-
Då räcker inte antalet par som är kvar hemma. Det måste alltså köpas in minst ett par till.EnAnonumius skrev 2024-04-12 17:19:42 följande:Ja men du sa ju själv att han hade flera par jeans, och han använder det sällan.. Då kan du ju slänga upp ett par till pappan. Så är ju det problemet löst lixom.
-
Tack för tipset men de där är på tok för dyra som överdragsbyxor.Tow2Mater skrev 2024-04-12 18:21:59 följande:
399 kr.
Vind- och vattentäta byxor för junior, passar bra både som regnbyxor och som funktionsbyxor. De har vind- och vattentätt yttertyg,
www.stadium.se/sport/outdoor/klader/375807103/everest.j-alr-pant.maroon
-
Jag tycker faktiskt inte att två par räcker att ha hemma. Vi har tre just nu och det är helt lagom.EnAnonumius skrev 2024-04-12 20:21:28 följande:Som sagt,
Du har skrivit vid flertal tillfällen att din son inte gillar att bära jeans..
Du har ju även sagt att din son har flera par jeans också.
På vilket sätt skulle de inte räcka till då med jeansen om du lämnar över ett par till pappan.. Och hur många jeans behöver en 7-åring? -
Varför sätter du sur och uppgiven inom citationstecken? Det har jag aldrig sagt. Och jag har inte blivit sur för att folk inte vet hur många par jag menar heller. Snarare du som läser in lite väl mycket!EnAnonumius skrev 2024-04-12 20:46:47 följande:I andra inlägg hade du skrivit "flera par jeans".
Så hur skulle man kunna tolka "flera par" som "tre par"? Du får ju att definitionen på "flera par" är ju olika för olika människor.
Skriv i klarspråk i fortsättningen så slipper du att bli "sur och uppgiven", när folk inte kan gissa sig till vad du menar dina lite luddigt formulerade texter. -
Ja jag vet, men det ska hinnas göras också.Kammen320 skrev 2024-04-12 21:04:50 följande:
Ett par jeans kostar typ 150 kr på hm, begagnat kan du hitta det billigare skulle jag tro. Så köp ett par han kan ha hos pappan då, eftersom du redan konstaterat att pappan aldrig kommer köpa det själv. För din sons skull, så är problemet förhoppningsvis ur världen sen.
-
Haha den eviga frågan på FL :) Man kan aldrig veta innan man skaffat barn hur mycket ansvar personen kommer att ta. Snyggt försök att skuldbelägga mig för en annan vuxen person brister!Anonym (Anonym) skrev 2024-04-12 21:05:56 följande:
Varför lär man inte känna den andra personen att den är ansvarstagande och har bra egenskaper för att kunna bli förälder innan man skaffar barn?
Jag tycker att man som pappa har halva ansvaret för barnet och bör engagera sig i det. Fastän barnet inte bor hos en. Det finns böcker i barnuppfostran att låna på biblioteketet.
-
EnAnonumius skrev 2024-04-13 05:27:45 följande:Du hinner ju att posta massa inlägg, på FL.. Då borde du ju hinna att handla på nätet med.
Går ju fortare att handla ett par jeans på nätet än att posta ETT inlägg på FL (även om man skriver snabbt).Byxor behöver provas irl så tyvärr blir det ingen näthandel där.Kammen320 skrev 2024-04-13 01:38:24 följande:Köpa på internet? All tid du lagt på att skapa denna tråd o svara på frågor hade du hunnit köpa jeans många gånger om.
-
Ja, annars vet man inte om de passar och de jeans vi redan har är köpta irl. Tröjor är en sak men byxor och skor måste provas irl.Kammen320 skrev 2024-04-13 08:47:56 följande:Men du gör det så himla svårt för dig. Vad har han för jeans hemma (som passar)? Köp samma modell från samma märke i samma storlek på nätet, klart!
Känns som om du vill hitta problem med allt, hela tiden. Menar du på allvar att du aldrig köper kläder på nätet, eller handlar kläder åt sonen utan att han följer med o provar allt? Men ok, klä på sonen jeans varje gång han ska umgås med pappan då? Känns verkligen som att du letar problem, eller så är du ett troll?
Du tror att ett troll skulle orka hålla en tråd vid liv i flera hundra inlägg?? Fult påhopp verkligen!! Tänker inte svara dig mer. -
Så enkelt är det inte pga kroppsformen på sonen. Många byxor ramlar av höfterna, han kan tycka att de sitter olika tight runt benen osv.EnAnonumius skrev 2024-04-13 09:56:36 följande:Alla näthandlare har faktiskt en "Storleks tabell".
I den så står det hur man skall mäta och måtten man får fram så får man sedan fram rätt storlek.
Så du kan mäta hemma i lugn och ro och beställa sedan i rätt storlek via nätet genom att titta på storleks tabellen vilken storlek man skall ha. -
Ja det var just det jag gjorde, då fräste han åt mig att jag skulle köpa det själv.Hermis123 skrev 2024-04-13 09:55:49 följande:
Be pappan att köpa ett par utrikesreporter till sonen!