sin bröders fruar.
    sina syskonbarn som råkar vara kvinnor, sina svägerskor.
    Sina vänners fruar mmm, man kan tom ha barn sen innan som är en flicka.
    Alltså folk lever med det motsatt könet hela tiden även om man är singel.
    Ytterst få lever själva och integrerar inte dagligen med det motsatta könet 
    och som sagt gör det utan sexuella intentioner, det har man ju bara med vissa 
    personer och inte de flesta med det motsatta könet.

Kan man inte umgås på ett normalt sätt med det motsatta könet har man allvarliga problem. De flesta klarar utmärkt att umgås med personer av både könen. De flesta vill också kunna umgås med bägge könen då man är vänner.
    Tråkigt för dig om du har problem med det men för de flesta andra är det inga problem, dom har personer av det motsatta könet dom tycker och bryr sig om.
    Faktiskt väldigt tragiskt för dig om du inte har kvinnor runt dig du bryr dig om utan att tänka på dom på som sexuella varelser.
    Dom singelmän jag känner och umgås med vill umgås med kvinnor har kvinnor runt sig dom tycker om vill inte alls leva isolerat ifrån kvinnor även om dom inte har en flickvän. 
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-10 10:48:59 följande:

Men, hjälper du inte män med sånt? Jag har hjälpt pappor med barnvagnen och min manliga kollega i rullstol att plocka ner saker. Det har inget med kön att göra utan bara att vara en normal människa med hyfs.

Eller hur!
    Kvinnor hjälper kvinnor med barnvagn, kvinnor hjälper män med barnvagn, män hjälper män med barnvagn och då även män som hjälper kvinnor.

Det gäller ju allt, man hjälper folk när man kan och inte bara äldre, barn eller funktionshindrade men vet inte om ts tror att det bara är män som hjälper kvinnor,
    folk hjälper varandra det tillhör vanligt hyfs!
    Peterheter skrev 2024-04-10 11:17:13 följande:
    Det skrev jag ju. Det handlar om att släppa kvinnor helt och hållet, att sluta tänka på dem. Då mår man mycket bättre.
    Men tänker du bara på kvinnor som sexuella varelser?
    Några du inte kan umgås med som just vänner som personer och medmänniskor?
    Jag frågar igen har du inga kvinnor runt dig du tycker och umgås med?
    Ingen t ex syster eller annan kvinnlig släkting? inga kvinnliga vänner genom dina manliga vänner, ingen brors fru eller liknande.
    Det känns väldigt ensamt för dig att inte ha några kvinnor du umgås med, alla kvinnor betyder ju inte att du ska känna attraktion, tvärtom man känner inte attraktion för de flesta av det motsatta könet.
    Du kommer att bli väldigt isolerad om du inte klarar av att integrera med kvinnor.
    Ska du bara umgås med män? umgås du ofta med män? har dom inga fruar/flickvänner, som sagt har du inga släktingar du umgås med kvinnor eller män som har fruar mm, kusiner, syskonbarn ?
    Jag vet ingen man som inte har några som helst kvinnor runt sig även fast dom är singlar. Har aldrig hört någon säga att dom inte vill umgås med det motsatta könet.
    Umgås du bara med män eller umgås du inte med några alls? 
    Peterheter skrev 2024-04-10 11:43:29 följande:
    Det gör alla män som inte ljuger. Sedan kan det finnas män som knullat så mycket att en medelmåttig kvinna inte är sexig för honom, och då kommer han behandla henne som vanligt. Annars finns alltid den positiva särbehandlingen och tankarna där.

Men du tror säkert inte att det är så för att det är så många som ljuger för att vara PK.
    Du får nog inse att inte alla män ser varenda kvinna som ett sexuellt objekt.
    Du har fortfarande inte svarat på frågan, har du inga kvinnor runt dig du tycker och bryr dig om?
    Inga kvinnliga släktingar eller vänner?
    Inga manliga vänner eller släktingar som har fruar/flickvänner som du umgås med?
    Umgås du överhuvudtaget med vänner och släkt eller lever du isolerat?
    Som sagt de flesta umgås och vill umgås och integrerar med det motsatta könet,
    du behöver inte göra det eller vilja det heller men du måste ju förstå att de flesta andra vill och gör det. 
    De flesta vill umgås med kvinnor och män och gör det utan problem.
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:00:11 följande:
    Om mannen är sexuellt attraherad av kvinnan så jo, då ser han henne som ett sexobjekt. Men du och många andra blir lurade för att män ljuger otroligt mycket då de hela tiden säger det de tror kvinnor vill höra.

Det är ungefär som i dejtingprogram där man tydligt märker hur produktionsbolagen parar ihop snygga människor med varandra, och fula människor med varandra. Sedan sitter dejtarna och svamlar om att det är personligheten och intressena som gör att tjejen är attraktiv. Det är bullshit-lögner, men det är det enda de vågar säga, för de vet vilken stämpel som kommer om de skulle prata om ansikte, rumpa och tuttar.

Är man ärlig får man inte många vänner, men det är en inre frihet att kunna säga vad man verkligen tycker.
    Jag tror att du utgår ifrån dig själv att du inte kan se på en kvinna utan att tänka på henne som en sexuell varelse men första raden du skriver är ju sann, givetvis om en person är attraherad ser man personen så men de flesta man träffar dagligen attraheras man ju inte av.
    Kanske är det för att du är svältfödd på kärlek och sex du ser många kvinnor som sexuella varelser.
    De flesta män ser inte majoriteten av alla kvinnor på det sättet, visst ser dom vissa kvinnor som så men  de flesta de träffar på dagligen, man träffar ju kvinnor i alla åldrar och utseenden hela tiden, då förstår väl att man inte då kan attraheras av alla.

Nej jag blir inte lurad, jag är gift och nej min man attraheras inte av alla mina vänner eller släktingar eller sina vänner och släktingars kvinnor, vissa tycker han ser bra ut, många tycker han om som vänner.
    Han kan självklart attraheras av kvinnor han träffar på men att han skulle göra det av merparten av alla kvinnor han träffar på sker ju inte.
    Jag har också 3 bröder som är gifta och dom attraheras verkligen inte av alla kvinnor dom umgås med.
    Du pratar också bara om singlar, de flesta vuxna lever i eller har ju levt i förhållanden, det är bara ett fåtal som inte gör eller gjort det när man är vuxen
    över låt oss säga 40 år. Du utgår att alla tänker som utsvultna singlar men så ser ju inte verkligheten ut.

Du tror att alla reagerar som du, så är det inte.
    Vad jag kan läsa ut av det du skriver så umgås du inte med så många varken kvinnor eller män, du verkar inte prata med andra män heller så att du kan prata för andra män. Givetvis är inte alla lika.
    Att du inte har vänner är tråkigt för dig om du skulle vilja ha personer runt dig och umgås med. 
    Trivas med att vara ärlig är nog de flesta med på att skriva under, det kan man vara och ändå kunna umgås med folk och ha vänner.

Du väljer bort att prata och umgås kvinnor, men du umgås ju inte med män heller,
    är det självvalt så är det ju inga problem, är det inte det är det tråkigt för dig.
    De flesta vill som sagt umgås och ha vänner med bägge könen och det går utmärkt för de flesta. 
Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor