Finns det andra chans tycker ni?
Jag jobbar som biomedicinska analytiker BMA, alltså gör tester i andningsorgam på patienter. Klart att vi människor o gör fel, vi vet inte hur de andra har det under livets gång. Vardagstress, barnen, ekonomi, sjukdom mm.
Så i det här avseendet håller jag inte med, att det oförlåtligt att misshandla kvinna. Ja visst det är inte rätt, och inget man stolt över men som sagt vi hamnar i livkriser med olika förutsättningar, och ibland tar impulsen över. Jag har lärt mig det, men på rehab terapin. Det viktigast att vi lär oss från vara misstag och försöker bli bättre människor. Och folk Som har samma utbildning Som jag är inte undantag, vi är oxo människor och gör fel. Det här är vad jag tycker och min chef tycker, men är osäker på mig ändå varför jag lägger upp det här.
Det spelar ingen roll vilken kris du hamnar i. Du kunde ha drämt näven i väggen istället men det gjorde du inte utan du valde att använda henne som en slagpåse!
Att du inte skäms! Det är inget man ursäktar med att man hamnade i kris eller att vi alla är människor.
Jag är människa och det finns inga som helst omständigheter där jag hade höjt handen mot min partner!
Hade du börjat ditt första inlägg med att förklara hur mycket du ångrar att du misshandlade din partner och hur du skämdes osv då kanske jag hade tyckt att du kunde få en andra chans. Nu? Nej, det känns bara som att du kommer att explodera ännu en gång när livet går emot dig.