Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Anonym (Man) skrev 2024-04-06 14:58:45 följande:
    Svarar samma som en person som svarade dig tiden gare säga att det har då inte hört till vanligheterna att få den frågan. Nu har jag två barn så frågan om jag är oskuld vore osannolikt. När jag blev singel efter skilsmässan dejtade jag en hel del under några årm träffade minst 80 kvinnor och hade sex med knappt 20 av dom inklusive några kortare förhållanden. Av dom ca 80 var det en dom frågade hur många jag legat med och fet var efter några månader.

Visst får man en känsla för om den man dejtar varit med många eller få, men finns så mycket viktare aspekter än tidigare antal i ett förhållande.

Är sedan ett år i förhållande med en underbar kvinna och vi har aldrig pratat om tidigare antal, men jag vet att hon varit med rätt få och hon har förmodligen räknat ut att jag varit med betydligt fler än henne. Men vad spelar det för roll.

Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
    Kvinnor jag pratat med har frågat mig. Jag har läst om kvinnor här som visste hur många han legat med, och han visste hur många hon legat med. Konstigt om ingen frågar om sånt. Finns nog fler tankeläsare än vi anat.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-06 14:58:45 följande:
    Och ett tips från mig är om du mot all förmodan får frågan igen så svara inte brutalt ärligt men ljug inte heller.
    Ja, jag tycker att män som är oskulder ska ljuga. Jag önskar att jag hade gjort det. Då kanske jag hade fått ligga tidigare. Hon hade ansett att jag var mer man om jag legat.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lucas) skrev 2024-04-06 16:04:58 följande:
    Dom flesta män som får ligga mycket tullar lite på sanningen. Det är ett stort handikapp om man alltid känner att man måste vara helt ärlig i alla i dessa situationer.

Precis som en försäljare, så måste man vara trovärdig, men att alltid säga sanningen är ingen som gör.
    Ja, det var dumt av mig. Jag tror få är helt ärliga. Är väl vanligt att kvinnor anger mindre antal älskare än de verkligen haft. För de vill inte framstå på ett visst sätt. Män överdriver väl istället, för att verka manligare. Jag skulle ha gjort så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-06 16:27:13 följande:
    Hur gick samtalet innan frågan om du har oskuld kom på tal? Tänker om det finns någon anledning till att du ens fick frågan då jag inte tror det är vanligt.

Som vuxen sedan länge ser jag absolut inget manligt med att varit med många. Jag vill själv helst inte ha den frågan och jag har varit med dryga 30st och det är väl egentligen inte många men ser inget positivt i det och ångar inget och hoppas min nuvarande blir min sista 
    Det spelar ingen roll. Poängen är att vi tänkte ses tills hon fick veta att jag var oskuld. Då var jag inte värd att träffa.
    Kvinnor pratar ofta om att män inte är intresserade av att lära känna kvinnor, utan bara vill en sak.
    Här så var det jag som inte ens fick chansen. Men det är inte samma sak eftersom jag är man.
    En del kvinnor säger att de inte skulle bry sig om han var oskuld och att de tycker att män ska vara ärliga. Det är ingen överraskning att kvinnor säger så, då de inte är män, fattar inte hur det är att vara man, och inte blir nobbade av kvinnor för att de är oskulder.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-06 18:37:47 följande:

Men fy vilken deprimerande tråd jag har skapat.

Jag, kvinna (37 år) har levt hela mitt vuxna liv tillsammans med en partner utan att överhuvudtaget ta ett endaste snedsteg för att vänstra. 
    Min sambo var min andra sexpartner och vi blev ett par omkring 20 årsåldern. Vi var ett par i 15 år!
    När det tog slut blev jag lite crazy. Vi hade knappt haft sex alls de sista åren och jag körde rätt hårt i dejtsvängen för att jag ville ha roligt, jag lärde mig uppskatta sex, jag var nyfiken och äventyrslysten. Fick ihop ganska många partners. 
    Har sen blivit jättekär och dumpad och vill inget hellre än träffa den stora kärleken som jag kan leva resten av mitt liv med. 
    Och nu menar ni att det inte går för att risken är för hög att jag skulle vara otrogen?!
    Jag blir så jävla ledsen. Det handlar om ett år av mitt liv som jag utforskade min sexualitet under och nu är det kört att hitta en vettig partner. 

