• Anonym (Slutkörd)

Depression/ångest pga destruktiv relation

Hej!
    Det är såhär att jag har levt med en man i snart 9 år. Sedan 3 år tillbaka har jag blivit utsatt för psykisk misshandel i form av manipulation och narcissistiska beteenden från honom. 
    Jag har 2 barn, varav den äldsta är 13 år och behandlas på BUP för ångest syndrom, panikattacker och social fobi. 
    Jag studerar och har nu sista terminen kvar på utbildningen, vilket är en otroligt intensiv termin med mycket studier. Jag sköter allt i hemmet. 
    Jag märker att min egna hälsa inte får utrymme och det tär på mig.
    Har bokat tid hos läkare då jag känner att det är dags att söka hjälp och råd för min egna skull. 
    Vet inte egentligen va jag vill med inlägget, ventilera antar jag. Men så som situationen ser ut för mig nu så känns det som en sjukskrivning kan bli aktuell och då får min utbildning vänta. Känns som ett sådant misslyckande, men hälsan och det psykiska måendet måste komma först.

• Svar på tråden Depression/ångest pga destruktiv relation
  • Anonym (Slutkörd)

Kan tillägga att jag sköter allt kring barnen, jag sköter allt i hemmet, samtidigt som jag har heltidsstudier, måste söka jobb och samtidigt försöka göra saker som ger mig återhämtning. Men den här mannen gör det så sjukt svårt för mig att hitta den, då hans beteende rånar mig från den återhämtningen

• Anonym

Planera för en separation när du blivit klar med utbildningen.
    Då ser du ljuset i tunneln

• Anonym (Dish)

Men varför är du kvar? 9 år? Och ditt barn mår inte heller bra..? Nu vet jag att det inte är så lätt att bara dra när man varit i en relation så länge. Speciellt inte om man dessutom blivit hjärntvättad av en narcissis. Men att söka hjälp är ett steg i rätt riktning iaf. Hoppas det löser sig

• Anonym (Hmm)

Du sitter ju själv inne med svaret.