Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Ketamin+hypnos?

Hej!

Jag har inga erfarenheter kring din fråga men jag känner till en kille som hamnade djupt in i sin alkoholism, han var den där alkoholisten som satt och söp helt öppet ute i skogsdungen eller parkbänken.
    Han försökte flera ggr att sluta men hamnade på samma plats om och om igen.
    Jag träffade honom ( vi var gamla skolkamrater) efter en tid och han var en helt ny människa och han berättade att han kommit ur sitt begär HELT och att han varit utan alkohol i över ett år.
    Han hade gått 12-stegs programmet och sade att det var det enda som hade hjälpt honom.

Det är en stor fördel för tillfrisknandet att man erkänner för sig själv att man har problem och det har ju din tjej redan gjort. Bravo!
    Önskar henne och dig stort lycka till i denna resa och att hon hittar den väg som är rätt för henne.

Känner även en annan person, en tjej, som också blev alkoholost, hon gick på AA och lyckades bli fri sitt begär.

All styrka till er båda.
    Nu är det pannben som gäller! 

• Anonym (Molly)
    Anonym (Otroligman) skrev 2024-04-08 01:37:41 följande:

Jag har kollat upp och föreslagit
    12-stegsbehandling. Men eftersom hon är övertygad om att det kommer att påverka karriären mer negativt än att vara full på jobbet, så får jag leta efter alternativ som kan vara en bra start åtminstone och som skulle kunna påbörjas under en förlängd semester.

Alltså?är karriären verkligen så viktig att hon överväger den före sin hälsa med risk att OCKSÅ bli av med sitt arbete och KARRÄR om missbruket kommer fram på arbetsplatsen??!! 

Det kommer den säkert att göra förr eller senare.
    Om hon vill ha en snabb åtgärd är det antabus som gäller och menar hon allvar med att avsluta sitt missbruk bör hon även operera IN ETT antabus under huden. 

De som tar i tablettform brukar strunta att ta dem efter en tid och då faller man tillbaka.
    Varför jag vet detta är för att jag tyvärr har sett detta missbruk på så nära håll.
    Gå inte med på allt din tjej säger, en alkoholist är experter på undanflykter!! 

Som du säger, 12 stegsprogrammet verkar ha mycket bra framsteg. Det bör hon verkligen överväga NU och inte sen. 

• Anonym (Molly)
    Anonym (Molly) skrev 2024-04-08 18:15:04 följande:

Alltså?är karriären verkligen så viktig att hon överväger den före sin hälsa med risk att OCKSÅ bli av med sitt arbete och KARRÄR om missbruket kommer fram på arbetsplatsen??!! 

Det kommer den säkert att göra förr eller senare.
    Om hon vill ha en snabb åtgärd är det antabus som gäller och menar hon allvar med att avsluta sitt missbruk bör hon även operera IN ETT antabus under huden. 

De som tar i tablettform brukar strunta att ta dem efter en tid och då faller man tillbaka.
    Varför jag vet detta är för att jag tyvärr har sett detta missbruk på så nära håll.
    Gå inte med på allt din tjej säger, en alkoholist är experter på undanflykter!! 

Som du säger, 12 stegsprogrammet verkar ha mycket bra framsteg. Det bör hon verkligen överväga NU och inte sen. 

Glömde..om hon nu även är  mycket uppskattad och bra inom sitt yrke kan hon också få hjälp genom arbetsplatsen. Det är dem skyldiga till.
    Att vara öppen med sitt problem kan även visa arbetsgivaren att man tar ansvar för din hälsa och att det istället kan gynna henne mer än det stjälper i sin strävan efter karriär.
Svar på tråden Ketamin+hypnos?