Inlägg från: Anonym (La vida obscuro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (La vida obscuro)

Partner Borderline, får paniiiik!!

Du har inte funderat på att bara ignorera när hon ghostar dig? Då behöver du inte avsluta relationen ens, eller oroa dig för hur hon ska ta det. Det är hennes eget val att vara med dig eller inte.

Tror du att hon kommer ghosta för evigt? Det tror inte jag. Även om det kanske vore bäst så. Men du kan ge henne en hint om att det är verkningslöst som medel för maktkamp. Då kanske hon slutar att använda sig av det.

Det är det extrema bekräftelsebehovet som ligger bakom. En borderline har blivit neglegerad av någon förälder som barn, och känner inte att någon älskar hen tillräckligt. Det hon gör med ghostandet är att testa din kärlek för henne. Se om du kommer krypandes på dina bara knän. 

Det är svårt att veta om hon någonsin kommer att känna sig trygg i att du älskar henne. Jag gjorde det med tiden, men det tog väldigt lång tid (utan behandling iaf). Jag blev mycket bättre med åldern, tryggare. Känns inte som saker berör mig på samma sätt längre. Jag vet att jag klarar mig själv vid en separation. Var bara tvungen att uppleva en sån, och känna av att det inte var så farligt som i mina katastroftankar.

Förstår att du inte vill vänta en evighet, men kräv att hon söker ytterligare hjälp, eller fundera på om du orkar leva ditt liv så i fortsättningen. Det är svårt att övertyga en borderline att man inte är intresserad av andra eller otrogen, eftersom personen har svårt att förstå vad du ser i henne som inte hennes förälder gjorde. Att hon är värd att bli älskad.

Men sist men inte minst. Alla är individer så hon kanske skiljer sig lite från andra med borderline. Vad som är klart dock, är att det är mycket svårt utan all hjälp man kan få. 

Om du vill satsa på er kärlek, försök vara där för henne och stötta i att söka hjälp.

Svar på tråden Partner Borderline, får paniiiik!!