Inlägg från: Anonym (Alicia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alicia)

Vem ska köpa kläder?

EnAnonumius skrev 2024-04-02 16:18:19 följande:

Det som gör mig mest förbryllad är att det finns fåtal i tråden som anser att ett par byxor blir förstörda av lite leras.

Har inte lyckats att förstöra byxor fast de har varit leriga då man jobbat som hundvakt (de som är hundägare vet hur lerig byxor kan bli).

Tvättmaskin finns ju och, man kan använda galltvål som förbehandling av fläckarna. Men vanligast försvinner ju denna typ av fläckar av ett bra tvättmedel.

Så varför säger vissa i tråden att byxor blir förstörda av lera, har dessa inte lärt sig hur man tvättar?

Så det som gör dig "mest förbryllad" är att folk verkar ha svårt att tvätta...? Inte att en pappa misslyckas grovt i sitt föräldraskap och inte ens lyckas klä barnet ordentligt? Och att det på något sett är mammans fel fastän det sker hos pappan på pappadagarna? Eller är du bara van att folk i allmänhet har så vansinnig låg standard för män att det här är normalt?

För oavsett vem man tycker ska köpa kläderna valde ju pappan att de skulle ut och leka i tunna innekläder och foppatofflor. Hade han något innanför pannbenet hade han ju sett till att de 1) stannade inne, 2) själv sett till att köpa extrakläder eller 3) sett till att fråga TS om hon kunde skicka med lite då han för en gångs skull tänkte att de kunde gå ut. Det här är ju inte rocket science direkt. 
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Så) skrev 2024-04-02 18:18:30 följande:

Många som skrivit här, att om du får underhåll och kan tänka mig hela barnbidraget också? då ska du stå för sådant.
    Någon nämnde också köpa begagnat. Finns många bra loppisar, även sidor på nätet som säljare begagnat i jätte bra skick super billigt! 
    Jag har köpt mycket begagnat till mina barn. Tröjor och byxor för 25-40 kr. Jackor för 100 kr ibland billigare.

Tror du att underhåll täcker 50% av alla barnets utgifter, eller? Självklart bör pappan kunna fixa lite kläder som barnet kan ha hos honom. Ingen har ju pratat om dubbla uppsättningar utan det handlar om en handfull grejer. Hur patetisk kan man vara som pappa om man vägrar köpa det till sitt barn för att "man betalar ju underhåll"? 

Förstår verkligen inte hur det här är ett problem, än mindre hur folk håller en sån dead-beat dad om ryggen.
  • Anonym (Alicia)
    EpicF skrev 2024-04-02 19:04:05 följande:
    Kanske inte alls konstigt om du aldrig har på barnet lämpliga ytterkläder. 
    EpicF skrev 2024-04-02 19:05:40 följande:
    Nu klär dock inte ts på barnet kläder utifrån vädert just då, utan skickar barnet i mjukisbyxor, tunn fleecejacka och foppatofflor.  
    Du kanske missade det
    Och pappan är helt oförmögen att själv öppna munnen och be henne slänga med ytterkläder när de tänkt gå ut för första gången på flera månader? Eller helt enkelt INTE leka utomhus med barnet om barnet inte har bra ytterkläder med sig? Det var ju trots allt HANS val att låta barnet leka utomhus i mjukisbyxor och foppatofflor. 
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?