• LillaSam

BIM maj 2024

Hej!

Hoppar in i tråden då vi ska börja försöka med syskon denna månaden. Så pirrigt! Tyvärr har min cykel inte varit ultimat sedan den kom tillbaka efter förlossningen med 20-25 dagar till ÄL och en lutealfas på 10-11 dagar. Men hoppas det ska gå ändå {#emotions_dlg.flower}

BIM MAJ 2024

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds) 
    Sand13, 3/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket.
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni).
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF

• LillaSam
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-04-19 22:21:57 följande:
    Easy at home är blir mycket starkare och tydligare än rfsu, med appen slipper man tyda dem själv. Det är mycket som ska blir rätt för att det ska bli en graviditet. Vi lät det hända när det hände med regelbundet sex i typ ett år innan vi fick ett plus och sen missfall efter 12 v och sen ett år av desperata försök innan det blev ett nytt plus. Men all besvikelse och väntan spelar inte så stor roll när det väl sker. Det spelar ingen roll om barnet kommer i april eller septembe, några månader hit och dit kommer aldrig spela någon roll 😀

Håller med om Easy at home och premom. Väldigt enkelt att tyda där tycker jag! 

Min ÄL dröjde ett år innan den kom efter att jag slutade med p-piller, sen blev jag gravid på första ÄL men fick MA i v 10. Då bestämde vi att låta kroppen få vila lite och inte jaga ÄL som kanske ändå skulle dröja ett år igen? Men blev gravid på första ÄL igen som kom 6 veckor efter mitt MA. Sonen är född slutet december, kanske inte optimalt att fylla år då men hade vi väntat hade vi ju aldrig fått just honom som vi är så tacksamma över! 

• LillaSam
    Sand13 skrev 2024-04-21 07:49:41 följande:

Alltså herregud, 9 dygn med blinkande tester nu. Av dessa 9 dagar har vi fått till det 8 gånger. Har två ägglossningstester kvar nu. Testar två dygn till denna cykeln, sen kommer jag inte slösa mer pengar på äl-tester denna cykeln. Har läst att ligger man regelbundet mellan CD11 och CD21 så har man oftast säkrat att inte missa ägglossningen. CD21 är för mig om 4 dagar. Så 4 dagar till ska vi försöka iallafall.

Så tufft med blinkande tester så länge. Bra kämpat som fått till det 8 dagar under tiden! jag har fått ÄL CD 20-26 sedan jag fick tillbaka min mens efter förlossning, så denna cykeln har jag börjat med munkpeppar för att försöka korta ner den. Får se om det hjälper! 
  • LillaSam
    Sand13 skrev 2024-04-23 13:16:46 följande:

Nä tydligen hade jag visst inte äl idag eftersom jag fortfarande får väldigt mycket fertila flytningar. Vi ligger på nu medan jag har dessa. Inte förrän dom blir vita, mjölkaktiga lär äl vara över, av det jag läst mig till. Trodde mina äl-tester var slut idag, men sambon hittade precis ett paket ClearBlue rosa äl-tester i badrumsskåpet, dock är där bara 5 tester kvar. Så har lite kvar att testa. Nu missade jag ju att testa imorse, men det står att man kan testa när som helst under dagen, bara man inte kissat på 4 timmar. Så ska testa runt 17:00. Dock vad det än visar så litar jag ändå på kroppen för det är ingen tvekan om att detta är fertila flytningar jag har nu. Men det kan man ju ha flera dagar innan ägget släpper. Tänker ligga så länge mina flytningar är fertila även om testet visar rund ring. Känns bäst så. 

