• Anonym (J)

Vem ska köpa kläder?

Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 14:33:00 följande:
    Det är inte riktigt så enkelt. Man tvingar inte på en sjuåring kläder de inte vill ha. Det är långa diskussioner, lirkande och tjatande av olika slag innan man kommer till rätt punkt där.

Jo det är klart att jacka finns, frågan är mest om jag får tillbaka alla kläder som skickas med. Jag orkar inte med tjafset från pappan... Om allt. Jag orkar bara inte.

Det sorgliga är ju att din prio då blir att skicka barnet i olämpliga skor och byxor som inte får bli smutsiga, och att hellre bråka med pappan om ett par andra innebyxor för att hindra smutsiga kläder, snarare än att prioritera jacka så barnet kan leka och slippa frysa? 

Hur kan det vara ett problem att barnet är ute?

• Anonym (J)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 17:46:23 följande:
    Barnet ÄR inte ute med sin pappa på flera månader i sträck. De sitter inomhus.
    Nu var inte det ett svar på det jag skrev. Varför göra utevistelse till ett problem?
  • Anonym (J)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 18:04:45 följande:
    För det första är det inte jag som säger att byxor inte får bli smutsiga utan skolpersonal, socialtjänst och andra näsvisa personer. Det är ett par jeans jag tyckte att pappan kunde köpa. ETT. Tydligen för mycket begärt enligt vissa i tråden. JAG är inte den som säger att det är ett problem att barnet är ute men pappan tar ju "aldrig" ut honom, men jag är den som ska trilskas med ytterkläder varje helg?

Jaså? Du har alltså haft den diskussionen med soc? Eller går du på hörsägen? 

Nja, för mycket begärt är det väl inte men kanske onödigt. Men framförallt synd att det blir din son som blir drabbad. Han får inte komma ut, han får gå i dåliga kläder, och när de för en gångs skull går ut får både pojken och pappan skäll. Pappan har du ju redan från början skrivit att han vägrar. Och att ta med sig ytterkläder är för de flesta standard och alltför onödigt att köpa om han aldrig är ute och du har sånt, samt får pengar att köpa det för. 

Svar på tråden Vem ska köpa kläder?