Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-06 21:57:01 följande:
När jag var oskuld så märkte jag av den attityden bland många kvinnor. Det var redan jobbigt för mig, jag blev inte av med oskulden förrän jag var 35. Från jag var 14 tills jag var 32 så hånglade jag inte ens med nån kvinna. Så det var många år där som inte var roliga alls för mig. Och alla kvinnor är inte snälla.
Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. Eller nobba en kvinna för att hon var oskuld.
Förstår av kontexten att det inte var av vilja du förlorade oskulden senare i livet och då beklagar jag för det måste ha varit tufft.
Nej, alla människor är inte snälla men tror att de allra flesta är det i verkliga livet - är enkelt att använda ett hårt språk online då man inte ser reaktionerna på den man skriver med eller ens är medveten om att det man skriver sårar. Ibland ter sig saker också hårdare i skrift, varför det är viktigt att fundera på hur man formulerar sig - speciellt om man blir upplyst om att andra tar illa vid sig. Så låter bra att du inte tänker vara otrevlig själv men ska vara ärlig och erkänna att jag läst vissa av dina tidigare trådar och jag upplever nog att du visst skriver om kvinnor som grupp på ett upprörande sätt, även om det inte är din avsikt.
Vidare så är det inte själva nobbadet av oskulder som är fel, alla är fria att välja sina partners efter sina ramar utan det viktiga är hur nobbandet sker. Att man inte är elak och onödigt sårande. Inte tycker jag att det är fel på män som vill ha någon annan än mig när det gäller det intima, jag vet att jag med dagens mått är att betrakta som mycket vanilj och oerfaren och jag behöver mycket närhet och tillit för att utforska det sexuella. För någon som verkligen vill leva ut sexuellt med ja, jag vet inte vad, rollspel, verktyg, hårdhänt - tja, allt möjligt- ja, då är jag nog den tristaste i världen att ligga med. Och det är helt ok att dessa män väljer bort mig pga detta, det gör dem inte till elaka individer för det.