Jag skulle egentligen ta paus nu över sommaren pga mottagningen stängd i juli, men nu fick jag mens idag vilket innebär att jag skulle hinna en omgång till i juni. Vet dock inte hur jag ska göra, har ett bmi på 33 och är 36 år, så både ålder o vikt är högt. Antingen fokuserar jag bara på viktnedgång nu för att öka chansen att bli gravid i augusti (plus att jag vill gå ned i vikt för mig själv oavsett), eller så försöker vi igen nu i juni. Känns stressigt att vänta till augusti, samtidigt känns det lättare att fokusera på viktnedgång om man kan fokusera på bara det ett tag. Känner mig kluven men måste ju bestämma mig nu..
När jag var där sist så sa de att man ska ta ett gravtest 3 v efter man försökt, men nu fick jag ju mens efter 1 v typ. Som jag förstått kan man ju få en blödning även om man är gravid när ägget fäster. Skulle så klart ta ett test innan jag börjar med letrozol men det lär ju inte visa positivt redan även om jag hade varit gravid. Har bara ätit en omgång letrozol så fattar typ inte riktigt, hur vet jag att jag kan börja äta letrozol igen om jag nu bestämmer mig för det.