Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor
Överlag en jätteintressant trådstart och jag tror att det finns många poänger i en hel del av det du skriver. Det jag citerar tyckte jag var extra intressant. Det sitter ihop lite med det du skriver om att kvinnor vill slippa vissa män (minns inte riktigt hur det stod).
Det du skriver här tycker jag nämligen är så fullkomligt självklart (liksom en del annat i din text). Jag vill inte bli särbehandlad på jobbet för att jag är kvinna. Håller en man på så som du avråder från tycker jag bara att han är oproffsig konstig, slemmig, irriterande. Jag hade en sån chef. Ingen kvinna på jobbet gillade honom.
När jag läser din text är det genomgående lite så, eller iaf åt det hållet - att det beteende du avråder från är just sånt jag tycker illa om. Så: spot on! Du har kommit fram till vad som är vanlig hyfs! :)
Det jag funderar över är varifrån du fick de där jobbiga beteendena, som du nu slutat med, ifrån. Varför trodde du att det var ett bra sätt att bete sig?
Jag tycker mig se det från fler användare här att de tror att kvinnor behöver någon sorts specialbehandling. Du tipsar om att behandla kvinnor som män. Men det gör du inte - du behandlar oss som människor istället för sexobjekt, fantasiobjekt eller märkliga väsen - något som kvinnor såååå länge har kämpat för att slippa.
Men hur kom det sig från början att du trodde att kvinnor skulle behandlas som något annat än människor?