Inlägg från: Anonym (Min teori) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min teori)

Tjejer som stirrar på än.

Min teori (som jag baserar på mina egna och kompisars upplevelser) är att det du tar för intresse, som att de skrattar åt dina skämt, i själva verket är att de är obekväma med situationen. Att du brukar söka kontakt med yngre tjejer på gymmet lär också vara något som är allmänt känt och avskräckande. Sedan nästa gång visar de tydligt att de inte vill att du kommer fram.

• Anonym (Min teori)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-04-06 15:37:17 följande:

Om det är kvinnor som är såpass mycket yngre än dig, så tror jag dom förväntar sig att drivet, tryggheten, beslutsamheten ska komma från dig och dom kan fortsätta att vara lite yngre, osäkra och nervösa.

Om dom vore självsäkra och självgående så skulle dom inte vara intresserade av en äldre man(inte gammal, men äldre än dom). Att dom är lite osäkra är nog det som ligger till grund för att dom attraheras av en trygg och säker äldre man.

Fast de vänder ryggen mot honom och ignorerar  honom nästa gång? Är det för att de väntar på hans "driv"? Jag tycker inte alls att det låter så.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 15:57:00 följande:

ja jag har också tänkt på att det kan vara så men förstår inte varför dom stirrar på mig och kollar på mig flera gånger under ett träningspass och gör en massa andra konstiga saker i min närhet för att få min uppmärksamhet. dom har oftast hållt på ett tag att fånga min uppmärksamhet innan jag går fram och pratar med dom. känner mig elak att inte gå och prata med dom då om någon så uppenbart söker kontakt.

dom hälsar på mig bara jag hälsar först. och i bland hälsar dom först också. känns mer som dom är osäkra om dom ska hälsa eller inte. sen jäkligt nervösa. sen så förstår jag inte varför en av dom skulle stå och berätta detaljerat om sina vänner och om personliga saker för mig om jag bara var en "snuskgubbe"

ja har fått känslan av det också. får mycket subtila signaler i från dom så har slutat tro att det bara är en slump. och dom gånger jag visat drivet och beslutsamheten så verkar dom uppskattat det mycket. men samtidigt blir jag osäker när dom verkar så nervösa och osäkra,
    Det är absolut INTE "taskigt" att inte gå fram.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 15:57:00 följande:

ja jag har också tänkt på att det kan vara så men förstår inte varför dom stirrar på mig och kollar på mig flera gånger under ett träningspass och gör en massa andra konstiga saker i min närhet för att få min uppmärksamhet. dom har oftast hållt på ett tag att fånga min uppmärksamhet innan jag går fram och pratar med dom. känner mig elak att inte gå och prata med dom då om någon så uppenbart söker kontakt.

dom hälsar på mig bara jag hälsar först. och i bland hälsar dom först också. känns mer som dom är osäkra om dom ska hälsa eller inte. sen jäkligt nervösa. sen så förstår jag inte varför en av dom skulle stå och berätta detaljerat om sina vänner och om personliga saker för mig om jag bara var en "snuskgubbe"

ja har fått känslan av det också. får mycket subtila signaler i från dom så har slutat tro att det bara är en slump. och dom gånger jag visat drivet och beslutsamheten så verkar dom uppskattat det mycket. men samtidigt blir jag osäker när dom verkar så nervösa och osäkra,
    Osäker på om du använder ordet subtilt fel? För om de ger dig mycket subtila signaler, så ska du ju absolut inte gå fram.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:17:00 följande:
    ja det finns ju såna gym så skulle tjejer verkligen hata att bli tittade på så kan dom börja där. och är ju lika med min sits nu att det är tvärt om. massa tjejer som glor på mig. tycker heller det inte alltid är så kul när agda 50 plus står och klär av mig med blicken. men vart med om många gånger att tjejer på gymmet ställer sig precis framför än och visar hela bakdelen och står och fixar till hotpantsen. så nej det är bara inte tjejer som får massa oönskade blickar på gymmet 
    Lustiga är ju att det skiljer lika mycket i ålder på dig och Agda 50 som det gör på dig och tjejerna....
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:13:44 följande:
    det hade iaf jag tyckt om jag var i doms sits. och är jag inte intresserad romantiskt så kan man säga hej och välkomna dom till gymmet. 
    Doms?? Vem är Dom?
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:23:47 följande:
    subtila signaler som långvarig och intensiv ögonkontakt, många blickar, fixar till håret. kommer på mina tider och dagar till gymmet. stirrar och ler.
    Anonym (Min teori) skrev 2024-04-06 17:05:50 följande:
    Lustiga är ju att det skiljer lika mycket i ålder på dig och Agda 50 som det gör på dig och tjejerna....
    ja och ändå sitter dom och rå stirrar på mig vilket jag inte gör mot Agda. jag bryr mig bara inte om Agda hon får kolla hur mycket hon vill men tänker inte kolla tillbaka så hon förstår att jag inte är intresserad. förstår du skillnaden ?

