Inlägg från: Anonym (Qvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qvinnan)

Spelar antalet sexpartners någon roll?

Anonym (Hh) skrev 2024-04-05 18:08:00 följande:
    Spelar antalet sexpartners någon roll?

Så, hur är det egentligen. Bryr ni er om antalet sexpartners era respektive har i bagaget? Och är det en deal breaker för ett förhållande?
    Kommentera gärna också vad som skulle kunna vara den magiska gränsen om ni bryr er. 

Varför skulle det överhuvudtaget spela någon roll ?  Det är ju inte intressant. Det är väl personen som är viktig, inte hens sexuella historia.

• Anonym (Qvinnan)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-07 21:28:46 följande:

Jag tycker det spelar väldigt stor roll och det är äckligt att ha ett högt antal. Jag har ett högt antal och min blivande man accepterar det och har inte sagt eller visat att han tycker jag är äcklig men jag tror han känner det innerst inne, han är bara snäll och duktig på att dölja det.

Om jag säger att jag är en äcklig h*ra så säger han det är du inte alls, du är en underbar ängel osv. Så det känns lite bättre trots att jag vet att han måste tycka att jag är äcklig ändå innerst inne.

Jag tror det är väldigt destruktivt att ligga runt sådär, har man fler än 3 under en livstid är det nåt fel tycker jag (Min man har haft 2 innan mig så 3 är precis lagom).

Varför skulle du vara äcklig som haft fler sexuella partners än din nuvarande partner?  Hen verkar ju inte alls tycka det och de flesta andra tycker detsamma.

Det är människan som är viktig inte hens sexuella bakgrund. Du har ingen anledning att skämmas
  • Anonym (Qvinnan)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-07 22:09:35 följande:
    Jag är dessutom 18 år yngre än honom och har haft typ 25ggr...så många. Riktigt sunkigt. Jag känner att förutom min första och min nuvarande så var övriga kanske 73 (jag vet inte exakt) bara onödigt och destruktivt.

Han är kristen så jag vet att det är sunkigt inför hans Gud med. Jag har sålt sex tom. så jag är bokstavligt talat en h... Anledningen att han inte säger det är för att han älskar mig men nånstans tycker han ändå det... och nu skall jag sluta med självhatet...sorry. Han har åkt till Norge och skall vara borta ända till till tis kväll så det är lite ångesttankar :)
    Det kan vara svårt för dig att bara släppa tankarna på vad som varit, men tänk på att det kommer en ny dag imorron och  vad som tidigare hänt bara är historia.

Om din partner är kristen så lever han efter kärleksbudskapet vilket innebär att alla synder är förlåtna.
  • Anonym (Qvinnan)

Kan någon definiera "knulla runt" för mig. Jag har väldigt svårt att tycka att tidigare erfarenheter ska vara negativa.

Idag är unga män och kvinnor utan egen sexuell erfarenhet porrskadade och det tar några sexuella erfarenheter innan de förstår hur det motsatta könet fungerar i verkligheten.

• Anonym (Qvinnan)

Efter att ha läst ännu fler inlägg och svar här i tråden hahar jag kommit till insikt atom att när ni använder uttrycket "Knulla runt" så menar ni sexuella aktiviteter utan intimitet och känsla. Man kan alltså säga att ligga ned någon man inte har känslor för är negativför kommande partners. medan om man ligger med de man har känslor för så ör det OK

• Anonym (Qvinnan)

Då inställer sig frågan varför utsätter man sig för känslolöst sex? Det måste ju finnas en orsak till detta.

Blir man inte avtrubbad på det känslomässiga planet om man har sex utan känslor?

• Anonym (Qvinnan)
    Anonym (jag) skrev 2024-04-11 17:58:01 följande:
    Alla kanske inte anser man måste ha känslor för att ha sex utan ghåller isär dem? Personligen tycker jag alla får göra som de vill så länge man inte förväntar sig att alla ska vara ok med det. Vill man pippa hejdlöst så gör det, men då får man ju oxå acceptera att andra kanske inte vill ha en relation med en senare. Alla får helt enkelt leva med konsekvenserna av sina val på både gott och ont.
    Då har jag en fråga vad får man ut av känslolös sex? Har länge undrat över detta.
    Jag kan förstå att det finns människor som har sex för pengar, men om det inte är för pengar vad får man ut av det då?

Några kanske menar att man får sexuell tillfredställelse, men det kan man ju lika gärna fixa på egen hand i så fall.
Svar på tråden Spelar antalet sexpartners någon roll?