• halvan

Vem ska köpa kläder?

Om pappan betalar underhåll så är det du som mamma som ska stå för kläderna.

Gå in på Tradera, Blocket eller Vinted och köp ytterkläder i rymlig storlek för 20kr styck och ge till pappan, så att det finns en uppsättning där. Vad är problemet? Ni har ju inte varannan vecka och barnet sover inte över där, utan du är ansvarig flr kläderna.

Der allra viktigast här borde vara att barnet inte behöver frysa, vara kall eller blöt. Tänk på ditt barn som hamnar i kläm för att ni båda vägrar köpa kläder till barnet. Stackars? 

• halvan
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 13:13:23 följande:
    Och då blir det att jag får ta konflikter med barnet varje gång han ska till pappan för att få på honom ytterkläder, eller köpa något billigt begagnat. Måste fundera på det där, inte helt lätt att hitta sånt till bra pris, nästan så Lager 157 är billigare ibland.
    Men va? Har du tittat på vinted? Jag sökte på skalbyxor i storlek 104-116 Nu precis och hittar många mellan 11kr-30kr, frakt 29kr. Vet inte vad han har för storlek men du kan sortera så att den billigaste kommer först.
    På tradera hittar du flera mellan 1kr-25kr, frakt ca 55kr.
  • halvan
    Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 13:29:51 följande:
    Nej, jag har inte tittat på Vinted sedan jag insåg att deras priser var väldigt höga. Dock så klart inte de du hittade då, men de som jag såg. Ska titta på Tradera också.
    Okej, men gå in och titta igen! Olika personer sätter ju olika priser.

Skillnaden är egentligen mest att på Tradera sätter de ofta lägre utgångspris, men sedan kan det bli överbudat och frakten är alltid hög.
    På vinted sätter de ett fast pris och frakten är alltid lägre än tradera.. Jag tror att Vinted har något avtal med posten. Vinted har en fast fraktkostnad på 29kr oavsett om det är 1 plagg eller ett stort klädpaket, medan på Tradera kan frakten vara för över 50kr även på små saker och sedan dyrare ju tyngre paketet är.

Så kom ihåg att titta på frakten också :)
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?