Subtila signaler betyder svaga signaler.

Att de tränar samma tider som dig... nej nu tror jag minsann att du skojar. Det är inte en signal.

Va bra, då borde du också förstå att tjejerna inte är intresserade när de ignorerar dig efter att du kommit fram.
  • Anonym (Min teori)

Och det jag menar är att de förmodligen är precis lika intresserad av dig, som du är av Agda.

• Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:35:42 följande:
    ja och är såna tjejer brukar skicka ut till killar så dom förstår att tjejen är intresserad och att killen ska gå fram till henne.

varför har du taggarna utåt så mycket, nått du inte gillar med det här ämnet ? 

ja det jag också tycker är konstigt för nått pass efter dom ignorerat mig så sitter dom och smygkollar på mig och ger mig blickar igen. så därför jag tror de kan vara lite så som en annan skrev här i tråden att dom vill att jag ska ta kommandot för dom själva inte vågar och att dom är osäkra. jag själv är rätt så självsäker så misstänker att dom tänker gillar han mig så går han väl bara fram till mig.
    Har inte taggarna ute. Däremot tror jag att du driver, för en del saker du säger kan jag bara inte ta seriöst. Har inget emot ämnet. Däremot är jag trött på män som kommer fram på gymmet när man tränar för att de fått för sig något. Särskilt de som är så pass mycket äldre. Det är inte så kul.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:36:51 följande:
    så varför bland annat stirrar dom på mig menar du? jag stirrar inte på Agda
    Min gissningar är att de har en annan uppfattning av "stirrandet". Om man själv känner att någon tittar, så kommer man ju att titta tillbaka. Det betyder inte att det är jackpott, som du kallar det. Men som sagt, har svårt att ta dig seriöst. Så här naiva är ens gymsnubbar.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:46:46 följande:
    det förstår jag. så länge du inte stirrar på han och ge han blickar stup i kvarten så ska du klara dig. jag går inte fram till någon som inte gett mig tecken. och vill hon inte prata med mig så pratar jag inte med henne. är där för att träna men är en söt snäll tjej där som vill prata med mig så varför ska jag inte göra det ?
    Fast de vill ju inte prata med dig. Det är ju därför du skriver inlägget. Du blir frustrerad, skriver du.
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 17:51:44 följande:
    nej har vart så att tjejen sitter och stirrar på mig och jag märker att hon  kollar på mig mycket.jag fokuserar på min träning. är jag intresserad så håller jag ögonkontakten för att bygga ett band.  hur skulle du vissa att du är intresserad av någon på gymmet ? 

jag jagar inte tjejer. jag kollar efter intresse och finns det där så går jag fram till henne. men det brukar behövas att hon ger rätt så mycket signaler innan jag gör de. märker jag att hon inte är intresserad så drar jag mig tillbaka .
    Du vägrar att förstå det jag skriver. Det jag skriver är att jag inte tror att alla dessa tjejer stirrar på dig och sedan plötsligt ignorerar dig. Jag tror att du inbillar dig stirrandet. Ja, de är säkert trevliga och fnissiga, så blir det när man blir obekväm nämligen. Tror inte att vi kommer så mycket längre här. Men för att svara på din fråga, så skulle jag inte flörta med någon på gymmet. Inte direkt platsen för det när man är svettig och fokuserar på träningen. Och jag skulle verkligen aldrig flörta med en Bertil heller.
Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.