• Hermis123

Vem ska köpa kläder?

Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 20:59:48 följande:
    Alltså, vi har ju inte kontakt med dem nu så det blir lite konstigt om jag ringer och informerar dem om en sån här sak.
    Så att du inte blir anklagad för umgängessabotsge ifall barnet inte vill träffa pappa på länge!
  • Hermis123

Men lägg av! Att han skriker och Skäller på barnet är anledningen till att sonen inte vill åka till honom!  Det är inte umgengässabotage! Inget barn ska bli skriken på för att den har blivit smutsig om byxorna! Dessutom sår ombyte UF ansvar!  Mamman klär på barnet utifrån sin bedömning om vad barnet behöver ha på sig! Om barne Blir smutsigt eller om Barnet behöver kläder till aktivitet  med UF då är det UF ansvar! Även lagen säger det! Pappan behöver ombyte ifall nånting Sker det är inte mammans ansvar!!

• Hermis123
    Anonym (pappa på deltid) skrev 2024-04-03 15:08:33 följande:
    Om det där stämmer så finns det ju rätt sätt att gå tillväga!

Jag vet inte hur sonens umgängesrätt med pappan ser ut, men det jag vet är att man absolut aldrig ska börja låta så unga barn diktera ifall de vill eller inte vill till sin pappa - det bäddar för manipulation både från barnet och/eller från föräldrarna. Bara sluta med det där! Det bådar inte gott! Var ärlig mot dig själv - eller läs på.
    Fast vet du vad! Om barnet gråter och vägrar gå får man inte tvinga den! Hur svårt kan det vara att inte gapskrika på sin unge för ett par smutsiga byxor?  Och en farsa som inte ens har ett par mjukisbyxor hemma som Ombyte ifall barnet blir smutsigt är helt d*m i huvudet!  Hur svårt kan det vara att vara en vettig man?  sånna saker är självklarheter för kvinnor, men män tydligen, behöver någon som sköter allt åt dom!  Dom betalar 1-2 tusen i månaden Pär barn och tror att inget mer behövs! 🤦🤦 
  • Hermis123
    Anonym (S) skrev 2024-04-03 15:21:44 följande:
    Inte låga krav på pappor. Men den som har barnet boende hos sig ooch får underhåll fmska ju handla det som behövs för barnet. Oavsett om det är mamma eller pappa. Har inget att göra om vem det är. Men ska vi prata om låga krav tycker jag det är orimligt att man delar på föräldraansvaret dvs har barnet halva tiden var. Varför ska barnet bo hos en förälder och nist massa tid med den andra föräldern? Där tycker jag det är fel många gånger då det finns lämpliga föräldrar som inte har barnet mer än varannan helg. Helt orimligt! Förstår om en förälder rentav är olämplig eller att man bor så långt i från varandra så det inte är möjligt. 
    Fast det gör mamman!  Att köpa vad som behövs till barnet är inte att köpa så att det finns ombyte om barnet Blir smutsigt hos pappan, det måste han stå för, inte mammans ansvar! Punkt.  Därefter håller jag med om att föräldrar så gått som det går ha varannan vecka, för barnet skull främst! Men vissa är olämpliga till det och vissa vill inte, Vilket i mina öron låter galet. Men aja. 
  • Hermis123
    Anonym (S) skrev 2024-04-03 15:40:14 följande:

Gör verkligen mamman det? När dom varnar för ordentligt snöväder och skickar barnet till pappan i tunn fleese, foppatofflor oh tunna mjukisbyxor? Hade mamman tagit fullt ansvar hade hon skickat med kläder efter väder, ombyten och kläder ifall de ska vara ute. Även om man kan tycka att pappan borde ha något extra hemma så är det barnet som blir lidande när det inte finns. Som förälder ska man göra det bästa för sina barn. Mamman vet om att pappan inte har extrakläder hemma, då läter det för mig orimligt att inte mamman skickar med det som behövs

Fast om pappan ska ha barnet så ska han ha extra kläder hemma, ännu en gång, pappan Tar inte ansvar därför ska mamman göra det! Vill du ha ditt barn och vill du bevisa att du har rätt till ditt barn, ha ett par extra brallor hemma!  Det ska inte mamman göra och inte skicka ombyte! sen ska barnet ha rätt kläder för dagen , absolut! Men i detta fall kunde inte mamman veta ? pappan verkar vara en lat ärsle som stanna hemma med sitt barn, ja då kan mamman inte veta att pappa Ska ut i parken. Han kunde ha sagt. sätt på barnet bra utekläder  för vi ska ut och leka! Hur svårt kan det va?
  • Hermis123
    Anonym (S) skrev 2024-04-04 00:39:23 följande:
    Varför betalar han underhåll till dig om han har barnet 4-5 dagar i veckan? När du dessutom säger att du tjänar mer.
    Kanske sover han Inte där?
  • Hermis123
    Anonym (pappa på deltid) skrev 2024-04-05 15:00:43 följande:
    Du bestämmer ju ensidigt att det är ok att sonen uteblir från träffar, Det borde inte vara ditt beslut, enskilt. Det är det som Anonym (s) menar
    Om barnet vägrar får man inte tvinga den att gå till pappa!   Vad du säger här spelar ingen roll!
  • Meddelande borttaget
  • Hermis123
    Anonym (qwerty) skrev 2024-04-09 22:38:14 följande:
    Köp en uppsättning begagnade ytterkläder för ditt barns skull och ha där. Så han slipper frysa.
    Inte konstigt att ditt ex är ditt ex md den mentaliteten.
    varför ska hon köpa extra kläder som pappa ska ha hemma hos sig? Ombyter hans ansvar! Herregud, Jag förstår varför alla män blir lämnade av sina fruar när dom när dom är vuxenbebisar som inte tar ansvar! 
  • Hermis123
    olof 45 skrev 2024-04-10 10:32:39 följande:
    Ombyte är inte automatiskt pappans ansvar - utan alla kläder ansvarar den förälder som får underhåll för. Fördelningen är ensidig för att det itne ska uppstå tjafs.

Så vad du "tycker" om pappors förmåga att ta ansvar, det är en helt annan diskussion. 
    Ombyte är pappas ansvar det är något dom ska ha! Bara för att man är boendeförälder ska man inte behöva köpa extra kläder till umgängesföräldern!  
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?