Anonym (L) skrev 2024-04-23 11:41:59 följande:
Usch så tungt, jag beklagar verkligen. Vi har också precis fått bekräftat vårt femte missfall/MA och ska påbörja cytotec-behandling imorgon. Sekunderna på ultraljuden när dom inte hittat några hjärtslag är vidriga. Vi har ingen riktig strategi för att orka, men tar en dag i taget. Jag tycker det är svårt att inte börja hoppas när man får det där plusset, denna gången tog ändå väldigt hårt trots att vi varit här förr.
Vi har gjort utredning som visat på ökad risk för blodpropppar, så det medicineras jag för + har ätit progesteron denna graviditet, dock utan positiv utgång tyvärr. Min läkare är dock fortsatt ?optimistisk?, och menar att de allra flesta som orkar fortsätta försöka får ett barn, och att det är positivt att bli gravid för varje graviditet är ändå en chans till ett barn.
Åh detsamma till dig, det är verkligen så jobbigt. Ja, man hoppas ju så vid varje plus och man blir besviken när det blir missfall igen och igen.
Okej, ja man får väl kämpa på. Har inte så stora val än att försöka igen <3 Tack för att du delar med dig så att det känns mindre ensamt.