Rosen3 skrev 2024-10-31 09:35:20 följande:
Håller tummarna! Du får gärna återkoppla här hur det går :) Förstår! Gjorde exakt samma när jag testade Prednisolon förra gången, men funkade inte för mig ändå, åt dock 10 mg från plus. Började du äta det via plus eller innan? Har du bokat in något ultraljud?
Precis! Dock har jag ätit prenatal Multivitamin innan (Thorne som sägs vara bra och innehåller det mesta) men osäker på om det innehåller tillräcklig mängd. Får jämföra lite.
Håller med, men samtidigt i denna situation är med redo att testa nästan vad som helst utanför det vanliga inom vården. Man blir trött på alla som inte förstår, och dem hade säkert gjort likadant :)
Det gör jag :) Jag började äta vid ägglossning, och började med 10mg och sen någon vecka efter pluset så ökade jag till 15mg. Har ett bokat UL om 2 veckor, då är det vecka 9. Jag är inskriven på spec-MVC (pga ökad risk för blodproppar, inte upprepade missfall), så ska göra ultraljudet där. Nästan alla tidigare missfall har upptäckts på ultraljud så det är en stressande situation. Både vill att tiden ska gå snabbt dit men blir stressad av bara tanken.
Verkligen! Känner mig ändå lite hoppfull att det ialf finns behandling i Sverige (Fertilitetplus) om man vill testa. Och försöker tänka positivt men det är såklart inte lätt. Vår läkare där vi gjort utredning menar ändå att det gäller att orka fortsätta försöka, för tillslut bör det fungera men ja, det är så svårt.
Var bor ni? Har ni fått bra hjälp av någon läkare? Jag tycker man hamnar lite i ett ingenmansland i vården, det är svårt att få hjälp och rätt hjälp, och någon som liksom följer ens resa kontinuenligt.