Blir otroligt ledsen ☹️

Kört? Tror jag inte. Jag skulle inte döma en kvinna som haft lite kul. Som gillar sex. Som haft flera sexpartners. Finns garanterat många fler män som tänker som mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Spelaringenroll) skrev 2024-04-06 20:39:40 följande:
    Du är ju absolut fri att välja vilken partner du vill och ha de preferenser du vill men jag undrar varför det spelar någon roll hur han har haft sex, vilka grejer han har gjort osv? Är bara nyfiken för jag har svårt att förstå, då jag själv inte bryr mig alls (vill dock inte höra om det men det är mer för att jag inte är bekväm att prata om tidigare partners, känns inskränkande på något sätt) Sedan skulle kanske jag också ha svårt att vara med någon som gillar för mycket "kinky" -saker men det är snarare för att jag inte är lagd åt det hållet så om det är viktigt för honom så är vi inte kompatibla. 
    Du behöver givetvis svara, menar inte att put you on the spot, men blev nyfiken som sagt.

Men sedan tycker jag att det är onödigt av dig att uttrycka dig så nedsättande och elakt om män utan stor erfarenhet...är bara onödigt och säkert sårande för vissa att läsa. 
    När jag var oskuld så märkte jag av den attityden bland många kvinnor. Det var redan jobbigt för mig, jag blev inte av med oskulden förrän jag var 35. Från jag var 14 tills jag var 32 så hånglade jag inte ens med nån kvinna. Så det var många år där som inte var roliga alls för mig. Och alla kvinnor är inte snälla.
    Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. Eller nobba en kvinna för att hon var oskuld.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Spelaringenroll) skrev 2024-04-06 22:19:10 följande:
    Förstår av kontexten att det inte var av vilja du förlorade oskulden senare i livet och då beklagar jag för det måste ha varit tufft. 

Nej, alla människor är inte snälla men tror att de allra flesta är det i verkliga livet - är enkelt att använda ett hårt språk online då man inte ser reaktionerna på den man skriver med eller ens är medveten om att det man skriver sårar. Ibland ter sig saker också hårdare i skrift, varför det är viktigt att fundera på hur man formulerar sig - speciellt om man blir upplyst om att andra tar illa vid sig. Så låter bra att du inte tänker vara otrevlig själv men ska vara ärlig och erkänna att jag läst vissa av dina tidigare trådar och jag upplever nog att du visst skriver om kvinnor som grupp på ett upprörande sätt, även om det inte är din avsikt.

Vidare så är det inte själva nobbadet av oskulder som är fel, alla är fria att välja sina partners efter sina ramar utan det viktiga är hur nobbandet sker. Att man inte är elak och onödigt sårande. Inte tycker jag att det är fel på män som vill ha någon annan än mig när det gäller det intima, jag vet att jag med dagens mått är att betrakta som mycket vanilj och oerfaren och jag behöver mycket närhet och tillit för att utforska det sexuella. För någon som verkligen vill leva ut sexuellt med ja, jag vet inte vad, rollspel, verktyg, hårdhänt - tja, allt möjligt- ja, då är jag nog den tristaste i världen att ligga med. Och det är helt ok att dessa män väljer bort mig pga detta, det gör dem inte till elaka individer för det.
    Ironiskt nog så är det kvinnor irl jag pratar om, så jag har erfarenhet av att alla inte är snälla och inte bryr sig om vad de säger till män.
    På nätet är det som det är, där får man räkna med en viss jargong.
    Ja, jag har förstått att som man får man inte kritisera kvinnor, ens när kvinnor beter sig illa. För det provocerar och är upprörande.
    Jag tycker är det ledsamt att män inte tas på allvar, och att många kvinnor inte bryr sig om att män har känslor.
    Om jag pratat med en kvinna som jag blev nyfiken på och vi pratade på att ses, så skulle jag inte nobba henne för att jag fick veta att hon var oskuld. Jag skulle inte säga "jag vill ha en tjej som har haft sex".
    Alla har rätt att tacka nej. Jag får ändå säga att för mig så kändes det inte bra och inte så kul när hon sa så till mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Spelaringenroll) skrev 2024-04-06 22:50:27 följande:
    Nej, alla människor är inte snälla men de flesta är. Det otrevliga från dig ligger i att du skriver att många kvinnor gör så, inte bryr sig osv. För det är inte sant, då håller du alla till svars för att några få människor har varit otrevliga och dessa råkade vara just kvinnor. Sedan kan jag faktiskt inte se hur det var otrevligt om hon sa exakt vad du skrev här, att hon vill ha en man som har haft sex. Givetvis förstår jag att det inte var kul att höra och att man kan känna sig ledsen och besviken. Men det var fortfarande ett rakt nobbade utan kränkningar och elakheter. Sedan så hade jag nog inte angivet den verkliga orsaken alls då jag tänker att det är onödigt men inte var hon otrevlig (om inte nu mer sas som du inte delgav).
    Jag är ärlig och jag tycker att många kvinnor beter sig illa. Om det betyder att jag är otrevlig, då är det väl så. Jag tycker kvinnorna som beter sig illa är värre, och där kan man snacka om att vara otrevliga.
    Handlar inte om att det råkade vara kvinnor. Det är ett faktum att kvinnor har högre i tak att få säga vad som helst till män.
    Nej, det var inte kul. Jag kände mig omanlig och otillräcklig, och värdelös.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (man 50) skrev 2024-04-08 12:00:15 följande:

När jag var yngre hade jag tyckt det var jobbigt med en mycket mer erfaren kvinna,  inte för att jag tyckte det var äckligt utan för att jag själv hade haft få partners och kände mig otillräcklig och också lite avundsjuk på att jag inte fått leka runt sas (jag hade ett par långa förhållanden tidigt). Nu när jag är medelålders och rätt erfaren skulle jag inte bry mig det minsta om hur många partners en kvinna hade haft, möjligen skulle det vara ett problem om hon hade haft väldigt få för det kunde tyda på att hon hade lågt intresse för sex. Självklart finns det negativa sidor med att ha väldigt många partners, det kan tyda på en osund inställning till sex eller andra problem, och risken för HPV är högre. Men jag skulle aldrig låta det påverka min inställning till förhållandet i sig. Jag förstår inte däremot varför det är så tabu att fråga om antal tidigare partners eller om ens partners tidigare sexerfarenheter - utan att gå in på personliga detaljer naturligtvis. Det är ju en del av den man är och innget att vare sig hymla om  eller skämmas för, jag tror att det är bara bra för ett förhållande om man kan  prata öppet och otvunget om sex inklusive ens tidigare erfarenheter.

Jag är i din ålder och har aldrig haft ett förhållande. Mig gör det inget om hon legat med många, förutom att jag kan känna mig otillräcklig då jag bara legat en gång. Men jag dömer inte kvinnor som haft många.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-10 07:08:05 följande:
    Jag hoppas verkligen ni förstår att det inte gäller ALLA kvinnor. Vi är ju individer, och mitt antal sexpartners har inget att göra med hur jag sköter mitt jobb eller ekonomi. Och vad har slarv med sex att göra ?
    Jag tror ofta att man kan ha fel. Kvinnan som man tror säkert måste ha flera sexpartners, hon klär sig ju utmanande, kanske inte alls är så. Medan kvinnan som inte ser ut som den typen kanske döljer sidor som man aldrig kunnat ana.
    Oavsett så är nog båda kapabla att sköta sina jobb. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2024-04-10 08:40:28 följande:
    Det rådet kommer då inte jag att ta till mig. Vill inte dejta någon oansvarig person.
    Jag som är långtidsarbetslös tycker att fler kvinnor borde träffa såna som mig. Vem vet, hon kanske blir överraskad och får sitt livs bästa sex.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2024-04-10 10:10:48 följande:
    Tror jag knappast då du är ett lågvattenmärke på den marknaden.
    Säg inte det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-10 10:33:51 följande:

Jag tror att ett högt antal sexpartners göt det svårt att knyta an till en man sexuellt och sex riskerar bli kärlekslöst och mekaniskt. Är så tacksam att det inte blivit så för mig. 

Jag tror även antalet sexpartners och sjuka destruktiva saker som gangbangs, bli utlånad,  dp och fisting riskerar riskerar att göra att romantiskt sex med rätt man inte ger något. Jag är så tacksam att det inte blivit så för mig.

Jag tänkte ofta på det under och efter sådana saker att nu har jag förstört mig för rätt man i framtiden. Jag kommer inte uppskatta honom och han kommer inte älska mig, jag har förstört det. Är så tacksam att det inte blev så.

Så kan det nog vara. Tror också att många har en vild period, men sen vill ha nåt mer intimt. Och att det inte behöver betyda att de inte kan känna kärlek och uppskatta mys, trots att de tidigare legat runt, haft trekanter, testat samma kön osv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-04-10 12:34:40 följande:
    Ja!
    Skulle aldrig någonsin får för mig att klä mig som ett våp, dansa utmanande, bjuda ut mig eller vad nu en person som ser ut att ha mycket sex gör. och jag har aldrig någonsin gått hem med ett krogragg. På riktigt. 

Ja, jag har ett förhållandevis högt antal, men jag har en ordnad ekonomi och har jobbat heeela mitt vuxna liv vid sidan av studierna (började när jag var 15).

Det ÄR skillnad på folk och folk men man kan inte dra slutsatsen att högt antal sexpartner är lika med whitetrash. 
    Jag har inget emot kvinnor som klär sig utmanande, spelar på sex. Jag har inget emot kvinnor som inte är så heller. Och om hon haft många krogragg eller inte spelar inte heller nån roll. Huvudsaken är att hon gör nåt som hon själv vill och gillar.
    Jag ser inte ser på kvinnor som haft många, dömer inte. Jag verkar vara ett undantag men jag kan tända på det istället. Om nåt så är jag lite avis, skulle också velat haft många Drömmer
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ingefära) skrev 2024-04-10 13:56:59 följande:

Ja det gör det för mig (jag är man). Men kanske inte som ni tror.

