Inlägg från: Jane Doe 2 |Visa alla inlägg
  • Jane Doe 2

5:e missfallet, hur orkar man?

Hej,

Också fått många missfall, har ett barn sedan innan missfallen. Provat på ivf flera omgångar för att, som de säger, maximera utgången. Det funkade inte, blev gravid men fick missfall igen. Började på akupunktur och fått behandling med kortison, levaxin m.m. är nu gravid i v 24. Innan dess en graviditet som var trisomi13 och 5 missfall i v 10-12. 

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag verkligen är ledsen för er skull. Det är så hemskt att gå igenom det en gång, för att inte tala om upprepade gånger.

Tillslut blev jag sjukskriven på heltid, har inte börjat jobba än 1 år senare. Hade heller inga orsaker förutom att min ålder började krypa uppåt.

Men det går, om de inte hittat ngn orsak måste det ju funka!

• Jane Doe 2
    Rosen3 skrev 2024-10-30 20:01:23 följande:
    Tack för att du ville dela med dig! Hoppas såklart att det kommer gå bra för dig denna gång. Ger ändå lite hopp att det kanske kan gå tillslut även om det känns som att man aldrig kommer att tro på det. Åter du några vitaminer? Är inne på att ev förbättra spermie och äggkvalite på det sätter. Men oklart om det funkar. Hade du högt TSH så att du fick levaxin?
    Vår läkare sa så, att det kommer gå vägen. Äter levaxin pga lite högre tsh värden vid en mätning för ganska länge sen. Har tidigare ätit alla världens vitaminer men tar bara en multivitamin denna gång. Äter också trombyl, ätid prednisolon och progynon samt tar tar cyklogest. Min man tar zink.
    Gick till en kinesisk akupunktör, jag är övertygad om att det hjälpte mig denna gång men sitter nog bara i mitt huvud. 

Förstår helt det du skriver, hopplösheten. Hoppas av allt mitt hjärta att det kommer fungera för er.
Svar på tråden 5:e missfallet, hur orkar man?