• 19977

BIM maj 2024

Jag justerar datum för min BIM i listan (som för övrigt hamnat typ 3 sidor bak i tråden nu 😂). Hade fyllt i 24 maj tidigare, men när jag fyllde i det så hade jag inte fått min mens för denna månad ännu så jag visste inte säkert när BIM skulle bli då. 

Nu är vi 3 st som har BIM 19e!

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF

• 19977
    Nessla skrev 2024-05-08 08:32:31 följande:

Hej!! Jag tror att jag är gravid?!?! 

Jag har varit med här på FL sedan Januari men tagit paus i två månader eftersom jag inte orkade helt ärligt. Denna månad är vårt femte försök och idag testade jag postivit på tre tester (relativt svag linje men definitivt synlig och med färg). Ska ta ett digitalt senare idag tänkte jag. Eftersom jag vet hur dte är att vänta vänta vänta på BIM tänkte jag nedan beskriva några lärdomar jag haft från denna cykel:

1.Jag har en superkort lutealfas (7-8 dagar) men har alltså ändå lyckats bli gravid- Så ni som också har det, var inte oroliga <3 

2. Fick positivt på BIM+2 (ÄL12). Har inte testat innan detta datum

3. Mina flytningar/sekret/CM har varit typ helt genomskinliga och ganska rikliga. Har flera gånger trott att det har varit mensen som kommit, men icke.

4. Denna cykel har jag typ inte haft några symtom alls, men kan beskriva dag för dag nedan

ÄL+4- Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+5 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+6 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Lite känningar i vänster äggstock vid lunchtid annars inget mer
    ÄL+ 7 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, ett litet hugg eller nästan som en streckning i livmodern på kvällen, annars inget
    ÄL+8 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiite känningar i livmoder men mest som innan mest
    ÄL+9 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiiite känninar i livmodern
    ÄL+10 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Hungrig HELA TIDEN oavsett hur mycket jag äter, Kallsvettig under fotsulor och händer men annars riktigt kall.
    ÄL+11 Ingenting på hela dagen förutom lite mer mensvärk på kvällen
    Äl+12 BFP!

Hoppas hoppas verkligen att graviditeten fortsätter på ett bra sätt!  //

OMG älskar denna sammanställning, tack!!!

STORT grattis till dig! Helt underbart 😍 
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-09 19:36:23 följande:

Enligt Flo ska jag ha ÄL idag och enligt premom imorgon, men tror den dröjer ännu någon dag till. Är på CD22 idag så lång väntan? Jag har inte sagt till sambon att jag har fertila dagar för sexet brukar inte bli lika bra då, så vi ligger på när vi känner för det nu. fick till det idag och för 4 dagar sedan, förhoppningsvis kan vi få till det i övermorgon med så borde det räcka. Hur gör ni andra? Säger ni till er partner? 

Samma sits för oss! Jag säger inget pga prestationsångest från sambons sida då, han tappar suget typ haha. Men jag tar ju lite extra initiativ typ en vecka per månad så han anar nog vad som är på gång då 😂 men vi får till det typ var tredje dag eventuellt kring ÄL.
  • 19977

Nu vill jag också lägga in min karta här 😜 Jag har haft en väldigt seg stegring av tempen efter ÄL av någon anledning. Jag brukar ha skiljelinjen på 36,4 så allt över det brukar betyda att ÄL skett, men denna gång är jag osäker.

Jag tänker egentligen att ÄL skedde kvällen CD16, jag hade toppfertilt sekret den dagen, samt positivt ÄL-test, och kände ett hugg i äggstocken/livmodern på kvällen.

Dagen efter (CD17) var jag torr och det fertila sekretet var som bortblåst, däremot fick jag lika positivt utslag på ÄL-test som dagen innan? Har alltid bara haft tydligt positivt en dag, tidigare? Tempen hade även stigit väldigt lite, men var ändå högre än den brukar vara innan ÄL. 

Jag Brukar ligga mellan 36,8-36,9 efter ÄL, men första dagen med tempohöjning brukar vara lite lägre så typ runt 36,5-36,6. Men denna cykel var det en trög tempstegring som ni ser. Det är först idag på ÄL+4/5 som tempen är på ?bra? nivå.

• 19977

LillaSam skrev 2024-05-10 11:37:25 följande:
    littlewickewire skrev 2024-05-10 08:38:14 följande:

Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

Fina kurvor ju! Fancyr och 19977 ser lovande ut. Spännande för dig fancyr att tempen inte börjat dippa ännu, hur lång lutealfas har du? Tycker också det ser ut som att du hade ÄL dag 16, 19977. 

svårt littlewickewire, hwr du sovit annorlunda eller tempat senare/tidigare än vanligt? Kanske implantationsdipp?

Tack för input! 😍 Ja jag hade nog ÄL på CD16, men blir så förvirrad av att ÄL-testet gav så starkt utslag på CD17, det borde ju ge mindre utslag dagen efter ÄL tycker jag. Men den höga halten av LH kanske hängde kvar i kroppen trots att ägglossningen skett kvällen innan? 😂

Här är bilder på ÄL-testen för CD16 och CD17. Tycker dom ser lika starka ut. Men man ska väl inte lita för mycket på dom heller, alla andra fysiska tecken på fertilt sekret och temperatur indikerade ju att ÄL skedde CD16 så?
  • 19977

ÄL+10 och jag tog faktiskt ett test nu precis på kvällen, ska hålla i en fest i helgen och vill veta om jag kan dricka alkohol eller inte haha. Och tyvärr så verkar det som att jag kommer kunna dricka då? testet visade absolut negativt! 😭

