• Buster88

Tjejer som stirrar på än.

visste inte i vilken kategori jag skulle lägga det i

har vart med om flera gånger nu att tjejer verkligen stirrar på mig på gymmet. ofta yngre tjejer mellan 20-25. dom ser väldigt bra ut och jag blir också intresserad av att lära känna dom så brukar söka kontakt med dom. jag är runt 35 år och ser bra ut. men när jag sökt kontakt med dom och pratat med dom och det har känts att samtalet gick väldigt bra. och jag fått mer signaler på intresse. nervositet, leenden att dom försökt imponera på mig. skrattat åt dåliga skämt.

Men sen nästa gång vi ses på gymmet så är det som dom inte vågar kolla på mig riktigt och knappt att dom säger hej. ibland håller dom sig mest på avstånd och man kan få någon blick snabbt av dom. eller så är dom i närheten men står med ryggen i mot mig och gör allt för att undvika att kolla på mig. det här gör mig väldigt frustrerad efter som jag vill hitta kärleken men blir så osäker på mig själv när tjejerna växlar så mycket i beteende. från att verka vara kära i mig till att ignorera mig.  jag vill inte vara för på heller men har börjat fundera på om det är det dom vill att jag ska vara. att jag ska ta för mig efter som jag är äldre och är attraktiv.

är det för dom är osäkra på vad jag tyckte om dom och att dom väntar på att jag ska ge tecken på att jag trivdes med samtalet. eller är de för dom också gillade samtalet och mig så dom blir jätte nervösa nästa gång vi ses?

varför håller tjejer på så här ? 

• Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.
  • Buster88
    Anonym (Min teori) skrev 2024-04-06 15:58:04 följande:
    Det är absolut INTE "taskigt" att inte gå fram.
    det hade iaf jag tyckt om jag var i doms sits. och är jag inte intresserad romantiskt så kan man säga hej och välkomna dom till gymmet. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:09:46 följande:
    haha ja folk tror nog alltid de värsta. jag är en social trevlig kille som älskar att träna. pratar med mycket folk på gymmet både killar och tjejer och känner mig omtyckt där. och nej jag springer inte efter varje yngre tjej jag ser. långt ifrån. är 2 stycken jag pratat med som jag ser regelbundet och är dels som jag fått mycket signaler ifrån. sen är de andra tjejer som kollar mycket också men skiter i dom för jag är inte intresserad ändå.

ja precis. kollar jag inte ens läget så kan jag gå miste om min stora kärlek. och säger hon nej eller visar tydligt att hon inte är intresserad så går jag bara vidare och slutar att ge henne uppmärksamhet.
    Jag skulle aldrig besöka ett gym nu men när jag gjorde det förr, så hände det vid 2 tillfällen att det bara var en ensam kvinna där som tränade. Jag respekterade det och lämnade lokalen, för jag förstod att hon kanske skulle tycka att det kändes olustigt. Så alla män utnyttjar inte såna situationer och raggar inte på allt kvinnligt han ser, även om många kvinnor påstår det, tror det.
  • Buster88
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 16:12:59 följande:
    I tråden jag pratar om så nämnde kvinnor att de tränade på gym för enbart kvinnor. Det känns nog bättre för många kvinnor, då män glor på kvinnor som har tajta kläder på sig. Att kvinnor kan glo på män är inte samma sak det.
    ja det finns ju såna gym så skulle tjejer verkligen hata att bli tittade på så kan dom börja där. och är ju lika med min sits nu att det är tvärt om. massa tjejer som glor på mig. tycker heller det inte alltid är så kul när agda 50 plus står och klär av mig med blicken. men vart med om många gånger att tjejer på gymmet ställer sig precis framför än och visar hela bakdelen och står och fixar till hotpantsen. så nej det är bara inte tjejer som får massa oönskade blickar på gymmet 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:17:00 följande:
    ja det finns ju såna gym så skulle tjejer verkligen hata att bli tittade på så kan dom börja där. och är ju lika med min sits nu att det är tvärt om. massa tjejer som glor på mig. tycker heller det inte alltid är så kul när agda 50 plus står och klär av mig med blicken. men vart med om många gånger att tjejer på gymmet ställer sig precis framför än och visar hela bakdelen och står och fixar till hotpantsen. så nej det är bara inte tjejer som får massa oönskade blickar på gymmet 
    Skillnaden är att du objektifierar kvinnor när de står och putar med rumpan framför dig i tajta kläder. Helst ska du blunda eller allra helst lämna lokalen. Kvinnor är alltid helt oskyldiga.

