• 19977

BIM maj 2024

Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-20 10:54:06 följande:
    Kan vara ökad östrogen, antingen för att mensen närmar sig eller graviditet 😊🤞

Ja jag borde ju ha högt östrogen när jag har fertilt sekret 😍 det var därför jag anade en graviditet förra veckan, men får ju negativt på alla tester? och det känns ju konstigt att ha högt östrogen när mensen ska vara runt hörnet, då borde väl östrogenet vara väldigt lågt för att sedan gå upp igen inför nästa ägglossning? 

Däremot så gick ju min temperatur upp vääldigt långsamt efter ÄL, tempen liksom trappades upp sakta under flera dagars tid efter ÄL, och det ska ju tyda på en dåligt genomförd ägglossning = brukar bero på lågt östrogen?

Jag blir galen på detta haha. Går på toa 1 gång i timmen nu för att jag tror att mensen ska komma hela tiden, ännu har den inte dykt upp? hoppet är verkligen det sista som lämnar en. 😂

Är det någon här som haft fertilt sekret när ni varit gravida förut?

• 19977
    Sanso skrev 2024-05-20 12:17:42 följande:

Spännande att följa den här tråden! Jag är på ÄL+7, BIM-6. Idag blev det brunrosa på toapappret och typ två droppar brunrosa i trosskydd. Självklart hoppas jag på nidblödning men samtidigt känner jag mig inte alls som jag gjorde min förra graviditet.. Då hade jag stickande/pirrande känsla långt ner i magen, lite molvärk och så innan BIM. Nu känner jag ingenting. SÅ drygt att vänta på att ta det där testet alltså haha.. 

Brukar du ha mellanblödningar eller är denna bruna blödning något nytt?

Jag hade en riktigt brun liten nidblödning med mitt första barn, i typ 4 dagar pågick det. Håller tummarna för dig!
  • 19977
    Lugnoro skrev 2024-05-20 13:15:09 följande:

Hej alla. Jag har ännu inte fått positivt ägglossningstest. Jag har tagit nästan varje dag (står low och - i grafen) och jag har haft flytningar under många dagar (står S i grafen). 

Jag hoppade över att tempa en dag pga att jag sovit dåligt. Kan ägglossningen ha skett ungefär då? 

Jag har inte haft regelbunden mens sedan missfallet i januari, så det är svårt att veta. 

Hoppas inte att jag har missat den, för vi har isf inte haft sex så mkt runt ägglossningen...  //

Jag tycker det ser ut som att du haft ÄL på CD15 enligt tempen. Men det ser skumt ut att du haft fertilt sekret i så många dagar efter ÄL. 
  • 19977
    Bunny s skrev 2024-05-20 14:52:03 följande:

En fråga, 
    Hur gör vi efter maj då? 
    Ska någon av oss skapa en ny tråd som kanske kan heta "Vi som försöker bli gravida under 2025"? 
    Och så ses vi där? Är ju tråkigt om den här ska dö ut efter maj 😅
    Såg nämligen en tjej här som lämna tråden efter att mensen kom. Jag är kvar men nästa bim blir i juni 🤭

Jag har skapat en tråd som heter typ ?Vi som planerar barn 2025? så vi kan ju hänga där också! 😍
  • 19977
    Pez skrev 2024-05-20 18:33:52 följande:
    Jag hittade den! 👏
    Vad kul! 😍
  • 19977
    Whatev skrev 2024-05-21 05:21:24 följande:

Just det, jag har en kort lutealfas (9 dagar) och har märkt att jag kan förlänga den med flera dagar om jag tar vitamin B6 efter äl. Bara ett tips om det finns fler här med samma problem! 

Åh vad intressant! Hur stor dos B6 tar du då? Börjar du först efter ÄL?
  • 19977
    Sanso skrev 2024-05-21 07:04:08 följande:

Äsch då, vaknade av flera dagar för tidig mens. Ingen nidblödning då med andra ord. Jaja, hoppas på juni istället då! Lycka till ni andra 😃

Vad tråkigt. 🥺
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-21 21:50:47 följande:

Ni som har passerat BIM precis, hur går det för er?