Har köpt ett clearblu digitalt testa tidigt. Ska ta det på morgonen innan festen bara för att säkerställa, och antagligen bli besviken ytterligare en gång haha. Gillar inte att testa innan BIM egentligen pga att jag blir besviken upprepade gånger istället för bara en besvikelse när mensen kommer 😂

Och som svar på frågan som ställdes i tråden så har vi sex typ var tredje dag runt ägglossning, det är tyvärr helt omöjligt för oss att få till fullbordat samlag varje dag vilket känns väldigt jobbigt 😭 vi kan ligga flera dagar i streck men isåfall utan utlösning tyvärr?  men denna ÄL hade vi sex på ÄL-dagen samt tre dagar innan. Det känns väldigt tråkigt att testet ikväll blev negativt för nu känner jag redan lite ångest inför nästa ägglossning för att försöka planera så vi får till åtminstone ett fullbordat samlag i nära anslutning till ÄL.

Jag har verkligen inbillat mig att jag är gravid nu. Har fått en hemorrojd, har fått svamp i underlivet, har haft nästintill fertilt sekret nästan varje dag efter ÄL också vilket jag ALDRIG har (men borde ju tyda på högt östrogen, kanske kan va ett graviditetstecke?). Har även känt lite sticki brösten vilket jag aldrig gör, också har det svidit höger i magen så som det gjorde när jag var gravid med mitt första barn i vecka 20 typ (ligamentsmärtor).

• 19977

Tog ett testa-tidigt-test för första gången nu imorse, och som någon annan här i tråden skrev så var det ju ett hemskt test haha! Min puls blev jättehög under tiden som resultatet laddade, och sedan dök texten ?Inte gravid? upp som en käftsmäll. 😂 Men men, nu vet jag i alla fall att mensen kommer komma snart och att det inte är hela världen att jag dricker alkohol ikväll?

ÄL+12 idag, nu kan mensen lika gärna komma så det går snabbare tills nästa ägglossning?

Blev mycket mer besviken än vad jag trodde jag skulle bli.
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-19 19:34:45 följande:
    Innan mensen kommer finns det alltid hopp Hjärta jag testade svagt svagt positivt först med sonen, men vid inte gravid på digitalt dagen efter. Sen plussade jag tydligt några dagar senare ändå. 
    Åh nu fick jag hopp. Jag har inte tagit något test sedan fredag morgon, men der var då mitt tredje test som var negativt, och har BIM idag. Dock har inte mensen kommit men jag anser inte att den är sen förrän på tisdag. Och det bubblar o har sig inne i livmodern så nog är mensen på gång. Men har verkligen fortfarande hoppet kvar sålänge mensen inte kommit. Men min temp har börjat gå ned så mensen kommer ju självklart vilken minut som helst, vill bara inte inse det?
  • 19977
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 00:33:48 följande:

Jag tänker också att du haft ÄL, tempen ljuger inte 😊

Men ÄL-test kan inte alltid visa om ÄL är på gång eller inte. Man kan ju missa stegringen, vissa får bara positivt en viss tid på dagen osv. 

19977 skrev 2024-05-19 22:13:34 följande:
    Åh nu fick jag hopp. Jag har inte tagit något test sedan fredag morgon, men der var då mitt tredje test som var negativt, och har BIM idag. Dock har inte mensen kommit men jag anser inte att den är sen förrän på tisdag. Och det bubblar o har sig inne i livmodern så nog är mensen på gång. Men har verkligen fortfarande hoppet kvar sålänge mensen inte kommit. Men min temp har börjat gå ned så mensen kommer ju självklart vilken minut som helst, vill bara inte inse det?

Låter inget vidare med en sjunkande temp, men den kanske stiger igen, små dippar är ingen fara tänker jag, låter ju lovande att mensen inte dykt upp 😄 Kommer du våga testa nåt? Håller tummarna 😊

Det ser verkligen inte lovande ut 😫 Tempen stegrar nedåt?. Men hörni! Min lutelfas har varit SÅ JÄKLA konstig den här månaden! Jag har haft fertilt sekret i lutealfasen, och nu på morgonen när jag gick på toa så kom det JÄTTEMYCKET toppfertilt sekret, alltså verkligen mycket! Helt genomskinligt var det. Jag förstår inte vad det är frågan om. Jag är på CD31/ÄL+15 idag. Jag har i princip aldrig haft fertilt sekret efter min ÄL skett. Vad tror ni är orsaken?

Borde få mensen vilken sekund som helst, orkar inte ta ett till test och bli besviken haha?
  • 19977
    Bunny s skrev 2024-05-20 09:39:34 följande:
    Hmm intressant! 
    Har du ett äl-test hemma och kan prova och se? Kanske är något jättetokigt? Jag hade i alla fall velat kolla så det inte ÄR äl på gång 🤔
    Jag kan dock säga att förra cykeln jag hade så fick jag molande värk 2 dagar innan bim. En flytning kom också där jag kunde se lite trådigt i. Tänkte också att det var jäkligt konstigt. Inte haft så förut. Hade sen en liten brun flytning. Brukar inte ha det heller, eller mensvärk före vim. Nästa morgon kom dock mensen (och ett negativt test före). 
    Så det var en del nya saker för mig det där, men allt var alltså mens på G. 
    Ibland kanske kroppen hittar på lite nya saker? Men dock märkligt att du har toppfertilt sekret precis innan bim...? 🤔🤔 uppdatera gärna! 
    Men vad smart!!!! Måste ta ett ägglossningstest när jag kommer hem från jobbet sedan! Så konstigt verkligen. Jag kanske har en extra livmoder som jag inte känner till, som ska ägglossa nu 😂
Svar på tråden BIM maj 2024