BIM maj 2024
Uppdaterar min BIM då ÄL kommer ännu senare än vanligt. Kom på CD 25-26 denna cykeln?
Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år)
Uppdaterar min BIM då ÄL kommer ännu senare än vanligt. Kom på CD 25-26 denna cykeln?
Grattis!! Vad roligt att så många plussat hittills!
jag är på ÄL+1 idag. Vi har fått till det helt ok. En gång på ÄL och en gång 4 dagar innan. Eftersom det är första försöker vill vi inte ha göra-barn-sex utan ligger när lusten faller in. Hur ofta ligger ni andra runt ÄL? har varit gravid 2 gånger tidigare och då hade vi sex en gång 5 dagar innan och andra gången 3 dagar innan och på ÄL dagen.
Grattis till er som plussat
Kul att se att det är så olika hur ofta ni har sex under ÄL. När vi planerade vårt första barn sa gyn att har vi sex var tredje dag så kommer vi alltid pricka ÄL, så än så länge kör vi ungefär på det för att det fortfarande ska kännas spontant och kul.
Är på ÄL+3 idag, känns pirrigt. Som att jag går runt och är lite hemligt kanske-gravid eftersom det bara är första försöket till syskon för oss så känns allt fortfarande kul och inte alls jobbigt. Jag har dock aldrig testat negativt på ett LH test när jag velat ha positivt, utan båda gångerna plussade jag direkt, så vet inte hur jag kommer reagera på det.
Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått? //
Tog ett digitalt test imorse som sa inte gravid så då förutsätter jag att det stämmer och hoppas mensen kommer! All mensvärk har dock upphört så det är lite konstigt.
Jag har tagit ägglossningstest hela cykeln (digitala) men alla har varit negativa. Utgår jag ifrån det negatiga som var ?starkast? så var det i tisdags morse, den 14e. Då borde jag isåfall haft ägglossning den 15e/ 16e utan att mina tester blev positiva?
Jag tempar också och enligt båda mina appar så har ägglossningen varit den 16e, utifrån tempen. Men tycker det är svårt att veta när mina test aldrig blev positiva.. nu är dem dock helt blanka igen, gick neråt efter tisdag/ onsdag morgon som var lika starka.
Tycker det blev jättejobbigt den här månaden, att inte veta och att något ?krånglar? lite. Hade jag ägglossning önskar jag att vi hade legat mer. Vi hade sex den 15e, sent på kvällen vid midnatt till den 16e. Jag hoppas att det isåfall räcker..
Ni som tempar, vad tror ni hittills om min kurva? Ägglossning eller inte?
Uppdaterar listan också utifrån att ägglossningen blev lite senare än uträknat.
Typ samma som mig ÄL+7 men BIM-5 😄
Helskumt med en miniblödning sådär, låter ju helt klart som en nidis. Jag har dock varit med om liknande en gång utan att vara gravid så man kan ju aldrig vara säker på nånting i den här "cirkusen" 😅
Hej! Detta är mitt första inlägg på FL.
Jag och min partner är 30 och vill nu ha en liten.
Till saken hör att jag kring 21 års ålder blev enormt underviktig och har sedan ledat under hälsosamt BMI fram till för ett år sedan. April 2023 slutade jag med p-piller. Gick ett år med oskyddat samlag som inte resulterade i någon (som väntat, jag hade ingen ÄL eller blödning). Sökte gyn som såg äggstockar med bild av PCOS men att det kunde bero på hypotalamisk amenorré (HA). Fick råd att äta på mig lite extra även om nu vikten var normal. Frossade mer eller mindre (3000kcal/dag) och 2 veckor senare fick jag min första ägglossning (13/5).
Nu till det kluriga. Jag har ju inte haft mens på cirka 10 år och har ingen aning om när jag borde få den (räknar ändå med ÄL+14) eller om/hur mina PMS-symtom ser ut.
Idag, ÄL+8 har jag testat neg- med ett "testa tidigt". Har vridit och vänt på testet 7011 gånger men ser inte en tillstymmelse till pos.
Jag har diffust illamående/aptitlöshet, sömnstörningar (vaknar kring kl 3-4, händer inte i vanligt fall), ryggvärk, knävärk (ont överallt!), diffus huvudvärk, varm, feberkänsla. Hade mycket ömma bröstvårtor kring ÄL men nu precis som vanligt. Ingen molvärk i magen, ej kissnödigare än vanligt, otroligt torr där nere, lite klåda. ingen nidblödning. ingen "hugg" i tjejmagen.
Rent mentalt så känner jag mig gravid ena stunden och andra stunden inte alls!
Jag vill ju så gärna även om jag vet att oddsen är låga. Till saken (bortsett från min historik) är att min partner har låg libido och lågt testo - vilket gör att liggen inte blir särskilt många och utlösning uteblir ofta.. ingen aning om hur et eventuellt kan påverka spermakvaliteten men jag har liksom utgått från att vi "kommer få det svårt" och därav hade det varit så otroligt befriande om det faktiskt funkade.
Håll tummarna, jag uppdaterar om nåt förändras och lycka till ni andra!
Välkommen!
Ofta är ju symtom på graviditet och symtom innan mens väldigt snarlika så svårt att veta vad som är vad.
Om man känner att man har diverse gravidsymtom så borde även gravtest ge utslag, detta eftersom det är HCGt i kroppen som gör så att symtomen uppstår. Vid mina tidigare graviditeter så har symtomen kommit några dagar/veckor efter BIM. Med det sagt så kan du ju såklart vara gravid ändå men att det bara är för tidigt!
hoppas! 🙏🏼