Inlägg från: Dieselråtta |Visa alla inlägg
  • Dieselråtta

När slutade ni ligga med varandra?

Anonym (Förhoppningsvis aldrig sluta med det) skrev 2024-04-07 19:26:24 följande:

Då jag har läst enormt många trådar, mestadels här men även på andra ställen om hur sexlösa relationer verkar tära enormt hårt på män så tänker jag att jag vill aldrig utsätta honom för det. Så även om jag i framtiden inte vill så kommer jag ligga med honom ändå. Kanske lätt att säga när jag vill oftare än han i nuläget men jag har lovat mig själv det. Att det aldrig skall bli så och han jag älskar aldrig skall må så dåligt.

Jag tycker att du tänker fel även om det är med goda avsikter från din sida. Vad du istället gör är att du ska ställa upp på något du inte vill för hans skull. Jag är man och skulle inte vilja att min fru bara ställer upp för min skull, det skulle kännas så fel. Men när den dagen kommer om den gör det för er så är nog det bästa ni kan göra att diskutera det tillsammans hur ni ska lösa det. Kan han klara sig helt utan sex, eller behöver han någon stimulans så att han får titta på porrfilm och tillfredställa sig själv när det finns behov. Du kanske kan hjälpa honom och runka honom om du inte vill ha penetrerande sex, men det förutsätter att du faktiskt vill det och inte bara ställer upp för hans skull. Om skillnaden i sexbehov mellan er är alldeles för stort kanske låta honom ligga men någon annan ibland. 
    Oavsett vad ni väljer så måste det vara något ni båda är överens om. Förhållande är mycket om att lösa problem och utmaningar tillsammans och hitta något som funkar för båda även om det kan krävas en del kompromissande beroende på hur lika varandra man är.
Svar på tråden När slutade ni ligga med varandra?