Anonym (Spelaringenroll) skrev 2024-04-06 22:19:10 följande:
Förstår av kontexten att det inte var av vilja du förlorade oskulden senare i livet och då beklagar jag för det måste ha varit tufft.
Nej, alla människor är inte snälla men tror att de allra flesta är det i verkliga livet - är enkelt att använda ett hårt språk online då man inte ser reaktionerna på den man skriver med eller ens är medveten om att det man skriver sårar. Ibland ter sig saker också hårdare i skrift, varför det är viktigt att fundera på hur man formulerar sig - speciellt om man blir upplyst om att andra tar illa vid sig. Så låter bra att du inte tänker vara otrevlig själv men ska vara ärlig och erkänna att jag läst vissa av dina tidigare trådar och jag upplever nog att du visst skriver om kvinnor som grupp på ett upprörande sätt, även om det inte är din avsikt.
Vidare så är det inte själva nobbadet av oskulder som är fel, alla är fria att välja sina partners efter sina ramar utan det viktiga är hur nobbandet sker. Att man inte är elak och onödigt sårande. Inte tycker jag att det är fel på män som vill ha någon annan än mig när det gäller det intima, jag vet att jag med dagens mått är att betrakta som mycket vanilj och oerfaren och jag behöver mycket närhet och tillit för att utforska det sexuella. För någon som verkligen vill leva ut sexuellt med ja, jag vet inte vad, rollspel, verktyg, hårdhänt - tja, allt möjligt- ja, då är jag nog den tristaste i världen att ligga med. Och det är helt ok att dessa män väljer bort mig pga detta, det gör dem inte till elaka individer för det.
Ironiskt nog så är det kvinnor irl jag pratar om, så jag har erfarenhet av att alla inte är snälla och inte bryr sig om vad de säger till män.
På nätet är det som det är, där får man räkna med en viss jargong.
Ja, jag har förstått att som man får man inte kritisera kvinnor, ens när kvinnor beter sig illa. För det provocerar och är upprörande.
Jag tycker är det ledsamt att män inte tas på allvar, och att många kvinnor inte bryr sig om att män har känslor.
Om jag pratat med en kvinna som jag blev nyfiken på och vi pratade på att ses, så skulle jag inte nobba henne för att jag fick veta att hon var oskuld. Jag skulle inte säga "jag vill ha en tjej som har haft sex".
Alla har rätt att tacka nej. Jag får ändå säga att för mig så kändes det inte bra och inte så kul när hon sa så till mig.