• EpicF

Vem ska köpa kläder?

Anonym (Mamma) skrev 2024-04-09 13:49:17 följande:
    De var totalt sönderlerade. Kommer aldrig bli rena igen för det har satt sig i materialet.
    Men du har väl tvättmaskin och tvättmedel? Ytterst sällan som skor inte går att tvätta. 

Skölj av de mesta av leran i duschen innan du har skorna i tvättmaskinen. Tvätta i minst 60°
  • EpicF
    Anonym (Mamma) 
    Självklart ska en 6-7 åring får se ut som att sen har rullat sig i lera. Då vet man att de haft kul ute och hellre det än att de sitter inne vid en skärm dagarna i ända

Om du har kläder, strumpor och skor som måste slängas efter att barnet har varit i leran så har du köpt med dålig kvalitet. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-09 16:28:12 följande:
    Det ljusa vi pratade om var strumpor, helt omöjligt att ha något annat än svart eller marin känns det som. Tyvärr vill sonen hellre ha finare färg på sina kläder än så, han gillar helt andra saker. Vi har haft en daglig kamp om hans vinterbyxor pga det, jag hade köpt mörkgröna (och ja, han var med på det valet) men han hatar dem. Tur att vi slipper dem nu framöver.
    Men ts om du köper kläder, strumpor och skor som inte tål lera och utevistelse så har du köpt dålig kvalité. Du bör heller lägga lite mer pengar och köpa ordenliga kvalitets skor, strumpor och kläder. 
  • EpicF

Ts: Kläder av bra kvalitet blir rena i tvätten. Använd rätt tvättprogram och rätt tvättmedel så blir det rent.

Även leriga vita strumpor blir vita med rätt tvättmedel och rätt program, om det är av bra kvalité. 

• EpicF

Kammen320: Tror inte någon egentligen förståelse problemet. Lösningen på ts problem är att skicka med ytterkläder för lämpligt väder. 

• EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-09 22:59:15 följande:
    Han är ett ex eftersom jag levde i en destruktiv relation med psykisk och fysisk misshandel i över tio år, men snyggt gjort att lägga det på mig för att jag tycker att han kan köpa ETT par byxor åt sin egen son....
    Lättast är ändå om du skickar med eller tar på barnet YTTERKLÄDER för lämpligt väder när barnet ska till pappa. Borde inte vara så svårt. 
  • EpicF

Ts: Jag är fortfarande väldigt nyfiken hur du gör när barnet ska till skolan? Orkar du inte ta kampen om ytterkläder då heller? 

Det är normalt att barnet har ytterkläder på sig, oavsett om denne ska till skolan, mor- farföräldrar, pappan eller andra. Du löser mång problem genom att ta på barnet ytterkläder. Ja, det kan vara en kamp men i ditt fall så är den kampen värt att ta. 

Och du får köpa bättre kvalité på kläderna så slipper du slänga varje gång. 

• EpicF
    Anonym (Mamma) 
    Då använder du fel behandling och fel tvättmedel. De där borde definitivt bli renare. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-10 16:56:48 följande:
    Ja, men de ser ut så här efter ibland bara en enda användning.
    Och då får man förbehandla och tvätta med rätt tvättmedel med en gång. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-10 22:47:04 följande:
    Det är ingen som måste be om lov, du försöker bara skapa halmgubbar.
    Anonym (L) skrev 2024-04-10 22:36:24 följande:
    Absolut, så se till att skicka med ett par till pappan nästa gång. 
    Tack för din åsikt. Du hade inte behövt ta omvägen däremot.Knappast. Barnet är ute hur mycket som helst med mig. Hos pappan sitter de instängda hela tiden. Dina barnsliga kommentarer säger väldigt mycket om dig som person.

Nu har de varit ute och du vägrar fortfarande skicka med lämpliga ytterkläder. Trots att du vid det här laget vet att de mycket väl kan gå ut. 

Och du skulle hamna i en bilolycka och tvingas stå och vänta på bärgning för att ingen hämtade er, är det inte då lämpligt att ha ytterkläder på sig även om man bara skulle åka bil en liten bit. 

Din lathet skaffar enbart barnet och dig själv genom att du får slängs kläder och köpa nytt (eftersom du tydligen inte vet hur man tvättar).

Jag tycker uppriktigt synd om ditt barn. 
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?