Pez och 19977 visst hade ni BIM 19e? 

Mensen kom? 😭 Hade mycket märklig cykel den här månaden med fertilt sekret i lutealfasen och det kom pyttelite brunt blod dagen innan mensen startade, så jag hade förhoppningar på nidblödning in i det sista trots massa negativa tester haha?. Mensen kom verkligen på sista möjliga dag, på ÄL+16 😂 bara för att jävlas och dra ut på tiden extra mycket typ haha. blev så less när mensen kom så har inte orkat logga in på familjeliv.
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-23 11:50:10 följande:
    Åh så tråkigt! Fattar att förhoppningarna fanns där då men sån lurig lutealfas. Nej fattar att du behövde en liten paus då ❤️ men nya tag denna cykel!
    Tack ❤️❤️
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-23 12:47:16 följande:

Okej gick och köpte test nu på lunchen. Så fanns det ett clearblue testa tidigt i 3 pack🙃 Så då kunde jag inte låta bli att ?slösa? ett test redan nu, för tänkte att om det är testa tidigt och jag är på ÄL+10 så borde det ju kunna ge resultat ändå, och ja, jag tycker allt att det är ett suuupersvagt positivt test jag ser? 

Men åååhhh är det sant! Ta ett till imorgon bitti och lägg upp bild! 😍
  • 19977
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 18:07:26 följande:
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-24 14:26:47 följande:
    Jag ser! Redan så tydligt på ÄL+8, det bara måste ju vara bra 😄

positivt på digitalt också, åh är i chock 😭🥺 dels att det blir positivt på äl+8 mitt på dagen när jag inte hållt mig mer än en timme men sen också att det tog sig denna månaden! vet inte om ni minns det men mina ägglossningstester blev aldrig positiva och helt plötsligt såg jag på tempen att ägglossning hade varit så blev så besviken att vi bara fick till det en gång där men sååå glad att det räckte ❤️

Men åååhhh vad roligt!!! Grattis 🤩 Hur långt innan temphöjningen hade ni sex? Låg du kvar efter sexet eller gick du på toa efteråt?
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-25 11:20:55 följande:

Vill ge lite hopp till alla som känner att de behöver (och kanske också till mig själv) men att verkligen alla graviditeter ser annorlunda ut. Jag har varit gravid nu tre gånger.

1a gången plussade jag solklart på ÄL+12, fick t.o.m. digitalt 2-3 veckor direkt. Blödde ingenting men fick MA i vecka 10. Hade sex en gång 5 dagar innan ÄL.

2a gången visade negativ ÄL+12 och sedan blödde jag i tre dagar. trodde därför att jag fått mens, men visade sig att det var en ny graviditet. blödde rejält igen i vecka 10. resulterade i en son som är ca 1,5 år nu. Hade sex typ 4-5 dagar innan och på ÄL dagen.

3e gången är nu. Plussade sagt på ÄL+10 och har en lååångsam stegring, men vet ju inte ännu hur denna graviditet kommer att sluta. Hade sex 5 dagar innan och 1 dag innan ÄL.

Så vill bara ge hopp om att man inte alltid plussar tydligt direkt och har en självklar graviditet utan blödningar ❤️

Tack snälla för pepp!! Det behövs ❤️❤️❤️ Och så himla roligt att du plussat 😍 
  • 19977
    IamGabs skrev 2024-06-05 16:32:51 följande:
    Tack för att du skriver och inger hopp 💞. Beräknad 8+5 idag men det stämmer inte riktigt med vad de kan se. Skrev lite mer utförligt ovan men hon sa att det är väldigt svårt att komma åt och att det kan vara så att fostret ligger knasigt till. Jag känner mig lite nedslagen dock och räknar nog inte med någon januaribebis längre. Jäkla kropp att jag har så mycket symptom bara! 
    fy vad jobbigt. Jag håller tummarna att det är en frisk levande krabat där inne som inte vill vara med på bild bara! Förstår att du inte vill hoppas för mycket nu, men oftast oroar man sig i onödan! ❤️
Svar på tråden BIM maj 2024