• Anonym (M)

Vem ska köpa kläder?

Anonym (Mamma) skrev 2024-04-02 11:56:30 följande:
    Ja det första är att jag ska ta tillbaka de extrakläder jag har köpt så får jag väl köpa second hand att ha hos pappan som man inte behöver vara rädd om, och ett par extra byxor. Jag kommer inte orka ha kläder fram och tillbaka, och pappan kommer bli väldigt förvirrad, glömma och sen bli sur om jag begär att han ska hämta kläderna.
    Jag tror att den enklaste och billigaste lösningen för dig är att köpa en uppsättning secondhand kläder som ska vara hos pappan. Då behöver du ju inte krångla med att ta med några extra påsar eller väskor med kläder och du behöver bara tvätta det som barnet har på sig.

Ett tips är att ta ett kort på ert barn innan varje överlämning och skicka över det till pappan. Då har ni båda en påminnelse om exakt vad barnet har på sig och vad som ska med hem till dig igen.

Håller pappan på och krångla till det genom att bli sur så strunta i det för det är hans problem. Gör det så lätt för er båda som möjligt och lev sedan ditt liv väl - det är den bästa hämnden.
Svar på tråden Vem ska köpa kläder?