Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Vem ska köpa kläder?

Hermis123 skrev 2024-04-11 20:03:37 följande:
    Då vet jag inte vad du ska göra faktiskt 
    Inväntar att sonen blir äldre och mer självständig.
  • Anonym (Mamma)
    Jemp skrev 2024-04-12 07:35:02 följande:

Men extrakläder fanns väl, men inte ytterkläder. 

Ungefär så. Jag skulle säga att jeans är helt ok att vara ute i åtminstone.
    Jemp skrev 2024-04-12 07:35:37 följande:
    En stor del av detta förväntas han ju kunna själv i skolan redan nu. 
    Jo det är klart, men han är också rätt glömsk den där lilla.
  • Anonym (Mamma)
    Kammen320 skrev 2024-04-12 09:53:16 följande:
    O du har flera jeans till sonen hemma som han inte använder så ofta, skicka med ett par av dom så är problemet löst? O ordentliga skor O jacka när han lämnar ditt hem.
    Jag har så det räcker hemma, dock inga extra.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2024-04-12 12:46:34 följande:
    Och pappan behöver inte heller stå för extra kläder som barnet har till pappa.  

Men någon måste och eftersom pappan inte gör det så borde ts göra det för sitt barns skull. Hon borde också alltid klä på bar et lämpliga ytterkläder vid umgänge med pappa, eller andra de åker till. Det gör hon inte och de båda briser i omvårdnaden och det går ut över sonen. 
    Sluta ljuga! Sonen har alltid passande kläder när han är med mig eller ska till skola mm.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2024-04-12 13:13:22 följande:
    Så varför är det så svårt att få till när han ska till sin pappa? 
    Det är inte "svårt", bara onödigt att skicka med saker som aldrig används.
  • Anonym (Mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-04-12 13:22:41 följande:
    När jag vart yngre, så var det vanligt att man packade en liten väska med lite extra kläder som man hade med sig när man skulle till pappa.
    Vanligast på min tid att det var pappan man hade umgänge med.

Men av någon outgrundlig anledning så är det tydligen för "jobbigt" för dagens föräldrar...🤔
    EpicF skrev 2024-04-12 13:14:54 följande:

Hermis123: Socialtjänsten skulle snarare undra varför inte barnet hade med sig ombyteskläder vid umgänge. Vilket barnet borde ha eftersom det inte finns hos pappan. 

Och det är förövrigt inte märkligt att skicka med kläder vid umgänge. 

Det FINNS ombyte hos pappan, bara inte extra ytterkläder.

• Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2024-04-12 13:37:10 följande:
    Uppenbarligen så används ytterkläder. Också av pappan. Så varför är det onödigt att skicka med lämpliga ytterkläder, som vilken annan Nora.la ansvarstagande vuxen förälder skulle göra? 

Så bra att det finns ombyte till pappan. Då är nästa steg för dig att agera ansvarstagande vuxen förälder och ta på barnet lämpliga ytterkläder inför barnets umgänge med pappan. 
    För att de aldrig går ut.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2024-04-12 14:02:59 följande:
    Och ändå då har det två gånger och kommer säkerligen hända igen. 

Du gör en höna av en fjäder. Skapar ett problem som inte finns. Det är inte att samarbeta med den andre föräldern. 

Båda ni verkar ha stora sammarbetssvårigheter och brister i erat föräldraskapet. Den enda det går ut över är erat stackars barn. 
    Ja, hela två gånger på ett halvår... Och framöver kommer det inte behövas särskilda ytterkläder oavsett.

Du går bara i cirklar, det är ingen vits att svara dig för du bara kommer med elakheter och låga skott.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (pappa på deltid) skrev 2024-04-12 14:39:26 följande:
    Du väljer att se det som elakheter. Folk försöker dock bara skriva tydligare och mer skarpt, eftersom du inte addresserar problemen... 
    Så för att ni inte får medhåll från mig så är det ok att vara elak...?
  • Anonym (Mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-04-12 15:23:45 följande:
    Okey, du behöver inte bli elak för den saken skull. Du behöver ju inte betona "finns" så, det hade räckt att du skrev med gemer bokstäver.

Men du, glöm inte kan ju upplysa "(Hermis123)" också om att det finns ombyte hos pappan.

Och då kommer ju frågan, varför skulle det vara jobbigt att slänga med pojkens jacka i en liten kasse om nu er son inte vill ha på sig jackan när åker till pappan?

OM, jag säger OM, nu din son hade på sig jackan, skulle du då ta  med dig jackan hem från pappan och anse att han skulle ha en jacka hos sig?
    Han har redan jacka på sig när han går.
    Hermis123 skrev 2024-04-12 15:29:44 följande:

Fast om ombyte finns hos pappan, vad är problemet?  Om det är bara skor och jacka, det kan du ta på honom? Klä på honom utifrån vädret där och då. Resten ska han läsa själv!

Problemet är ytterbyxor.
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?