Så impad att ni orkar ligga så mycket haha! Bra jobbat. Jag brukar få fertila flytningar typ en vecka innan ÄL. Så tänker alltid då att jag har ägglossning någon dag efter att dom börjar men så dröjer det alltid en vecka. Dock typ 24h innan ÄL blir det en annan nivå på sekretet om man säger så haha? låter bra att ni ligger tills de slutar vara fertila, brukar försvinna direkt efter ÄL för mig!
  • LillaSam
    Pez skrev 2024-05-07 11:17:21 följande:
    Spännande! Ja 3 eller 4 dagar före tror jag, men jag har ingen koll egentligen. Det enda jag vet är att ÄL sekret kom dagen efter ligget och höll i sig 3 dygn så då tror jag det var över på 4de dagen? Jag har dålig koll, testar som sagt inte. Har molvärk till och från nu men förra gången fick jag ganska direkt ont i bröstvårtorna. Ja det står lite olika hur länge spermierna överlever på nätet, allt från 3 dygn till en vecka. Men ändå låg chans att bli gravid även om man prickar ÄL. 

Håller tummarna för oss! Annars är det en ny cykel snart igen!
    När jag blev gravid med min son hade vi endast sex en gång fem dagar innan ÄL, då det är ju inte omöjligt Glad
  • LillaSam
    fancyr skrev 2024-05-09 07:33:21 följande:
    Äl+10 för mig här. grafen säger mig varken bu eller bä 😅

Tempen ser ju lovande ut i alla fall!

• LillaSam

Enligt Flo ska jag ha ÄL idag och enligt premom imorgon, men tror den dröjer ännu någon dag till. Är på CD22 idag så lång väntan? Jag har inte sagt till sambon att jag har fertila dagar för sexet brukar inte bli lika bra då, så vi ligger på när vi känner för det nu. fick till det idag och för 4 dagar sedan, förhoppningsvis kan vi få till det i övermorgon med så borde det räcka. Hur gör ni andra? Säger ni till er partner? 

• LillaSam
    littlewickewire skrev 2024-05-09 21:18:16 följande:
    Jag säger till min partner, han är med på noterna och vi har sex en gång om dagen (minst) från typ en vecka innan ägglossning till en vecka efter 😅
    Wow imponerande 😅 Vi har haft lätt att bli gravid tidigare, och nu är det första försöket till syskon så vi mjukstartar lite känner jag! 
  • LillaSam
    fancyr skrev 2024-05-10 06:46:05 följande:

Idag gick tempen upp lite 🙈 den brukar annars börja vandra ner vid äl 10

littlewickewire skrev 2024-05-10 08:38:14 följande:

Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

19977 skrev 2024-05-10 08:50:01 följande:

Nu vill jag också lägga in min karta här 😜 Jag har haft en väldigt seg stegring av tempen efter ÄL av någon anledning. Jag brukar ha skiljelinjen på 36,4 så allt över det brukar betyda att ÄL skett, men denna gång är jag osäker.

Jag tänker egentligen att ÄL skedde kvällen CD16, jag hade toppfertilt sekret den dagen, samt positivt ÄL-test, och kände ett hugg i äggstocken/livmodern på kvällen.

Dagen efter (CD17) var jag torr och det fertila sekretet var som bortblåst, däremot fick jag lika positivt utslag på ÄL-test som dagen innan? Har alltid bara haft tydligt positivt en dag, tidigare? Tempen hade även stigit väldigt lite, men var ändå högre än den brukar vara innan ÄL. 

Jag Brukar ligga mellan 36,8-36,9 efter ÄL, men första dagen med tempohöjning brukar vara lite lägre så typ runt 36,5-36,6. Men denna cykel var det en trög tempstegring som ni ser. Det är först idag på ÄL+4/5 som tempen är på ?bra? nivå.

Fina kurvor ju! Fancyr och 19977 ser lovande ut. Spännande för dig fancyr att tempen inte börjat dippa ännu, hur lång lutealfas har du? Tycker också det ser ut som att du hade ÄL dag 16, 19977. 

svårt littlewickewire, hwr du sovit annorlunda eller tempat senare/tidigare än vanligt? Kanske implantationsdipp?

• LillaSam
    fancyr skrev 2024-05-12 08:24:58 följande:

På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

//

sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 

Wow grattis!!! Så roligt för er!!

tyckte din kurva såg väldigt fin ut haha! 
Svar på tråden BIM maj 2024