Anonym (Mja) skrev 2024-04-09 17:49:15 följande:
Älskar mannen dig lika mycket tillbaka? Så han sköter exempelvis tvätten och tar halva ansvaret för barnen? om så är fallet, ja då skulle jag säkert kunna ha sex trots jag inte skulle vara sugen (inte skett än). Men om mannen däremot inte gör sina ansvarsområden, så hade det dödat min lust. mannen blir då sexlös som konsekvens av det ojämställda hushållet. Då skulle jag alltså inte ställa upp. hur resonerar du kring det?
Oj...ja minst sagt. Han har ett vuxet barn sedan tidigare, jag har valt bort egna barn pga psykisk ohälsa. Han jobbar heltid, jag jobbar halvtid/halvtids sjukskriven. Så jag gör det mesta hemma för att jag vill göra det. Så att vi skall kunna spendera så mycket tid ihop som möjligt i övrigt. Jag mår väldigt bra av att få känna mig som världens bästa fru och få uppmuntran för det. lite 50tal sådär:D Först var det väl mer jämställt på det sättet, men att hålla mig sysselsatt och i rörelse när jag är ensam tar bort mycket ångest/grubblande. På helgerna vill jag helst att vi gör saker ihop, tex. handlar, lagar mat, går till gymmet... 100ggr roligare att göra det ihop.
När jag var singel blev det mycket att jag mixade vassleproteinpulver, havregryn med apelsin eller tranbärsjuice och drack det 3 ggr om dagen för det kändes så poänglöst att laga mat till mig själv. Eller kokade 12 ägg och åt 12 kokta ägg och 3 bananer på en dag (1 banan +4 ägg som frukost, lunch, middag).
Men han gör mycket för mig. Han får ta mycket av min psykiska ohälsa och stötta mig på det sättet. Jag har inget körkort så han skjutsar mig överallt om jag vill. Men svårt att beskriva, han får mig att må bra och att vara lycklig. Han är som min bästa vän med.