Jag ser helst att en kvinna jag träffar har haft många sexpartners och ett vidlyftigt sexliv. Även om inte det är någon garanti så ökar det sannolikheten till att hon är väldigt sexuell av sig och gärna tar för sig sexuellt. Att hon inte är tillknäppt, pryd och passiv. Det finns inget mer avtändande än en kvinna som förväntar sig att jag skall dra hela det sexuella lasset. Då avstår jag

Japp, kan bara hålla med.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 12:12:32 följande:
    Det beror nog på din brist på erfarenhet och desperation Kaffedraken. Jag menar är man desperat efter ett knull så spelar det inte så stor roll vad man får, allt är bättre än fröken höger. 

Men när man knullat som kaniner ett tag så börjar man kanske inse att det finns andra saker i en relation som är minst lika viktiga. Vad gör man EFTER att man klivit ur sängen till exempel? Har man liknade intressen? Kan man prata med varandra? Har man samma syn på relationer? Jag menar, det är säkert trevligt om hon är kåt som ett djur och imponerande om hon kan göra en trippelvolt från sängkanten och landa rakt på din kuk med ett tadaaaaa! Men gör hon likadant med 10 andra snubbar samtidigt som hon är med dig är är det kanske inte lika kul längre? Och hur ska du kunna lita på att hon inte gör det om hon tidigare betat av män på löpande band och ett knull är som att gå på muggen?

När det gäller relationer så kan det väl kanske, möjligen vara bra att tänka lite längre än kuken och försöka se helheten och inte bara sexet?
    Det skulle man kunna tro, men jag är inte desperat. Jag har tackat nej till flera kvinnor. Senaste jag träffade var 25 år yngre, kurvig och sexig. Då hade jag inte legat på 12 år och var frustrerad. Jag borde ha kastat mig över henne då vi sågs första gången och hon hade urringat. Hon t o m skickade bild på sina bröst senare och sa att hon ville ses och ligga. Jag tackade nej ändå. Låter inte som nån som är desperat.

Ja, jag skulle nog orka max 1 gång om dagen. Skulle nog vara nöjd med 3 ggr i veckan. Så om vi ska vara ihop så bör vi nog ha andra saker gemensamt än bara ligga. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2024-04-11 13:15:54 följande:
    Fast å andra sidan, om hon är så hämningslös så kommer du alltid att få vara rädd att hon gör det med vem som helst, när som helst, även efter att ni blivit tillsammans. Du kommer inte att våga lämna henne ensam hemma för att släppa in hantverkare eller möbelutkörare, t.ex.. Om hon går till vårdcentralen kan hon förföra doktorn. Om hon går till kyrkan kan hon förföra prästen. För att inte tala om att låta henne gå på firmafest, eller ut med väninnor...
    Jag är bisexuell och var kåt en gång när jag hade en hantverkare hemma. Fantiserade och var på vippen att stöta på honom. Men många kan lägga band på sig, även om man haft sex med flera. Nu har jag inte haft många, 5 st totalt, men de flesta vill man ju faktiskt inte ha sex med. Bara för att en kvinna kan ge sig hän så betyder det inte att hon är en sexmissbrukare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jaja) skrev 2024-04-12 08:20:41 följande:

Ju fler, desto bättre. 

Har själv stor lust och skulle det finna det tråkigt om partnern var pryd och försiktig och oerfaren.

Mig kvittar det som sagt om hon haft få eller många, men hon får gärna vara vild i sängen med mig.
    How To Be A Complete & Total Slut - 14 Steps To Sluthood (badgirlsbible.com)

Most guys will admit they want a slut for a partner. Maybe not a slut who is sleeping with others but a woman who behaves like a slut just for him. No guy dreams about being with a woman who is boring and unadventurous when having sex. They want a woman who is willing to try new things and make him feel like a stud.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-12 11:57:28 följande:
    Och vad har det med hur många sexpartners personen haft att göra?

Antal sexpartners säger ju ingenting om hur ofta man knullat och vad man gjort i sänghalmen. 

A kan ha haft 5 sexpartners men knullat flera ggr om dan med dem

B kan ha haft 200 ons sporadiskt och vara kass i sängen.
    Precis. Mig kvittar det. Huvudsaken är vad hon och jag gör tillsammans.
  • Anonym (Kaffedraken)

En kvinna kan ha haft 25 älskare, men kanske tycker att jag är den bästa. Eller näst bäst.

Mannen hon hade bäst sex med sitter inne, såg jag i en film.

"You don't want best-sex-that-you've-ever-had-guy. That's a creepy guy. Best-sex-that-you've-ever-had-guy is in jail." Trainwreck (2015)

Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?