• EpicF

Vem ska köpa kläder?

Anonym (Mamma) skrev 2024-04-01 21:11:43 följande:
    Ett par timmar åt gången, inga övernattningar.
    Och du skickar barnet utan ytterkläder på? 

Normalt sätt så skickas barn till den andre föräldern med sina ytterkläder på, oavsett om det enbart är en träff på några timmar. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma)finns hos pappan nu, alltså strumpor, byxor, tröja och så.
    Nej, men fortfarande lämpliga ytterkläder. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) 
    Så om barnet har lämpliga ytterkläder på sig till pappan så finns ju inget problem. 

Eller tycker du att mysbyxor, tunn fleecejacka och foppatofflor är lämpliga ytterkläder? 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-01 22:31:35 följande:
    Lämpliga kläder för att gå några meter ja. Inte för att springa omkring på en lerig lekplats, som de inte har varit till på flera månader vid det här laget och som jag aldrig hade kunnat gissa att de skulle till just idag.

Har du en lösning eller bara pekpinnar?
    Och varför tar du inte på ditt barn lämpliga utekläder? 

Ja, lösningen är att du alltid tar på ditt barn lämpliga utekläder när han ska träffa sin pappa. Vilket är det man normalt brukar göra när barnet ska till den andra föräldern. 

Mysbyxor, tunn fleecejacka och foppatofflor är inte lämpliga utekläder vid plussgrader (inte ens när man bara ska gå någora meter ute), vilket du även själv säger. Så varför tar du inte på mer lä.pluga ytterkläder? 

Det spelar ingen roll att de oftast inte är ute. Möjligheten finns och då ska ungen ha lämpliga kläder. Och eftersom det är normalt att mam skickar barnen mellan föräldrar med ytterkläder så är det de du också borde göra. Då hade du sluppit problemet. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 07:51:22 följande:
    Som jag redan sagt flera gånger nu - barnet skulle gå TRE meter och det var varken snö eller särskilt kallt ute. Och nej, de kommer aldrig behöva gå flera km och kommer heller inte bli stående annat än vid pappans bostad isf och då kan jag ta min bil och hämta barnet i värsta fall.
    Normala föräldrar klär på sina barn lämpliga ytterkläder för dagens väder oavsett om de ska gå tre meter eller en km. 

Varför är det så svårt för dig att göra det? 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 07:59:19 följande:
    Krånglet är (för de som haft barn i 6-7-årsåldern säkert minns) att ha tjat och bråk i minst en kvart innan barnet ska hämtas för att han kommer att vägra ta på sig, det kommer att bli tjafs om vartenda plagg oavsett om jag säger att det kan behövas hos pappa eller vilket skäl som helst. Detta medan pappan står utanför huset med bilen och blir sur för att han måste vänta (han kommer alltid sent så det går inte att förbereda och klä på innan jag säkert vet att han är på väg).

Sedan kommer barnet tillbaka och har så klart inte använt kläderna och han kommer inte ha dem på sig heller utan jag får gå ner och hjälpa honom bära upp allt, om ens allting följer med tillbaka. Viktiga saker som jacka och ytterbyxor är då ett måste eftersom jag så klart inte har hur mycket kläder som helst hemma och det är inte säkert pappan kommit ihåg att ta med det tillbaka. Så har vi det där med att pappan har katt som bajsar i hallen (upptäckte jag sist jag var dit) och jag kommer inte ha någon aning om barnet tappat några kläder på detta vilket också känns lite äckligt men det kan jag ju inte göra något åt ändå.

Ja om det är så att fläckarna inte går bort så kommer han iaf inte kunna använda dem i skolan och då blir de rätt oanvändbara, hemma använder han inte byxor helst. Och då ska jag påpeka att jag själv struntar fullständigt i fläckar men det är en sådan sak som skolan kan reagera på och tycka att man missköter sitt barn, även om det är helt nytvättade plagg med fläckar som bara inte gått bort.
    Är det så att ditt barn aldrig brukar ha ytterkläder på sig till vanligt och därför krånglar? Då du börja ha på barnet ytterkläder. 

Tydligen så klarar barnet iallafall av att ha ytterkläder på sig i skolan och då borde det inte heller vara något problem när barnet ska till pappan. 

Om barnet får kattbajs på sina kläder så måstedu naturligtvis tvätta kläderna. För jo, kattbasjfläkar gör bort. Sedan kan också pappan hjälpa barnet att hänga upp kläderna. 

Du gör en höna av en fjäder här och verkar inte förstå att det är normalt att ta på barnet ytterkläder när denne ska till andra föräldern.  
  • EpicF

Anonym (Jenne): Därför att ts inte har skickat med ytterkläder till barnet. 

• EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 11:36:53 följande:
    Man klär barnet utifrån vilken aktivitet de ska hålla på med. Att sitta inomhus i flera timmar kräver inte vinterutrusning.

Jag kommer inte att svara dig igen för du är bara ute efter att bråka.
    Om inte du klär på barnet ytterkläder så är det självklart att barnet och pappan inte kan gå ut. Förstår inte du det? 

Ända lösningen för dig är att börja klä på ditt barn lämpliga utekläder till aktuellt väder. Precis som normala föräldrar gör innan de skickar barnet till andre föräldern, far-, morföräldrar, förskola/skola eller barnvakt, oberoende av varför aktiviteter som är planerade. 

Nej, jag inte ute efter att bråka. Jag dig en lösning på ditt problem.

• EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 12:39:40 följande:
    Nej DU fattar inte! Pappan VILL INTE GÅ UT. Han VÄGRAR TA UT BARNET. Vet inte hur tydlig jag kan vara?!
    Och om du hade tagit på barnet lämpliga ytterkläder så hade de alternativet funnits och pappan kanske hade ändrat sig. 

Lösningen på ditt problem är att du alltid tar på barnet lämpliga ytterkläder, oavsett om de ska ut eller inte, oavsett om barnet bara ska gå tre meter från bilen. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma) 
    Hur jävla svårt kan det vara att ta jacka, mössa och vantar under armen när ni går till bilen och samma sak när du hämtar? 

Byxor antar jag att ungen redan har på sig, eftersom det tillhör det normala... 

Som någon sa så kan detta ses på som umgängessabotage. Är du verkligen villig att riskera att pappan stämmer dig för vårdnaden? Är det inte bättre att ta på/skicka med lämpliga ytterkläder istället för att riskera att du bli anmäld för umgängessabotage? 
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?