Anonym (Varning) skrev 2024-04-07 20:33:45 följande:
Du tänker helt fel; enligt min erfarenhet. Varför skulle din vilja spela mindre roll än hans? Alla gånger jag legat lite så där för husfridens skull har slutat med att jag tappat lusten helt och lämnat relationen. Därför är jag noga med att all intimitet, varenda liten puss, ska vara önskvärd från min sida.
Kanske jag gör. Jag har ett väldigt stort närhetsbehov och sex med den jag älskar fyller många behov för mig som är mer än sex. Så jag kan kanske säga så för att jag känner mig väldigt säker på att att jag kommer vilja ha sex och jag inte behöver konfronteras med det.
Men ändå, jag har sett måååånga sådana här trådar från män i sexlösa relationer och de verkar må så sjukt jäkla dåligt man kan se sorgen inte bara i texten utan även mellan raderna...eller så övertolkar jag? Så jag känner att mannen jag älskar vill jag aldrig skall behöva må sådär. jag har psykisk ohälsa själv och det är nog så att jag tror att män i sexlösa relationer utvecklar psykisk ohälsa. Depression, uppgivenhet, meningslöshet...allt sådant där har jag själv erfarenhet av fast på andra sätt och av andra orsaker, jag vill inte att min man drabbas av det.
De verkar älska sina fruar djupt men på sätt och vis hata dem samtidigt? Jag vet inte riktigt men jag tycker mig läsa in det. Fruktansvärt vad inget sex kan ställa till i huvudet på en gift man.