• Anonym (Kaffedraken)
    Ja, jag minns på jobbet en gång (2006) när en ung tjej som skulle börja där, hade lågt skurna jeans och kort topp, så att man såg att hon hade string på sig. Jag objektifierade henne som såg att hon hade string när hon gick framför mig. Jag borde ha skämts som man som tittade på henne när hon gick framför mig. Usch!
  • Anonym (Kaffedraken)

När kvinnor kollar in män så objektifierar dom inte män, då heter det att de vill ha lite ögongodis. Låter lite gulligt och fnittrigt, du vet sådär som tjejer och kvinnor håller på. Fniss Skål
    Jämför med om män skulle säga att det är kul med lite ögongodis, när de kollar in halvnakna kvinnor på stranden eller gymmet.

• Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 15:57:00 följande:

ja jag har också tänkt på att det kan vara så men förstår inte varför dom stirrar på mig och kollar på mig flera gånger under ett träningspass och gör en massa andra konstiga saker i min närhet för att få min uppmärksamhet. dom har oftast hållt på ett tag att fånga min uppmärksamhet innan jag går fram och pratar med dom. känner mig elak att inte gå och prata med dom då om någon så uppenbart söker kontakt.

dom hälsar på mig bara jag hälsar först. och i bland hälsar dom först också. känns mer som dom är osäkra om dom ska hälsa eller inte. sen jäkligt nervösa. sen så förstår jag inte varför en av dom skulle stå och berätta detaljerat om sina vänner och om personliga saker för mig om jag bara var en "snuskgubbe"

ja har fått känslan av det också. får mycket subtila signaler i från dom så har slutat tro att det bara är en slump. och dom gånger jag visat drivet och beslutsamheten så verkar dom uppskattat det mycket. men samtidigt blir jag osäker när dom verkar så nervösa och osäkra,
    Osäker på om du använder ordet subtilt fel? För om de ger dig mycket subtila signaler, så ska du ju absolut inte gå fram.
  • Anonym (Min teori)
    Lustiga är ju att det skiljer lika mycket i ålder på dig och Agda 50 som det gör på dig och tjejerna....
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:13:44 följande:
    det hade iaf jag tyckt om jag var i doms sits. och är jag inte intresserad romantiskt så kan man säga hej och välkomna dom till gymmet. 
    Doms?? Vem är Dom?
  • Buster88
    Anonym (Min teori) skrev 2024-04-06 17:04:24 följande:
    Osäker på om du använder ordet subtilt fel? För om de ger dig mycket subtila signaler, så ska du ju absolut inte gå fram.
    subtila signaler som långvarig och intensiv ögonkontakt, många blickar, fixar till håret. kommer på mina tider och dagar till gymmet. stirrar och ler.
    Anonym (Min teori) skrev 2024-04-06 17:05:50 följande:
    Lustiga är ju att det skiljer lika mycket i ålder på dig och Agda 50 som det gör på dig och tjejerna....
    ja och ändå sitter dom och rå stirrar på mig vilket jag inte gör mot Agda. jag bryr mig bara inte om Agda hon får kolla hur mycket hon vill men tänker inte kolla tillbaka så hon förstår att jag inte är intresserad. förstår du skillnaden ?

Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.