Ketamin+hypnos?
Hej!
Min flickvän sedan 2 år tillbaka är alkoholist. Det var hon redan när vi träffades och efter bara en kort tid var det något jag la märke till. Hon är högpresterande och har en för sin ålder (34) väldigt hög tjänst med mycket ansvar. Jag ser hur det är hela tiden är på gränsen att hon ska förlora allt.
Jag vill att hon ska ta ledigt en tid och försöka hantera sitt missbruk under tiden, men hon är helt inställd på att klara det utan att någon ska märka något. Hon är åtminstone i det stadiet att hon erkänner sitt missbruk och vill sluta. Hon gör försök då och då. Lyckas att hålla upp en vecka på vita knogar, men sen faller hon dit igen. Hon hinner aldrig uppleva något positivt med att inte dricka förrän hon börjar igen. Jag har hittat en klinik med filialer över Europa som erbjuder intensivbehandling i ca. 3-4 veckor. Där ingår bland annat Ketaminbehandling och hypnos. Vet att Ketamin har visat sig fungera väl vid depressioner.
Är det någon som har erfarenhet av Ketamin eller hypnos? Är det något som fungerar?