• Anonym (...)

Vem ska köpa kläder?

Jag har halvföljt den här tråden, tänkte ge förslaget att köpa en uppsättning begagnat som kan stanna hos pappan men precis när jag var på väg att posta såg jag att TS själv skrivit att det är vad hon planerar och valde därför inte att skriva.

Nu däremot måste jag nästan skriva, varför är det så hård ton mot TS? Jag har inte läst hela tråden bara ögat igenom så kan ha missat, men ganska tidigt i tråden så förstår och insåg TS att det är hennes ansvar då hon får både underhåll och barnbidrag, varför fortsätta i flera sidor? 

• Anonym (...)
    Jemp skrev 2024-04-09 14:28:04 följande:
    Det är nog bättre att läsa tråden än att andra ska återge den. 
    Jag var faktiskt inte så sugen på att lusläsa 28 sidor, men däremot så har jag nu läst fler av TS svar, speciellt alla efter mitt inlägg och förstår nu, TS är inte intresserad av en lösning utan vill bara visa att pappan har fel vilket han i detta fall inte har.

Inga av mina strumpor är helt vita längre, efter ett par användningar så blir de ju lite gråare även om man tvättar med klorid,  men vem bryr sig? Och nej lera sugs inte upp av tygskorna när det torkar, du gör något riktigt galet iså fall, men samla ihop de "förstörda kläderna" med fläckar, samla allt i en påse och lämna till pappan så kan han väl använda det där om det inte är tillräckligt fint för dig, barn leker och blir smutsiga, jag har 3 barn och vissa saker har  ju blivit utslitna men jag har nog bara slängt något plagg pga fläckar någon enstaka gång
  • Anonym (...)

TS, släpp det där med 3 meter, du klädde inte barnet tillräckligt och det ansvaret ligger på dig. Tänk om ni hade råkat ut för en mindre bilolycka där inte ni har skadat er men ska stå ute och vänta på bärgaren, (hände oss i januari) är det kallt ute så tar man jacka och skor, man vet aldrig vad som händer, visst om de inte brukar bara ute så hade jag kanske inte skickat mössa och vantar men skor och jacka har man, dom kanske också skulle till affären och då bör man ha kläder.

• Anonym (...)

Men snälla människa, jag har ju inte skrivit täckbyxor, jag skrev jacka och skor. 

Om du har flera par jeans hemma och tycker att pappan ska ha ett par, så vet du vad, lämna ett av de paren du har hemma, problemet löst! Det är dessutom du som ska stå för kläderna, du får underhåll och barnbidrag. Sonen verkar ju inte heller sova där så ombyte behövs egentligen inte, det räcker med att lämna en uppsättning extrakläder precis som man gör i förskolan, och om han är en sån hemsk person som du vill framställa så bör du ha lite viktigare saker att fokusera på än några jävla jeans och smutsiga strumpor 

Svar på tråden Vem ska köpa kläder?